Fundet dødsfald på Family Search, hvordan kommer jeg videre?

Startet af Erik Rødsgaard Jensen, 18 Feb 2019 - 16:29

Forrige emne - Næste emne

Erik Rødsgaard Jensen

Har fundet et dødsfald på en slægtning på Family Search. Det er på en stor liste, hvor der ud over fødsels- og dødsdato også er anført et state file nummer.

Kan jeg ud fra disse data komme videre og evt. finde hvor vedkommende er begravet, gravsten m.m..?

Det drejer sig om Christiane Hansen, der dør 6/8 1930 i Californien. State file nummeret er 41028 og der står Christia i stedet for Christiane som fornavn. Hun står anført i kolonne 2841 som nummer 7. Kan nogen fortælle hvad state file nummeret henviser til, det ser ud til, at alle personer har forskellige numre. Jeg vil gerne vide mere om hendes opholdssted, da hun døde.

Her er linket til siden fra Family Search:

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-81S5-WCP?i=758&cc=1932433

Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen

Eva Morfiadakis


Det är väl numret man ska uppge för att beställa Death certificate.

Eva M
Eva M

Hans Chr. Baagøe

Hej

Hvis du har kendskab til en eventuel ægtefælle og forældre, og gerne også året for ankomsten til USA, kan du sikkert følge hende i folketællingerne. Hun har med stor sandsynlighed boet de sidste år i Alameda county.

Hendes gravsted findes ikke umiddelbart på Findagrave.com

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Erik Rødsgaard Jensen

#3
Tak for svarene. Jeg har både fødested og året for emigration. men mit netværk her og i USA har ikke kunnet hjælpe indtil videre. Jeg tænkte lidt, om dette nummer måske havde en tråd til et arkiv eller en fil. Jeg har alle oplysninger på hende og ja, hun er sandsynligvis død i Alameda County, og måske endda i Livermore, men jeg mangler det endelige bevis.
Hun emigrerede i 1889 og blev født i Ribe i 1863. Men jeg er sikker på, at det ikke er her i landet svarene skal findes. Har undersøgt alt efterhånden på de forskellige søgesider. Hendes mand Niels P. Hansen døde i 1908 i Alameda County, Californien, så det er jo også sandsynligvis her hun boede til det sidste. Men som skrevet - jeg mangler lige noget konkret.
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen

Anne Messmann

60 = Alameda County - se opslag/image 3. Så der døde hun altså:).

Deathcertificate ser ud til at kunne bestilles her: https://www.acgov.org/adults/capr.htm

Men prøv at søge på nettet om der er andre steder, du kan bestille.

Vh, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Hans Chr. Baagøe

Du kan også se i bogen "Danske i California", om familien er nævnt der:
http://bibliotek.dis-danmark.dk/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=2492

Det ser ud til, at der kun er få biblioteker, der har den, men den kan bestilles til dit lokale bibliotek på: https://bibliotek.dk

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Erik Rødsgaard Jensen

Tak for jeres input. Jeg vil forsøge mig videre - også via jeres forslag. Er dog stadigvæk nysgerrig efter viden om disse state file numre.
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen

Anne Marie Holck

Jeg har bogen "Danske i California, bind I og II". Jeg har løbet dem løseligt igennem, men jeg finder ingen Hansen nævnt under Alameda County - problemet med disse bøger er, at de sammenlagt er på ca. 1.000 sider, og der er ingen navneliste, så man skal vide ret nøjagtigt, hvem og hvor man skal lede. Bøgerne er delt op i Counties, og beskriver slet ikke alle danske, men tilsyneladende kun dem, der gjorde sig lidt bemærkede på deres tid :)

Anne Messmann

Kan virkelig anbefale dig at bestille dødsattesten (der jo nok indeholder State-filenr.). Jeg brugte tonsvis af tid på at verificere en formodet slægtning i USA, og havde faktisk opgivet da flere data ikke stemte overens. Selv gravstenen opgav forkere data! Bestilte så en dødsattest på nettet til 9 dollar, og her fremgik korrekte data incl. danske forældre.

Det link jeg viste dig, forlanger 23 dollar for en dødsattest. Men den kan bestilles flere steder, så måske kan du finde en billigere udbyder.
Vh, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Erik Rødsgaard Jensen

Tak for info Anne. Det skal forsøges. Har heldigvis familie "over there" som jeg er i løbende dialog med. Sender info til dem også. Tak for alle svar.
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen