Kong Frederik 7s uægte barn Frederik - igen

Startet af K. Lundskov, 28 Maj 2011 - 01:21

Forrige emne - Næste emne

K. Lundskov

Kong Frederik 7.'s barn Frederik Carl Poulsen har tidligere været omtalt i dette forum. Jeg har gravet i de mulige oplysninger, og kan ikke få kabalen til at gå op.

Er der nogen der an hjælpe med denne "neverending story"? Og er det en sammenblanding af forskellige personer, der har dannet grundlag for krøniken?

Først de spørgsmål jeg har, og derefter de fakta jeg har fået stykket sammen:

1) Frederik blev døbt: Frederik Carl Poulsen. I FT 1845 nævnes (han som) Frederik Carl Larsen, 1 år. Senere omtales han i "Getes erindringer" som Frederik Carl Christian Poulsen
2) I FT 1845 er Else Marie Gulberg (således skrevet) gift med en dametjener Peter Larsen - men en Peter Larsen omtales i "Getes erindringer" som skovrider (immervæk et stillingskifte!)
3) Jeg har ikke kunnet finde nogen Else Marie Poulsen/Guldberg/Guldborg født 1820-1822 (1845 - 24år) i KB hverken Nykøbing Sjælland eller Nykøbing Falster - hun skulle være født i Nykøbing.
4) Ved søgning på folketællinger (DDA) i Københavns A, Maribo A og Holbæk A dukker der ikke nogen Else Marie Poulsen/ Guldborg/ Larsen op der stemmer med alder indenfor 1845-1885.

De fakta jeg bl.a. har været omkring:
KIRKEBOG, KØBENHAVN, SOKKELUND, VOR FRUE. 1843, 21. NOVEMBER, OPSLAG 19:
1843. 21. November: Frederik Carl Poulsen, [Dåb] 17. Decbr.
[Forældre] Ugift Fruentimmer Else Marie Poulsen, som Barnefader udlagt Snedkersvend F.V. Kierkhöff, Løngangsstræde 155, [Faddere] Moderen, [Anm] uægte (F.V. Kierkhöff skulle ifølge krøniken være en fiktiv far)

KØBENHAVN (STADEN), VESTER KVARTER, 1845, LØNGANGSSTRÆDE 155, STUEN
- Peter Larsen, 32, Gift, Dametjener hos Hofdame Kammertienerinde V. Krogh, 1, Løngangsstræde 155, Stuen, (Fødested)  Skrøbeløv, Svendborg Amt,
- Else Marie Gulberg, 24, Gift, hans Kone, 1, Løngangsstræde 155, Stuen, (Fødested) Nykjøbing,
- Frederik Carl Christian Larsen, 1, Ugift, deres Søn, 1, Løngangsstræde 155, Stuen, (Fødested) Kjøbenhavn,

KIRKEBOG, KØBENHAVN FREDERIKSBERG 1870-1874. AOL 1872, OPS.128, NO.111, 3. MAJ
Ungkarl Frederik Carl Poulsen, 28 5/12 Aar, Assistent i Bikuben, af Vesterbrogade No. 27
Frøken Hansine Lovise Aakerberg, 29 5/12 Aar, af Vesterbrogade No. 27
Forlovere: Sognepræst for Ferslev og Vellerup, P. E. Jungersen og Bogholder E. C. Aakerberg af Vesterbroes Torv No. 55

Gete Bondo Oldenborg Maaløe skriver i sin bog "Getes Erindringer", 2009 bl.a., at hendes oldemor Else Maria Guldberg Poulsen var mor til Frederik Carl, og at hun senere giftede sig med en skovrider Larsen.

Et overblik over de slægtsforhold jeg indtil nu har sammenstykket kan, hvis interesseret, ses på http://www.lundskov.dk/kongehus/getperson.php?personID=I4074&tree=tree1
Venlig hilsen Kurt L.

Hans Poulsen



Hej Kurt

Efter min vurdering er der ikke i det, du anfører, gnist af dokumentation for, at Kong Frederik d. VII skulle være biologisk far til et barn født uden for ægteskab.

