hvordan finder man ud af død??

Startet af henrik eid, 25 Okt 2010 - 19:58

Forrige emne - Næste emne

henrik eid

hvordan finder man ud af hvornår folk er døde???
kan kun se at man tager det sidste årstal man har. f.eks. fødsler af børn. og så bare køre døds "attester" igennem de næste mange mange år, og håber på de er begravet i samme kirke.
eller er der en anden måde?? 

Jane Mikkelsen

Hej
Det kan være en god ide at følge dem i folketællingerne og når de så forsvinder fra disse, så er der den hårde måde, gennemgå døde i det sogn fra det år, hvor du sidst har fundet dem i en folketælling. Medmindre de er flyttet til et andet sogn, I nogle år er der til- og afgangslister man kan gennemse. Det kan være hårdt arbejde, men fedt når man finder det.
Venlig hilsen
Jane Mikkelsen
2660

Michael Wilhelmsson

Nja, man kan starte med Konfirmerede, det er kun 14 år fram. Der efter Viede.

Man kan også prøve at se i  Afgangslister om personen er flyttet fra området.

Er der et hospital i byen, så kan man kikke der.

Folktællingen gir også lidt info.

henrik eid

øv lyder som om der oftest kun er den tunge vej  :-[

Michael Wilhelmsson

http://www.familysearch.org er der også, man kan søge navnet på personen. Og måske er personen der. Du kan også skrive en efterlysning her på forumet og spøre efter om nogen ved hvornår personen døde.

henrik eid

hvordan finder man afgangslister?? og hordan kan man søge på sygehusene??

Michael Wilhelmsson

#6
http://www.sa.dk/ao/ i kirkebøgerne der står afganglisterne også tex Frederiks Hospital.

henrik eid

ahh ;) en skal de bare ikke er brugt særlig meget >:(

Eli Lothardt Dahl

Hej Henrik

sommetider er det nemt, sommetider er det svært, en gang imellem er det umuligt, og til sidst kan det være tilfældigt, at man falder over en begravelse, som man har ledt efter.

En anden mulighed er at sende en ged-com fil til Lundin, hvor dine aner bliver sammenlignet med flere millioner andre aner. Ved sammenfald kan du være heldig at få oplyst begravelsen at en forsker, der har været "flittigere" eller heldigere end dig.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Ann Schultz

Hej,

En anden måde at finde frem til evt. dødsdato er at gennemgå navnelisterne i skifteprotokollerne.  I København kan de ses på Landsarkivet læsesal.

Peter Bøjesen Jensen

Citat fra: henrik eid Dato 25 Okt 2010 - 20:35
øv lyder som om der oftest kun er den tunge vej  :-[

Hej Henrik.
Hvis man fik det hele serveret på et sølvfad, ville der vel ikke være meget sjov ved at slægtsforske.
Der er ikke noget bedre end at have ledt længe efter oplysninger og man så lige pludselig får det rigtige spor :-)
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Thestrup-Bjørn

Hej Henrik!

Jeg synes, det er synd for dig, hvis du synes, ihærdig søgen er en "tung vej".

Det er da spændende at tygge diverse arkivalier igennem - og så er det enormt lærerigt.


Bare klø på

- og husk også lige en tur på biblioteket for at låne en af de supergode bøger om slægtsforskning
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Jørgen Sørensen

Eid

Der er forskel på om jeg søger min tiptiptipoldemor eller min mor.
Min mor ville jeg søge på folkeregistret.
Min tiptiptipoldemor kom nok ikke ret meget udensogns.
Som foreslået, hos, børn, børnebørn, familie, hospitaler, plegehjem, fattighus, fattiggård og lignende.
Jeg har den formodning at årstallet har indvirkning på søgningen.
Der er også den mulighed at personer bare forsvinder (drukning ol.)
Venligst Jørgen - 2300