Søndermarken Krematoriums arkiv.

Startet af Gunvor Johnsen, 11 Apr 2019 - 10:45

Forrige emne - Næste emne

Gunvor Johnsen

Arkivet står ikke på Kbhs stadsarkiv og og må så være på Frederiksbergs arkiv.
Både i Apostolsk Kirkes kirkebog og i Frederiksberg Kirkes kirkebog står, at kisten med John Christian Nørgaard Johnsen er bisat  og overført til Søndermarkens Krematorium 11. februar 1941. Han døde den 06.02.1941 på¨Amtssygehuset i Gentofte.
Men der står ingen steder, hvor hans urne er nedsat. Den formodes i familien er være nedsat i Hornbæk, men i Hornbæk Kirkebog er han  ikke indført.
Jeg bor i Hjørring, så det er ikke let at komme forbi. Er der en behjertet sjæl, som har sin gang på Frederiksberg, som vil spørge, om de har arkivet, og se, hvor urnen er nedsat eller hvem den er udleveret til. (Hans to sønner hedder Vagn og Ib Johnsen, begge døde).
Venlig hilsen Gunvor Johnsen

Anne Messmann

Frederiksberg Stadsarkiv har et omfattende Begravelsesarkiv: http://www.starbas.net/arkiv.php?arkiv_id=8297#arkivtrae

Hvis ingen melder sig her, kunne du maile til dem og høre, om de kan hjælpe dig med et opslag.
Vh, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Vibeke Jespersen


Søndermarks Krematorie ligger Roskildevej 59.

Kunne det tænkes, at han er begravet på Søndermarks Kirkegård, som ligger på samme adresse?

Kirkegården kan kontaktes på tlf 3821 4220 mellem kl 9-14.
Her kan du høre, om de kan hjælpe dig med hans gravsted...

Ellers skal gøre som Anne Messmann skriver - kontakte Frederiksberg Stadsarkiv om de vil være behjælpelig med at søge for dig.

Gunvor Johnsen

Det kunne det jo godt, Vibeke, men familien tror mere på at sønnen bare tog urnen under armen og selv gravede den ned i Hornbæk. Det kan han godt have fundet på! Hvis han nu havde købt urnepladsen i god tid?. Jeg prøver jeres to forslag. Tak for hjælp  til jer begge. Vh Gunvor

Line Thorngaard

#4
Har du prøvet at søge på en gravsten på de 2 kirkegårde i Hornbæk ?
Der er både ny og gammel kirkegård.

Med venlig hilsen
Line Thorngaard

Vibeke Jespersen


Hvis du mener urnen er nedsat på Hornbæk kirkegård kan du skrive til kirkegårdskontoret med alle oplysinger på afdøde, så er jeg helt sikker på de kan hjælpe dig.

Påskehilsen
Vibeke