Data fra FTDNA til MyHeritage fungerer ikke!

Startet af Hans Peter Christiansen, 20 Maj 2019 - 12:27

Forrige emne - Næste emne

Hans Peter Christiansen

Hej.

Jeg har over en periode på et par uger, forgæves forsøgt at overføre mine rå DNA data fra FTDNA til MyHeritage.
Vejledningen på MyHeritage siden er fuldt nøje.

Igen idag prøvede jeg så igen igen - men fik et pop-up vindue, der meddelte at de ikke var i stand til at behandle filen for tiden.
På min MyHeritage side står der efter up-loaden: ! Ugyldigt sæt.

Jeg kontaktede derfor MyHeritage pr. tlf. og fik at vide at der kunne gå måneder, før de igen var i stand til læse/behandle data fra FTDNA!
Myheritage havde åbenbart foretaget nogle opdateringer, som ikke matchede med FTDNA?

Telefonen blev lidt tavs, da jeg nævnte at det jo var FTDNA, der foretog MyHeritage's test!

Dette blot en "advarsel" til andre - der vil foretage ovenstående øvelse.

Mvh HP

Ralph-Brian Vessel Hørberg

Ja man kan ikke forvente alt for meget af MyHeritage.

Den 9/5 2018 indsendte jeg seks forskellige DNA-sæt. De skulle så være klar efter 5-7 dages behandling.
Her 1 år og 14 dage efter mangler der stadig to sæt. Så behandlingstiden må siges at være overskredet en del.

Mvh. Ralph
Venlig hilsen Ralph-Brian V. Hørberg

Hans Peter Christiansen

Så lykkedes det.

Efter flere forsøg med at lægge mine DNA data, fra FTDNA ind på min kones MyHeritage side, har jeg nu
endelig fået data godkendt og bearbejdet.

Dette har resulteret i flere brugbare matchs, som jeg glæder mig til at arbejde videre med. 
Mvh HP

Lars Erik Bryld

Må jeg lige høre, om den ovenstående manøvre kan gennemføres med en MyHeritage prøveprofil eller kun med en betalingsprofil.

Jeg har nogle DNA-tests liggende på FTDNA, som ikke rigtig genererer matches, og resten af Danmark er efter hvad jeg hører på MyHeritage.

Selvom jeg bestemt ikke er nogen fan af MyHeritage, så må jeg jo hellere være, hvor alle andre er - med mindre det ligefrem skal koste noget videre.

Hans Peter Christiansen

Du kan jo prøve med en prøveprofil (som jeg ikke kender betingelserne for)

Jeg betaler ikke noget for min kones profil, hvor jeg har overført mine FTDNA til.

Man skal blot holde sit slægtstræ under 200 personer - og sige nej til diverse tillægsydelser.
Mvh HP

Ole Selmer

#5
Jeg har overført 7 kits fra FTDNA til My Heritage uden at betale noget som helst. Det er gået fint med et resultat efter et par dage for alle 7. Efter nogen overvejelse har jeg også overført en gedcom til My Heritage på 231 direkte aner ligeledes uden at betale noget. Og det er korrekt, der er flere DNA matches på My Heritage end på FTDNA, desværre.

Du skal dog opmærksom på, at testen fra FTDNA ikke må være for gammel - noget med at My Heritage ikke kan læse  ældre på grund af, at der er brugt en anden chip.

Mvh

Ole
Venlig hilsen

Ole Selmer
Tjek gerne mit klikbare træ

Lars Erik Bryld

Tak for svarene - jeg vil prøve om jeg kan få det til at virke så.