Lige dele tankespind, bysladder og ugebladsstof er de ord, der umiddelbart dukker op hos mig.

Vednlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Ib Hansen

Hej,

I ingen videnskabeligt underbyggede bøger om Frederik den 7. findes belæg for at han skulle være far til ovenstående barn.
Mon ikke det er og bliver en myte, bygget op omkring barnet Frederik Carl Christian Louis Berling, et barn af Carl Berling og Louise Rasmussen, født den 5. juni 1841, hvis efternavn senere blev Jacobsen efter plejeforældrene.
Carl, Louise og Frederik d. 7 var gode venner. Begge mændene var forelsket i Louise. Men i 1850 blev hun Frederik d. 7.'s hustru i 3. ægteskab.

Mange hilsner
Ib

K. Lundskov

#3
Er ikke afvisende for, at det er en krønike. Derfor vil jeg også forsøge, hvor langt jeg kan følge sporene, nu hvor de har cirkuleret i flere år.
Hvis hidtidige oplysninger viser sig misvisende eller fejlagtige, så kan jeg lukke sagen. Den endelige bekræftelse kan i sidste ende jo kun ske via de royale arkiver - eller en DNA fra kong Frederik 7 ;-)

Fakta er dog, at Gete Oldenborg Maaløe har breve fra kong Frederik 7. til sin Oldemor Else Maria Poulsen. Og at Frederik Carl Poulsens søn blev døbt Poul Frederik Oldenborg Poulsen (*1877 +1939) - ca. 250 personer har i dag navnet Oldenborg, så helt ualmindelig er det navn ikke.

Jeg er kommet lidt videre:
- 23-årige Else Maria Poulsen Gulberg blev gift med den 33-årige Peder Larsen Rasmussen 29. april 1845 i København Vor Frue Kirke.

- Har fundet en Else Marie født 26. oktober 1821 i Nykøbing, Morsø, Thisted, Forældre Niels Poulsen (+ et navn mere, hvad står der mon efter Poulsen? "...rup") og Hustru Kirsten Christensdatter (AO Nykøbing, Morsø, Thisted 1814-1832, opsl. 58).

-  Niels Poulsen, 44    Gift,    Daglejer   / Kirsten Christensdatter, 40, Gift, hans kone   / Else Marie Nielsdatter, 13, Ugift,    deres datter / Søren Christian Nielsen, 7, Ugift, deres søn (FT Thisted, Morsø Sønder, Nykøbing Mors Købstad, Færkenstrædet, FT-1834).

Hvis andre har lyst til at være med i puslespillet, er det fint.
Venlig hilsen Kurt L.

Hans Poulsen



Hej Kurt

Du kan finde i hundredvis af almindelige efternavne/patronymer, hvor forældrene af den ene eller anden grund har ønsket at pifte navnet op med lidt adeligt glimmer - du lægger selv for med et eksempel, hvor det fladtrådte Poulsen får en ansigtsløftning i form af Oldenborg.

"..søn blev døbt Poul Frederik Oldenborg Poulsen (*1877 +1939) - ca. 250 personer har i dag navnet Oldenborg.."

Hvis jeg havde råd til at betale gebyret, ville det stive mit selvværd voldsomt af, hvis jeg kunne få et Oldenborg smuglet ind i mit tamme navn.

=====

Hedevig Marie Dorthea ROSENKRANDS KNUDSEN       Age At Marriage: 28 
  Sex: <F>   

--------------------------------------------------------------------------------
   
Event(s):     
  Birth: <1823>

--------------------------------------------------------------------------------
   
Marriage:     
Spouse: Peder JENSEN  Age At Marriage: 25
Marriage: 05 Apr 1851  Place: Brondbyvester, Kobenhavn, Denmark
=====

Frederik LOVENSKJOLD JENSEN   
  Sex: M   

--------------------------------------------------------------------------------
   
Event(s):     
Birth: 12 Jul 1848  Place: <Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark>
Christening: 20 Aug 1848  Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
   
