Søgesiden google.dk

Startet af Peter Bøjesen Jensen, 02 Maj 2019 - 17:55

Forrige emne - Næste emne

Peter Bøjesen Jensen

Hej

Måske der er nogen herinde, som kan hjælpe mig med følgende.
Min google er begyndt at gemme nogle genveje under søgefeltet, og jeg kan ikke taste i det, når jeg åbner et nyt vindue. Se skærmprintet nyt vindue. (har slettet de genveje, som den havde gemt på)

jeg vil gerne havde det uden disse genveje og kunne taste i søgefeltet. (som på det andet skærm print)

Hvis jeg skiver google.dk i adresselinien eller klikker på hometasten, kommer det til at se rigtigt ud, men ikke hvis jeg f.eks taster ctrl+n for at åbne et nyt vindue.

Håber nogen kan hjælpe :-)
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Peter Bøjesen Jensen

og her hvordan det gerne skulle se ud
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

John Damm Sørensen

Min Google Chrome ser nogenlunde ligedan ud. Når jeg begynder at skrive i søgefeltet, sker skrivningen i adressefeltet.

Hilsen
John

Grethe Leerbech

Sådan er det også hos mig- førhen kunne jeg også skrive i søgefeltet, men det vil den ikke mere, kun i adressefeltet -som John viser.
det har den gjort et godt stykke tid nu-men jeg har ikke spekuleret over årsagen -kun ærgret mig

vh
Grethe
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

John Damm Sørensen

Der er åbenbart sket det, at startsiden nu indeholder links til mest/sidst anvendte sider.

Man kan undgå det ved at definerer en startside med www.google.dk eller lignende.

Hilsen
John

Peter Bøjesen Jensen

Hej John

Jeg har også defineret startsiden til google.dk. og det virker også korrekt, når jeg åbner min browser første gang eller hvis jeg klikker på home-knappen.

Der hvor det ikke virker er, når jeg bruger CTRL+N til at åbne et nyt vindue, som starter på siden "ny fane".
Det virker fint på min gamle computer, men ikke på min nye. Kan ikke finde ud af, hvor forskellen er.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Peter Bøjesen Jensen

Så fandt jeg ud af, hvad der manglede på min nye computer. Som nævnt virkede det på den gamle.

Fandt ud af, at jeg på den gamle havde en udvidelse til Crome, som hedder "New tab redirekt".

Den kan downloades her: https://chrome.google.com/webstore/detail/new-tab-redirect/icpgjfneehieebagbmdbhnlpiopdcmna
Herefter ligger den i menuen flere værktøjer - udvidelser.
Åben appen og klik på boksen til højre for "Valgmuligheder for udvidelser".
Her kan man så indtaste den side, der skal åbne, når man trykker CTRL+N.

Nu virker min, som jeg gerne vil have det  :)
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Erik Brejl

Jeg havde samme problem, men orkede ikke at kloge i at få det rettet.
Nu har jeg downloadet udvidelsen og kan igen direkte få min egen webguide når jeg åbner en ny side.
Tusind tak.

🐔 Erik

Erik Brejl
https://brejl.dk

Peter Bøjesen Jensen

Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk