Kan man slå nye kommentarer fra i et opslag

Startet af Helle Jespersen, 15 Mar 2019 - 12:45

Forrige emne - Næste emne

Helle Jespersen

Jeg har svaret i nogle tråde, som bliver brugt jævnligt til at stille sprøgsmål i.
Fx Opslag i tyske kirkebøger, opslag i begravelsesprotokoller, og udlagte nye kirkebøger.

Kan jeg slå nye kommentarer fra, så de ikke ligger under "vis nye svar til dine beskeder".

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Kathrine Tobiasen

Hej Helle

Hvis du klikker på "Profil" på den brune bjælke over indlæggene (du skal være logget ind), får du under "Abonnement og e-mail" mulighed for redigere i de tråde, du "abonnerer" på, modtager e-maile beskeder om. Du markerer dem og klikker derefter på "Afmeld".
Det skulle gerne stoppe strømmen af mail.
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.

Helle Jespersen

Tak skal du have Katrine
Jeg har nu været inde og kigge, men umiddelbart ser det ikke ud til, at dem jeg konstant får fra, er på listen.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Gitte Johansen

#3
Hvis du med dette mener, at du ikke vil abonnere på bestemte tråde, går du ind på disse tråde, trykker på abonner ( fjerne abonnement) og slår disse fra.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Helle Jespersen

Gitte tak :)
Jeg prøvede det fluks, men der kan jeg kun slå det til og ikke fra.
Jeg får konstant svar på alle tråde jeg har deltaget i, når der kommer nye svar til dem.
Også selvom jeg ikke er trådstarter.

Synes det er underligt, at det åbenbart ikke kan slås fra.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Gitte Johansen

#5
Får du ikke dette billede frem?

Jeg har selv slået utallige fra på den måde.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jytte Klausen

Hej

Jeg har fulgt med her, fordi jeg har samme problem som Helle, og kan heller ikke få dem fjernet.

F.eks. får jeg nye svar i Kbh.s begravelsesprorokoller, hjælp i Norge m.fl.,  og jeg abonnerer ikke på nogle af disse emner, men har på et tidspunkt haft et indlæg i disse.

mvh
Jytte

Gitte Johansen

Det forstår jeg ikke. Det fungerer upåklageligt ved mig.

Man kan også gøre det "omvendt". Hvis man vil følge en tråd, kan man uden at man har svaret på noget, sætte abonner til, så får man besked.

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Helle Jespersen

Ja det med at slå til, det virker fint.
Men det er godt nok underligt, at man ikke kan få det slået fra og især når jeg ikke er trådstarter, men kun har skrevet et eller to svar i en tråd til et emne.

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Gitte Johansen

Nu har jeg lige prøvet i denne tråd og så står der nu således

Man fjerner selvfølgelig ikke de svar man har fået.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Og sådan står der, hvis man vil abonnere på en tråd.

Det kan ikke passe, at det ikke fungerer.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jytte Klausen

For mit vedkommende handler det ikke om at abonnere eller ikke abonnere - sådan læser jeg også Helles problem, men at fjerne nye beskeder i de tråde, man på et tidspunkt har deltaget i, og som man ikke har abonneret på, og som man ikke længere er interesseret i at følge med i.

mvh Jytte


Helle Jespersen

Når jeg gør som du gør i en af de tråde som jeg IKKE længere ønsker at få en melding om, at der er nye svar i får jeg det vedhæftede billede.

Jeg kan KUN slå til ikke fra.

Ja Jytte. Vi her helt enige.
Jeg vil ikke have en melding om, at der er nye svar i en gammel tråd jeg har svaret i.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Gitte Johansen

#13
Det var så det, jeg spurgte om allerførst, om det var, at man ikke ville abonnere mere på disse tråde.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#14
Det ser mystisk ud, Helle. Så må du have fat i Webmaster.

Jeg tror, vi taler lidt i tåger nu, for det er vel også det, jeg har svaret på

Ja Jytte. Vi her helt enige.
Jeg vil ikke have en melding om, at der er nye svar i en gammel tråd jeg har svaret i.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Helle, det ser faktisk ret mystisk ud.

Når man ser på det, du har sat ind, har du slet ikke sat abonnering til.

Har du rettet i det for nylig?

Det er vel også derfor du får det svar med at du kun kan abonnere.

Min ser sådan ud.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Christian Grøndberg

Funktionaliteten "Vis nye svar til dine beskeder" (altså linket oppe i højre hjørne af forum) er vel uafhængig af, om man abonnerer på visse tråde eller ej? Mit gæt er umiddelbart, at funktionaliteten gør præcis det, som den hedder, og at man ikke kan sortere i denne liste.

Eksempelvis svarer jeg i denne tråd, som jeg ikke abonnerer på, og jeg forventer, at henvisninger til alle nye svar i tråden - både nu og i fremtiden - vil dukke op, når jeg klikker mig ind på ovennævnte funktionalitet.