Parents:     
  Father: Elof JENSEN
  Mother: Karen Sophie PETERSEN

=====

Erik Henrik AHLEFELDT BAGGE       Age At Marriage: 27 
  Sex: <M>   

--------------------------------------------------------------------------------
   
Event(s):     
  Birth: <1817>

--------------------------------------------------------------------------------
   
Marriage:     
Spouse: Juliane Charlotte AANESEN  Age At Marriage: 24
Marriage: 04 Oct 1844  Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

=====

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

K. Lundskov

Hej Hans.
Ja der er gennem tiden dukket mange oplysninger op om denne sag.
Men det er nu ikke mig der har "startet" det - jeg prøver bare at efterspore.
Og lige nu stritter de jo i mange retninger. Så må jeg se, hvor det ender - hvis det ender ;-)
Venlig hilsen Kurt L.

Asger Berg

Hej Kurt,

Du spørger: "Har fundet en Else Marie født 26. oktober 1821 i Nykøbing, Morsø, Thisted, Forældre Niels Poulsen (+ et navn mere, hvad står der mon efter Poulsen? "...rup")"

Jeg læser det som: Gullerup.

Mvh
Asger
Med venlig hilsen
Asger Berg

www.hillerødlokalhistoriskeforening.dk
Hillerød Lokalhistoriske Forening

K. Lundskov

Hej Asger
Tak. Gullerup passer med en lille by ved Nykøbing Mors - og er altså ikke hans efternavn, som jeg troede.

Her er så et foreløbigt sammenkog, samt hvad jeg søger videre efter, hvis nogen skulle støde på flere oplysninger:

KB 1821. Else Marie bliver født 26.10.1821 på Nykøbing Mors, Thisted A som datter af Niels Poulsen, Gullerup og Kirsten Christensdatter, Nykjøbing (har ikke kunnet finde andre Else Marie'r i 1820erne i Nykøbing Sjælland aller Falster).
FT 1834. Else Marie Nielsdatter bor Thisted A, Morsø Sønder, Nykøbing Mors Købstad, Færkenstrædet med fader 44-årig daglejer Niels Poulsen, moder Kirsten Christensdatter og 7-årige bror Søren Christian Nielsen
KB 1843. Hun føder 21. november 1843 Frederik Carl Poulsen, som bliver døbt 17. december 1843 i København Vor Frue Kirke. Udlagt barnefader F.V. Kierkhöff  - men måske i stedet søn af - sagens omdrejningspunkt - kong Frederik 7.
FT 1.2.1845: Hun bor under navnet Else Marie Gulberg i Løngangsstræde 155, København Vester Kvarter, gift med dametjener Peter Larsen (født i Skrøbelev, Svendborg amt) og deres 1-årige barn Frederik Carl Christian Larsen(!). Dametjeneren der senere måske skulle blive skovrider.
KB 1845 Hun bliver under navnet Else Maria Poulsen Gulberg gift den 29. april 1845 i København Vor Frue Kirke med Peter Larsen Rasmussen (var altså ikke gift ved FT 1.2.1845).
KB 1827(Peder Larsen Rasmussen er muligvis samme som: Peder Larsen Rasmussen, konfirmeret Skrøbeløv sogn, Svendborg amt 1827, her angivet "fyldt 15 Aar den 11. Decbr. 1827. Vaccineret 1819" dvs født 1812)

1) Hvorfor (i alverden) og hvornår flytter Else Maria helt fra Nykøbing Mors til København
2) Hvordan dukker hendes mellem-/efternavn Gulberg op - fra faderen Niels Poulsens bosted Gullerup? (se fødsel KB 1821)
2) Hvorfor og hvornår flytter Peter Larsen (Rasmussen) til København
3) Hvor flytter de hen (med barnet Frederik Carl) efter 1845
4) Hvor og hvornår dør Elsa Maria Gulberg / Poulsen / Larsen
Venlig hilsen Kurt L.

