Bernstorffsvej 114, Hellerup

Startet af Eva Morfiadakis, 04 Mar 2019 - 12:29

Forrige emne - Næste emne

Eva Morfiadakis


Hej,

Kan någon säga mig om det på adressen Bernstorffsvej 114 i Hellerup låg ett barnhem/spädbarnshem/mödrahem omkrin 1930?

Adressen finns inte i FT 1930 och inte heller i Kraks gaderegister.

Eva M
Eva M

Karen Riis Jensen

Hallo Eva !

Jeg kiggede lige på Gentofte Kommunes hjemmeside og søgte på Weblager, hvor man kan finde byggesagers arkiv mv, men som du nævner figurerer Bernstorffsvgej 114 ikke der.  De vil imidlertid uden tvivl være i stand til at hjælpe dig med info om adressen, hvis du henvender dig.

Derfor vil jeg foreslå dig at ringe til Gentofte kommune i morgen og spørge dem;  jeg har tidligere fået hjælp ved at kontakte dem, og Hellerup hører under Gentofte kommune.  Tlf .nr. er følgende:  +45  3998 0000 mellem kl. 08:00 og 16:00 i morgen onsdag.

Pøj-pøj /held og lykke med opgaven !

Mange hilsner,
Karen

Anne Messmann

Hej Eva,
Jeg vil foreslå Lokalhistorisk Arkiv for Gentofte: http://gentoftehistorie.gentofte.dk/da/Kontakt

Udover navnet, kunne de muligvis også have arkivalier fra børnehjemmet.

Venligst, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Karen Riis Jensen

Ja - det er da også en god idé Anne, men måske skulle kommunes spørges først, så man fik det præcise navn på institutionen ?? Og fik oplyst, hvor længe den lå der.

Mvh
Karen

Birgitte Helmo

Hej Eva !

Måske kan du bruge denne:

Links til gamle vejvisere Nielsens slægt- og lokalhistorie

http://www.slaegtsoglokalhistorie.dk/linkstilvejvisere.html

Vejviser Gentofte . Du kan derinde søge f.eks.ordet børnehjem, så kommer der nogen frem (hvis det børnehjem du søger f.eks. er på en anden adresse).

Nr. 114 kan måske først været kommet til senere.

Kbh stadsarkiv har også nogle børnehjem..

Bedste hilsener
                 Birgitte Helmo


Eva Morfiadakis


Tack alla för tipsen.

Eva M
Eva M

Lars Per Lindquist

Der er en ambassade på adressen, derfor er der ingen oplysninger i Weblager.

Lars

Anne Messmann

Ja, jeg så godt, at det nu er en ambassade. Men weblager indeholder da normalt også oplysninger om adressen/ejendommen under tidligere ejere!

vh, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Karen Riis Jensen

Jeg tror, at kommunen ville kunne oplyse, hvilken type ejendom, der lå på det ønskede tidspunkt !  Det er min erfaring.

Mvh
Karen