Mangler der at blive scannet dødsattester fra Ringkøbing amt år 1916 ?

Startet af Maren-louise reenberg, 26 Mar 2019 - 21:37

Forrige emne - Næste emne

Maren-louise reenberg

Hej med jer.

Håber i kan hjælpe mig.

Jeg efterlyser en dødsattest på
Mary Madsine Andersen:
Født 14. januar 1914  i Stationsbyen, Aulum Sogn Hammerum Herred
Død 15. april 1916 (2 år og 3 måneder gammel) i Mosevang Sandet, Sønder Felding sogn Hammerum Herred.


Jeg har kigget, Sundhedsstyrelsen Dødsattester, Jylland 1916 Ringkøbing, igennem 3 gange og kan ikke se en attest på hende.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=332913#332913,67064850

Er alle attester fra dette område ikke scannet ind?
Eller er det et andet opslag jeg skal kigge i? 

Venlig hilsen
Louise Reenberg

Britta Hansen

#1
Hej Louise

Når jeg kigger på digdag.dk ser det ud til Sønder Felding hører til Herning Lægekreds, og attesterne er ikke on-line.

Jeg kan ikke linke til resultatet på digdag, prøv selv at søge derpå.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com


John Damm Sørensen

#3
Citat fra: Britta Hansen [20090] Dato 26 Mar 2019 - 22:53
Hej Louise

Når jeg kigger på digdag.dk ser det ud til Sønder Felding hører til Herning Lægekreds, og attesterne er ikke on-line.

Jeg kan ikke linke til resultatet på digdag, prøv selv at søge derpå.

Det er Sundhedsstyrelsens kopier af dødsattester, som bliver skannet. Disse attester er ordnet efter amter og i arkivkassen ordnet i læg efter land og by. Det var den afdødes bopæl, der afgjorde, hvor attesten blev arkiveret og ikke dødsstedet eksempelvis hospital i nærmeste købstad eller Rigshospitalet.

Den aktuelle arkivkasse for Ringkøbings Amt 1916 er ordnet således:

Ringkøbing by
Lemvig by
Holstebro by
Struer
Herning by
Ringkøbing land
Lemvig land
Holstebro land
Herning land
Bølling - Nørre Hørne lægekreds

Linker lige til Mary Madsines begravelse
og hendes navnesøsters dåb i Herning Kirke i 1918:
Mary Madsine Nissen Andersen
Annonceringen af ovenstående i Herning Avis i maj 1918

Hilsen
John

Maren-louise reenberg

Tusind tak alle sammen som har svaret.

Især fra John. Han må have verdens bedste værktøj til at finde aner.
Han fandt endnu en moster som jeg ikke vidste eksisterede. Desværre er hun død allerede den 27. december 1918 (8 måneder gammel) Fandt hende under døde kvinder i Herning. Så det er nok derfor jeg ikke kendte til hende.

DigDag gav mig desværre en fejl
Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function xpath() on null in /var/www/digdag.dk/public_html/service/add/getenhedmain.php:17 Stack trace: #0 {main} thrown in /var/www/digdag.dk/public_html/service/add/getenhedmain.php on line 17

Når attester ikke er online er det så rigsarkivet i København jeg skal bestille den hos?

John Damm Sørensen

Fejlen på linket til digdag kan ignoreres, du kan stadig se indholdet i højre side.

Med hensyn til dødsattester fra Herning Lægekreds mener jeg, at de kan fjernlånes til nærmeste læsesal.

Hilsen
John