Hans Poulsen

Hej Kurt

"..men måske i stedet søn af - sagens omdrejningspunkt - kong Frederik 7...".

Det rene tankespind, kemisk renset for ethvert tilløb til dokumentation, en myte, fordi visse personer ynder at holde liv i den slags *gossip*.

Efter min vurdering har det påståede faderskab lige så lidt at gøre i genealogien, som storken har i relation til fødsler.

Du ender dit indlæg med fire-fem spørgsmål. Gedigen, hårdt slid med kilovis af knofedt vil muligvis resultere i brugbare svar.

Nød, kærlighed, miltærtjeneste, nysgerrighed, oplevelsestrang, forsøg på at skjule en graviditet plus 117 gange 117 andre grunde fik folk til at flytte sig fra én landsdel til en anden.

Undersøg 1.000 mellemnavne og brug KRABSEN under den proces, så vil du se, at et hav af mellemnavne er stednavne taget fra det sogn eller den egn, hvor vedkommende eller dennes familie stammede fra.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

K. Thidemann

Citat fra: Kurt Lundskov Dato 28 Maj 2011 - 01:21


De fakta jeg bl.a. har været omkring:
KIRKEBOG, KØBENHAVN, SOKKELUND, VOR FRUE. 1843, 21. NOVEMBER, OPSLAG 19:
1843. 21. November: Frederik Carl Poulsen, [Dåb] 17. Decbr.
[Forældre] Ugift Fruentimmer Else Marie Poulsen, som Barnefader udlagt Snedkersvend F.V. Kierkhöff, Løngangsstræde 155, [Faddere] Moderen, [Anm] uægte (F.V. Kierkhöff skulle ifølge krøniken være en fiktiv far)


Her har du sønnen.

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2322740&limitstart=0

P.s. en noget tvivlsom histrorie.
mvh K.Thidemann 9000

K. Lundskov

Citat fra: K. Thidemann Dato 29 Maj 2011 - 18:04
P.s. en noget tvivlsom histrorie.
Ja, det er også derfor jeg vil efterprøve den.

Historien er som tidligere nævnt omtalt i bogen "Getes erindringer". Hende familie har breve fra kongen til hendes oldemor Else Marie Poulsen, gengivet i bogen.

Herudover skulle sønnen Frederik Carl være omtalt i admiral Carl L.C. Irmingers erindringer, der gennem flere år ansat hos Frederik 7.
Venlig hilsen Kurt L.

K. Thidemann

Citat fra: Kurt Lundskov Dato 29 Maj 2011 - 18:26

Historien er som tidligere nævnt omtalt i bogen "Getes erindringer". Hende familie har breve fra kongen til hendes oldemor Else Marie Poulsen, gengivet i bogen.

Herudover skulle sønnen Frederik Carl være omtalt i admiral Carl L.C. Irmingers erindringer, der gennem flere år ansat hos Frederik 7.

Brev fra kongen - hvad står der i dette brev?

Hvad sår der i denne omtalte af sønnen?
mvh K.Thidemann 9000

K. Thidemann

#12
Jeg tror vi her har moderens mand, indført 2 steder i FT-1845.

København, København (Staden), Hofetaten, Det kongelige Palæ i Frederiksholms Kanal, No. 240 i Vestre kvarter, Prinsens Palæ Stue Etagen, 56 F3, FT-1845, B2401
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Gerhard von Krogh 59  Gift  Kammerherrer Bataillons Commandeur Haderslev
Sigtrude von Krogh 54  Gift  Kammerherrerinde Liliendahl Præstøe amt
Christopher von Krogh 25  Ugift  Deres Søn Kiøbenhavn
Sigfriede von Krogh 23  Ugift  Kammerherren Krogh's Datter Kiøbenhavn
Trine Nøring 25  Ugift  Kammerherrens Tjenestefolk -
Peter Skrøbelev 32  Ugift  Kammerherrens Tjenestefolk Skrøbelev Svendborg amt  
Ane Hansen 21  Ugift  Kammerherrens Tjenestefolk Broesfeldt Holbæk amt
 
