Ung mand druknet i Odense Å 2003

Startet af John Thomsen, 27 Feb 2019 - 15:27

Forrige emne - Næste emne

John Thomsen

En yngre mand, Risto Børje Andersen, druknede angiveligt i Odense Å 30/10 2003.

Er der mon nogle her på tråden, som kan verificere det, evt. med avisomtale?

Risto var født 9/4 1962 og blev således kun 40 år. Han var formodentlig ugift, og havde kun sin far som relateret.

Faderen William døde selv i 2005, og begge er begravet i Blistrup, Nordsjælland. Men hvorfor vides ikke.

Risto's erhverv kendes ikke, og i det hele taget nægtede William at tale om begivenheden. Kan den have været skummel?

Venligst
John

Inge Hedal

Hej
Prøv at google "Risto Børje Andersen" – i citationstegn. Han er nævnt på en hjemmeside, og d kan evt. kontakte webmasteren.
Mvh Inge

John Thomsen

De tre sider, jeg får frem, har jeg alle været på tidligere.

Det der interesserer mig nu, er oplysninger om drukneulykken, og det står der ikke noge om.

Venligst
John

John Damm Sørensen

Jeg kom lige forbi et bibliotek og tjekkede Infomedia. Det eneste, der stod i Fyens Stiftstidende var dette under Dødsfald og mindeord
6. november 2003 Fyens Stiftstidende

Risto Børge Andersen, Odense C, 41 år.

Hilsen
John

John Thomsen

Tusind tak, John, og undskyld min lange reaktionstid.

Lidt underligt, at der ikke var mere at hente, ikke?

Var det et uheld eller et selvmord, og boede Risto i Odense, som det er antydet med Odense C.-adressen.

Burde der ikke have været en redaktionel omtale, hvadenten det var uheld eller selvmord?

Men tak igen for din indsats.

Venligst
John

Inger Toudal


1962-04-08   2003-10-30   Risto Børje Andersen   Karen Brahes Vej 9, st. th.   5000 Odense C   Statstidende_2003_231   S20031129-xxxx

- kilde: http://aneguf.dk/

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Anne Messmann

Burde det ikke fremgå af dødsattesten, om det var et uheld eller selvmord?
Dødsattester efter 1993 skal findes hos Sundhedsdatastyrelsen: https://mitdigitaleliv.dk/faq/doedsattest/
(der står, at man kun kan få side 1, hvor dødsårsagen godt nok skulle stå - men den er vel under alle omstændigheder drukning).

Politiet må have været involveret, måske kan man søge om at se sagen?
Vh, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

John Thomsen

Tak Inger

Det er vel kun en konstatering i Statstidende, at han er død, eftersom han ikke efterlader nogen arvinger...?

Venligst
John

John Thomsen

Tak Anne

Jeg tror ikke, jeg er "tæt nok" på Risto til at komme i betragtning til de papirer, du peger på.

Derfor har jeg også særligt været ude efter, om en Odense-avis skulle have skrevet om det...  ;-)

Venligst
John

Anne Messmann

OK, John.
Kunne der evt. være en mindre lokal-avis for Odense, der kan have omtalt sagen?
Vh, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Irene B

Hej John

Jeg har netop læst dit opslag.

Risto var min onkel...og jeg tænkte netop på ham her til morgen..

Da jeg aldrig har været omkring dette forum før så ved jeg ikke rigtigt "hvordan man gør" i den videre kontakt

Du skal være velkommmen til at kontakte mig

/Irene B

Irene B

Hej John

Jeg vil lige tilføje at jeg har kendt og været sammen med Risto i hele mit liv..(f. 1970)
William var ikke den eneste relation..

Min, nu afdøde, mor Marja-Leena (f.1948 d. 2003) er hans storesøster..
Hun fik 4 børn som også har kendt og været sammen med Risto i hele hans liv..

Han har altså fortsat en familie i København hvor han kom fra..

/Irene B

Inger Toudal

#12
Du kan sende en personlig besked ved at klikke på taleboblen under John Thomsens navn

- eller sende en e-mail ved at trykke på konvolutten samme sted.

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Irene B

Hej Inger

Tak for informationen  :)

Jeg har nu anvendt konvolutten..

Til information - 2 piger fandt Risto i Odense Å og fik ham bragt til hospitalet hvor han lå i koma (til døden) i 14 dage.
Det blev omtalt i "en avis" efterfølgende  - de fik nemlig en hædersbevisning og et lille pengebeløb fra politiet.

Jeg har udklippet - et sted - men hvis det ønskes kan jeg finde det frem og uploade det.

Vi i familien betragter det som selvmord grundet forudgående kendte omstændigheder.

/Irene B