Med venlig hilsen
Christian

Gitte Johansen

Når man svarer, abonnerer man automatisk, hvis ellers man har bedt om abonnering under sin profil.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Helle Jespersen

Citat fra: Christian Grøndberg [5470] Dato 18 Mar 2019 - 11:22
Funktionaliteten "Vis nye svar til dine beskeder" (altså linket oppe i højre hjørne af forum) er vel uafhængig af, om man abonnerer på visse tråde eller ej? Mit gæt er umiddelbart, at funktionaliteten gør præcis det, som den hedder, og at man ikke kan sortere i denne liste.

Eksempelvis svarer jeg i denne tråd, som jeg ikke abonnerer på, og jeg forventer, at henvisninger til alle nye svar i tråden - både nu og i fremtiden - vil dukke op, når jeg klikker mig ind på ovennævnte funktionalitet.

Med venlig hilsen
Christian

Ja, men man må da kunne slå det fra.
Jeg har engang for nogle år siden spurgt om en kunne slå noget op i begravelsesprotokollen for mig i København. Det er et Ongoing opslag. Så alle der skriver i det får man en note om efterfølgende.

Det ville jeg gerne kunne slå fra indtil jeg evt. spørger igen. Men indtil da, er det jo yderst uinteressant, at nu har en mere spurgt i det opslag. 

Det samme med opslaget om, at der er udlagt nye kirkebøger.
Jeg kan ikke bruge det til så meget. Jeg spurgte om noget i tråden, da der blev henvist til den jyske kirkebog, fik en sludder for en sladder som ikke var et brugbart svar, og gider ikke følge tråden mere. Men kan ikke slå det fra.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Jytte Klausen


Lige præcis Helle - det er nøjagtig også det, jeg gerne vil ;)

mvh
Jytte

Gitte Johansen

Jytte, har du prøvet det, Kathrine foreslår, eller det, jeg skriver.

Som sagt abonnerer du automatisk, når du svarer i en tråd. Det kan du så slå fra, når ikke du vil havde meddelelse om den tråd mere.

Eller får du samme svar som Helle?
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Verner Bentsen

Citat fra: Helle Jespersen [17857] Dato 18 Mar 2019 - 11:43
Det samme med opslaget om, at der er udlagt nye kirkebøger.
Jeg kan ikke bruge det til så meget. Jeg spurgte om noget i tråden, da der blev henvist til den jyske kirkebog, fik en sludder for en sladder som ikke var et brugbart svar, og gider ikke følge tråden mere. Men kan ikke slå det fra.

Hvis du går ind på "jyske kirkebog" og trykker abonnér, så skriv JA.
Næste gang du trykker Abonnér har du tilsyneladende muligheden for at fjerne abonnement.
Jeg har ikke prøvet om det løser dit problem, men prøv det.

mvh Verner

Jytte Klausen


Nu har jeg prøvet at slå abonner både til og fra på de tråde, jeg får svar på, som må vi se om det hjælper.


mvh
Jytte

Christian Grøndberg

#23
Citat fra: Gitte Johansen [67] Dato 18 Mar 2019 - 11:31
Når man svarer, abonnerer man automatisk, hvis ellers man har bedt om abonnering under sin profil.

Det handler ikke om at abonnere eller ej. Uanset om man abonnerer eller ikke gør, så listes de tråde med andre brugeres nye svar, hvori man selv har afgivet et svar, når man klikker på "Vis nye svar til dine beskeder":

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?action=unreadreplies

Nogle brugere anvender denne funktionalitet meget, og så er det selvfølgelig ikke så spændende, hvis den samme (uinteressante) tråd dukker op på listen igen og igen.

Det ser dog ikke ud til, at denne funktionalitet er tiltænkt som en abonnementsservice, og man kan derfor hverken vælge til eller fra, og vi må derfor bruge den, som den er tiltænkt og designet til.

Med venlig hilsen
Christian

Gitte Johansen

#24
Ok, jeg opgiver
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#25
Hej Christian

Nu har jeg fattet det. Bruger normalt ikke "Vis nye svar til dine beskeder"

Jeg troede, som Kathrine åbenbart også troede, at man var træt af de mange mails, man kunne få, når man abonnerede på en tråd.

Og så er det "kun" i ovennævnte. Mon ikke man kan overleve det :D

Så Jytte, hvis det også er det, du mener, hjælper det ikke noget med abonner til og fra.


Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jytte Klausen


Ja, okay, men det ville nu være smart, hvis man kunne. Jeg bruger nemlig altid "Vis svar" og abonnerer aldrig.

mvh
Jytte 

Kathrine Tobiasen

Hej Helle

Har du ved denne lange og lidt forvirrende tråd fået løst eller afklaret dit problem?

Det er en smule uoverskueligt med de forskellige muligheder, og det har ikke altid været klart, hvad der blev snakket om. Jeg håber, der er klarhed nu.
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.

Helle Jespersen

Klarheden er nok, at det ikke kan lade sig gøre det jeg håbede på.
Jeg bruger altid funktionen vis nye svar, og bruger meget sjældent abonnement.

Så jeg havde håbet, at der var en løsning til at slå tråde fra man har svaret i engang, men umiddelbart ser det ikke ud til, at det er muligt
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Marianne Lund

Hej Helle

Hvis du modtager mails angående ovenstående, så kan du muligvis afmelde beskeder fra et emne ved at klikke på et link i mailen.
Med venlig hilsen Marianne