--------------------------------------------------------------------------------
Den originale tekst = København, Vester Kvarter, Vester Kvarter, Opslag 51  

København, København (Staden), Vester Kvarter, Vester Kvarter, Løngangsstræde 155, Stuen, 1, FT-1845, C4240
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peter Rasmussen 45  Gift  Bud i Hof og Stadsretten Kalbye
Marie Ellisebet Hansen 46  Gift  hans Kone Kalbye
Peter Larsen 32  Gift  Dametjener hos Hofdame Kammertienerinde V. Krogh  Skrøbeløv, Svendborg Amt
Else Marie Gulberg 24  Gift  hans Kone Nykjøbing
Frederik Carl Christian Larsen 1  Ugift  deres Søn Kjøbenhavn

mvh K.Thidemann 9000

Hans Poulsen



Hej Niels

"..Hende familie har breve fra kongen til hendes oldemor..".

Jeg ligger inde med et par breve fra Dronning Margrethe.

Majestæten sendte en skriftlig lykønskning til min faster, ugifte Helga Poulsen, 1880-1985, da hun blev 99 (!) og ønskede til lykke med de 100 år. Der var åbenbart ikke tjek på kalenderen et sted i hoffet.

Året efter, på selve 100-års dagen, kom nok en skriftlig lykønskning, men ingen de følgende fem år, inden min faster lukkede sine øjne.

Og nej, Dronning Margrethe var ikke et barn, som min ugifte faster havde født og udlagt en hr dit og dat som barnets far.

Prøv at gå på Rigsarkivet og studér brevsamlingen dér og læg mærke til det utal af breve, som er udgået i diverse kongers navn til helt jævne folk - lidt a la "Maa vi opkalde vores niende barn efter Dronningen", og kongen svarede straks ja.

Det gjorde ham ikke til far for det niende barn i en søskendeflok et eller andet sted i riget.

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Peter Kyhl

Hej Kurt.

Ifølge http://politiken.dk/kultur/ECE802125/margrethe-kunne-vaere-din-dronning/ burde der være tale om følgende brev:

Brev fra Kong Frederik VII
Kongen skrev følgende i et brev til sin elskede Else Maria Guldberg:

»Min egen gode Maria! Modtag min Tak for Sønnen, Du har skjænket mig, det gjør mig kun ondt, at Du har lidt saa meget derved.

Gid Gud vil lade ham leve til Din og min Glæde: Naar jeg kommer til Kjøbenhavn, vil det glæde mig at give ham Faderkysset .

For hans Uddannelse i Tiden skal jeg nok sørge, og for Moderen med.

Naar Du igjen bliver rask, gode Maria, vil det glæde mig at see Dig igjen, og da vil Du nok ogsaa blive ved at være min, ei sandt? Maaske Gud giver os flere Glæder endnu. Lad mig nu see, at Du sørger godt for Knægten, at han kan komme til at ligne sin Fader, thi jeg glæder mig allerede til at see mit Kontrafei i ham.

Giv Knægten et Kys fra mig, som stedse forbliver med Kjerlighed.

Din troe Frederik«.




K. Thidemann

#15
Skriver vi danmarkshistorie her ?

