Hvornår døde Christian Jensen, Rodskov, Skødstrup Sogn senest set 1916

Startet af Jørgen Staal Frøslund-Jensen, 24 Maj 2019 - 19:26

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Staal Frøslund-Jensen

Jeg søger hjælp til at finde Christian Jensens død:

Christian Jensen blev født i Glesborg Sogn, Djurs Nørre Herred, Randers Amt den 5. februar 1851, konfirmeret den 23. april 1865 i Fjellerup Kirke og gift den 12. oktober 1875 i Thorsager Kirke med Karen Pedersen.

Karen og Christian Jensen slog sig efter deres bryllup ned i Gl. Løgten, hvor Christian arbejdede som husmand og daglejer ved Vosnæsgaard gods. Omkring 1885 flyttede familien til området Eskerod og Rodskov (Hulbæk) i Hornslet Sogn.

Husmand Christian Jensen, Rodskov er fadder ved fremstillingen/dåben af dattersønnen Edvard Christian Jensen i Skødstrup Kirke 19. april 1915 (Skødstrup, Øster Lisbjerg, Randers 1912-1920 arkivalieronline opslag 23).

Christian Jensen ses som enkemand i Rodskov 4a familie nr. 15 ved folketællingen i 1916, hvor Ingeborg Nielsen er flyttet ind som Husholderske med sønnen Harald (Randers, Øster Lisbjerg, Hornslet, Rodskov arkivalieronline opslag 138). 

Siden har jeg ikke fundet spor efter Christian Jensen, der heller ikke findes i folketællingen i 1921 I Rodskov/Eskerod - Christian er heller ikke fundet død i Hornslet Sogn frem til folketællingen 1921.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig på sporet af Christian Jensens død.
Venlig hilsen
Jørgen Frøslund-Jensen
8900 Randers

Medlem af DIS

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jørgen Staal Frøslund-Jensen

Kære Gitte,

Tak for din hjælp til at finde Christian Jensens død. Jo, det kan da ikke være andre end ham, du har fundet. Jeg havde da ikke forestillet mig, at han skulle stå død med et andet fornavn, så derfor var jeg "skøjtet" hen over ham. Mange tak skal du have.
Venlig hilsen
Jørgen Frøslund-Jensen
8900 Randers

Medlem af DIS