Fotografier

Startet af Johnny Rolin, 26 Maj 2019 - 12:34

Forrige emne - Næste emne

Johnny Rolin

Hvad gør jeg, når jeg flere gange har ringet til min ene kusine, om at jeg har nogle fotografiet af hendes mormor/morfar og hun ikke vender tilbage? Jeg har også mange fotografier af nogle personer hun måske kan genkende? Hun bor i København og jeg bor i Sverige og jeg vil ikke sende dem med posten.

Johnny Rolin

Claus Nissen

Hej Johnny

Jeg ville scanne billederne ind som JPG filer og sende dem på et SD kort til personen.

Det er forholdsmæssigt billigt og så har du stadig de originale billeder i din samling.

Helle Jespersen

Hvis ikke hun vender tilbage, så er hun vel ikke interesseret i dem?

Gem dem, scan dem evt ind, så du har dem elektronisk. Og læg dem ellers i en kuvert med hendes navn på.
Hvis ikke du er her mere, så kan andre jo aflevere dem  til hende
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Aase Madsen


Nogle mennesker, kan ikke forholde sig til deres slægt, og afviser alt med slægtsforskning.
De mennesker, må man respektere, selvom man selv er slægts forsker "om en hals".
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Johnny Rolin

Jeg har mange fotografier som jeg ikke ved hvem personerne er. Det kunne være at hun kender dem. Der er nok 100 fotografier og det er mange at skanne.
Johnny

Helle Jespersen

Citat fra: Johnny Rolin [8846] Dato 27 Maj 2019 - 15:04
Jeg har mange fotografier som jeg ikke ved hvem personerne er. Det kunne være at hun kender dem. Der er nok 100 fotografier og det er mange at skanne.
Johnny

Du har helt ret Johnny. Men du kan desværre ikke tvinge personen til at modtage billederne eller til at hjælpe dig med at sætte navn på.
Men måske kunne du invitere hende på besøg, eller selv melde et besøg ved hende, og så tage billederne med. Så kunne du bede hende kigge på dem
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

benjamin knudsen

du kunne jo pakke fotoerne i en konvolut og sende dem med fx ups eller anden fragt firma. ikke så dyrt og du kunne måske få fred i sjælen. vh benjamin

Aase Madsen


Jeg fik mine fastre til at sætte navn på de billeder, jeg fik efter mine forældres død.
Men alligevel har jeg et som JEG IKKE ANER, hvem er og hvor det er taget.

I mit mellemste barnebarns slægt findes der en masse fotos, som ingen aner hvem er.

Det vil sige, husk at sætte navn på de billeder du selv har liggende, for ellers går de navne tabt.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Grethe Elten Mortensen

Hej

Jeg syntes ikke du skal sende de orginale billeder, hvis i du ikke har en endelig aftale med modtageren.

Der findes virkelig mennesker som overhovedet ikke interesserer sig for slægten. Jeg ville engang låne nogle billeder hos en, som jeg vidste have nogle fantastiske billeder. Jeg henvendte mig, og svaret var dem har jeg da SMIDT UD. Tænk hvis det sker med dine billeder. Så hvis du endelig vil sende noget så sende nogle scannede kopier.

Skriv så selv forsigtigt navne bagpå de orginale billeder og læg dem i en kuvert. evt. med oplysning om hvem der skal have dem den dag du ikke er. Jeg har selv sat navne ved mine billeder og lagt en seddel om hvilket arkiv der skal have billederne hvis ikke nogen i familien er interesseret.

Venligst
Grethe Elten Mortensen