København, København (Staden), Strandgade, Strandgade 48, Rebslagermester A.J. Richardt, 35 b1, 214, FT-1880, D4834
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Frederik Carl Poulsen 36  Gift Husfader Cand.polit., Assistent i Bikuben København
Hansine Louise Poulsen 36  Gift Husmoder  København
Ellen Louise Christine Frederikke Poulsen 6  Ugift Barn  København
Poul Frederik Oldenborg Poulsen 2  Ugift Barn  København
Ellen Kirstine Aakerberg 74  Enke Svigermoder  Virum
Caroline Poulsen 27  Ugift  Tjenestetyende Sundbylille, Frederiksborg Amt
-------------------------
København, København (Staden), Havnegade (Ulige numre), Kjøbenhavn Øster Kvarter, Havnegade 21,matr.295 1.Sal, 4, FT-1885, D3687
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Frederik Carl Christian Poulsen 41  Gift Husfader Cand.polit.Associér i Firmaet L.Jacobsens Bødkeri og Trævarefabrik Kjøbenhavn
Hansine Louise Poulsen 41  Gift Husmoder  Kjøbenhavn
Ellen Kirstine Aakerberg 79  Enke Svigermoder  Virum,Kjøbenhavns Amt
Sofie Jensdatter 36  Ugift Tjenestetyende Tjenestepige Nestved
Ellen Kirstine Louise Frederikke Poulsen 11  Ugift Datter  Kjøbenhavn
Poul Frederik Oldenborg Poulsen 7  Ugift Søn  Kjøbenhavn
mvh K.Thidemann 9000

Peter Kyhl

Det har skam allerede stået længe på http://en.wikipedia.org/wiki/Frederik_VII_of_Denmark

Det burde være let at bevise/modbevise med en DNA-test.

Hans Poulsen

#17

Hej Peter

"..Det burde være let at bevise/modbevise med en DNA-test..".

Man skal ikke hæve fanen så højt, at man ikke kan nå jorden.

Brevpapiret, papirets alder og kvalitet, blæktype, skriftsprøver, segl etc. må være nok.

Flere hundrede personer fra de jævne klasser hed Kong eller Konge - et par stykker af dem havde sikkert fornavne, der gik igen i de kongelige familier, men det vil sikkert være klogt at spise brød til.

Prøv selv at tjekke den oplysning ved et par opslag på FamilySearch.

Et brev fra Frederik Konge behøver ikke at være skrevet af en kongelig person.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

K. Lundskov

#18
Hej Peter Kyhl
Jeg har læst bogen, hvor dette brev er citeret. Heri er også foto fra brevet.

Hej Peter Thiedemann
Fint, så fik vi manden Peter Larsen lidt mere på plads. Gete Oldenborg Maaløe skriver i bogen "Getes erindringer" at han skulle være skovrider - det er jo lidt anden end Dametjener ;)
At han hos hoffet bliver kaldt Peter Skrøbeløv, virker pudsigt - ligesom som soldat, hvor man engang blev kaldt ved det navn, hvorfra man kom (?)

Om vi skriver danmarkshistorie? .. måske ender det med at vi blot har skrevet én historie ???

Og lidt mere om sønnen. Han kalder sig åbenbart skiftevis Frederik Carl Poulsen (det er han døbt) og Frederik Carl Christian Poulsen, og i FT 1845 kaldte de ham Larsen (efter "stedfaderen" Poul Larsen?).

Ved ikke om Oldenborg-navnet tidligere var beskyttet. Der fandtes engang en liste fra Justitsministeriet (1987?) over beskyttede navne i DK. Ved ikke hvor den kan findes. Søger

Prøver også om admiral Carl L.C. Irmingers erindringer (ham der var ansat hos Frederik 7) er tilgængelige - blev overgivet til Dronningens Håndbibliotek, men måske er den også publiceret?
Venlig hilsen Kurt L.

Finn Holbek

der findes to byer Oldenburg (i Holsten og Niedersachsen) samt en adelsslægt af samme navn beskrevet i adelsårbogen 1946. Så der kan være mange forklaringer når ordet dukker op, det beviser intet i sig selv.

Historien kan være konstrueret fra ende til anden. En DNA-test må være et must.
Med venlig hilsen
Finn Holbek
https://finnholbek.dk

K. Thidemann

#20
Tilknytning til hoffes har de da haft.

Vor Frue kirke København 1837 – 1856 opslag 116
Ungkarl Opxx Peter Larsen Rasmussen, 33 aar
og
Pige Else Maria Poulsen Gulberg, 23 aar, Løndborgstræde 155
forlovere
Kammer ? von Krog og paladsforvalter Sand
hvor er de viet ? (ikke i kirken)
---------------------
København, København (Staden), Hofetaten, Det kongelige Palæ i Frederiksholms Kanal, No. 240 i Vestre kvarter, Prinsens Palæ Stue Etagen, 56 F3, FT-1845, B2401
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Gerhard von Krogh 59 Gift Kammerherrer  Bataillons Commandeur Haderslev
Sigtrude von Krogh 54 Gift Kammerherrerinde Liliendahl Præstøe amt
Christopher von Krogh 25 Ugift Deres Søn Kiøbenhavn
Sigfriede von Krogh 23 Ugift Kammerherren Krogh's Datter Kiøbenhavn
Trine Nøring 25 Ugift Kammerherrens Tjenestefolk -
Peter Skrøbelev 32 Ugift Kammerherrens Tjenestefolk Skrøbelev Svendborg amt
Ane Hansen 21 Ugift Kammerherrens Tjenestefolk Broesfeldt Holbæk amt

---------------
København, København (Staden), Hofetaten, Det kongelige Palæ i Frederiksholms Kanal, No. 240 i Vestre kvarter, Prinsens Palæ 2den Sals Etagen, 66, FT-1845, B2401
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hendrik Sand 23  Ugift  Paladsforvalter  Kiøbenhavn
Bergithe Sand 64  Enke  Enke efter afgangne Paladsforvalter Sand Nørre??, Ribe stift
Marie Sand 25  Ugift  Hendes Datter Kiøbenhavn
Stine Andersen 28  Ugift  Hendes Pige Svanike
--------------------------
København, København (Staden), Vester Kvarter, Vester Kvarter, Løngangsstræde 155, Stuen, 1, FT-1845, C4240
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peter Rasmussen 45  Gift  Bud i Hof og Stadsretten Kalbye
Marie Ellisebet Hansen 46  Gift  hans Kone Kalbye
Peter Larsen 32  Gift  Dametjener hos Hofdame Kammertienerinde V. Krogh Skrøbeløv, Svendborg Amt
Else Marie Gulberg 24  Gift  hans Kone Nykjøbing
Frederik Carl Christian Larsen 1  Ugift  deres Søn Kjøbenhavn


======================

København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, St A:Wester, Haregaden 23-1, Nyboder, FT-1855, C5592
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Georg Emil T,??, 40  Gift ,??,  Kjøbenhavn
Andrea Meyer 37  Gift Hans kone  Kjøbenhavn
Peder Mandrup T,??, 10  Ugift Deres börn  Kjøbenhavn
Emilie Georgia Andrea T,??, 8  Ugift Deres börn  Kjøbenhavn
Sophus Christian Andreas T,??, 6  Ugift Deres börn  Kjøbenhavn
Sören Ludvig T,??, 4  Ugift Deres börn  Kjøbenhavn
Marie Elisabeth T,??, 3  Ugift Deres börn  Kjøbenhavn
Inger Margaretha T,??, 1  Ugift Deres börn  Kjøbenhavn
Halvordine Elisa T,??, 1  Ugift Deres börn  Kjøbenhavn
William Joachim Jensen 13  Ugift Claus Friises real skole,søn af købmand jensen,Nakskov  Nakskov
Frederik Carl Christian Poulsen 11  Ugift Claus Friises real skole,se yderligere notat.  Kjøbenhavn
Birthe Andersdatter 27  Ugift tjenestepige  Rödovre
Gertrud Christine Jörgensdatter 28  Ugift tjenestepige  Söderup,Boeskilde
Eduardine Christiane 15  Ugift tjenestepige  Liselund,Hirseholmene


Hvem kan finde denne folketælling, og det notat.
mvh K.Thidemann 9000

K. Lundskov

Citat fra: K. Thidemann Dato 29 Maj 2011 - 23:26
Frederik Carl Christian Poulsen 11  Ugift Claus Friises real skole,se yderligere notat.  Kjøbenhavn
Hvem kan finde denne folketælling, og det notat.

Har været omtalt i tidligere tråd: http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,583168
Venlig hilsen Kurt L.

Hans Poulsen



Der ikke blot tilløb til noget, der minder om en knivspids dokumentation at hente i det link, så omtalte konge kunne være at anse som biologisk far til et barn født uden for ægteskab.

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,583168

Hans Poulsen
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

K. Thidemann

Kære Hans Poulsen

Jeg tror vi alle er klar over, et uægteskabeligt barn, ikke kan blive konge af Danmark.

Jeg får nu lyst til at låne bogn "Getes erindringer" på biblioteket.

At drengen har fået en fin skolegang/studie understøttet af kongen, behøver bestemt ikke betyde han er far til drengen.

Jeg vil gerne se kopi af disse breve - ligner det Frederik VII's håndskrift.

http://politiken.dk/kultur/ECE802125/margrethe-kunne-vaere-din-dronning/ 

mvh K.Thidemann 9000

Hans Poulsen

#24
Kære K. Thidemann

"..Jeg tror vi alle er klar over, et uægteskabeligt barn, ikke kan blive konge af Danmark..".

Jeg har ikke været i nærheden af at berøre den mulighed.

På det foreliggende grundlag er historien efter mit skøn varm luft fra A til Z.

Bortset fra den nuværende statschef mindes jeg ikke at have hørt om en dansk konge de seneste tre-fire århundreder, som ikke hævdes at have haft uægteskabelige børn gående rundt i Dannevang.

Udokumenterede beretninger af denne kategori rubricerer jeg på linje med historier om kalve med tre hoveder, kvinder uden underkrop, marsmænd og anden underholdning ved aftenkaffen og det bløde brød.

Venlig hilsen til hele det område, hvor du færdes til daglig
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Hans Poulsen



http://politiken.dk/kultur/ECE802125/margrethe-kunne-vaere-din-dronning/ 


Giv Uffe Pilgaard en halv time til forklædning, og han vil være i stand til at ligne Else Margrethe ('Gete') Bondo Oldenborg Maaløe til forveksling.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Hans Poulsen

#26

Her er et link om påståede hyrdetimer med Chr. VII og Støvlekathrine som aktører.

Mon den forbindelse bar frugt, om jeg så må sige?

http://www.infoweekend.dk/aspx/VisDetaljeKalder.asp?Id=1114&typ=1&Sted=City

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Hans Poulsen



Pardon, K. Thidemann, du har som altid ret.

Joh, jeg havde været i nærheden af emnet - det rene pjank:

"..Og nej, Dronning Margrethe var ikke et barn, som min ugifte faster havde født og udlagt en hr dit og dat som barnets far..".

Venlig hilsen
hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Henny Odby Nielsen

Der skrives historie hver dag. Så god arbejdslyst med din bevisførelse, Kurt Lundskov.

Jeg husker en slægtsforsker, der er efterkommer af Frederik V. Hun blev for knap 1½ år siden nedgjort på DIS' Facebookgruppe pga sine spørgsmål til emnet.

Efterfølgende tog hun det op i det gamle DIS Forum, hvor det stadig kan ses. Det var ret interessant.

Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen




Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.

Hans Poulsen



Hej Henny

Der er ikke tale om, at jeg har i sinde at *nedgøre* nogen her i tråden.

Jeg er overordentlig skeptisk, men er den allerførste til åbent at erkende min fejltagelse, hvis der føres dokumentation for de påstande, der fremføres.

Kurt behandler jeg med samme strenge krav om bevis, som jeg til enhver tid vil fordre af mig selv.

Den holdning udspringer af respekt for Kurt og hans forskning, og det må ikke opfattes som *nedgørelse*, at jeg presser ham.

Mit pres kan være tørt sagligt, men kan også være med visse sproglige blomster. Måske kalder du det tidsler.

Hvis jeg var mindre streng over for Kurts forskning, ville det hos mig svare til en ræsonnement, der går lidt på denne melodi:

"Din egen forskning er betydningsdfuld, Hans, men Kurt må nøjes med noget mindre".

Den holdning går ikke, hvor jeg er i nærheden.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag