Manglende dødsattester

Startet af Eva Corneliussen Krakou, 27 Jan 2019 - 08:18

Forrige emne - Næste emne

Eva Corneliussen Krakou

Der er et par dødsattester, som jeg ikke kan finde. Jeg kender dødsdato, begravelsesdato og -sted fra kirkebøgerne, men der er intet i Sundhedsstyrelsens liste med dødsattester.

Hvad kan det skyldes? Jeg synes de burde være der?

(Det drejer sig om Edith Else Tommy Johansen, død i Karlebo 1. februar 1921 og begravet fra Karlebo Kirke 4. februar 1921 og Jens Johan Rasmus Johansen, død i Karlebo Overdrev 27. februar 1925 og begravet fra Karlebo Kirke 6. marts 1925).
Venlig hilsen
Eva

Aase Madsen

Venlig hilsen.
Aase Madsen

Eva Corneliussen Krakou

Tusind tak!  :)

Jeg forstår det ikke - jeg har været dødsattesterne for øerne igennem 3-4 gange. Det er utroligt at jeg har kunnet blive ved med at overse dem.
Venlig hilsen
Eva

Aase Madsen


Jeg vil prøve at forklare hvordan jeg fandt dem.

Karlebo ligger i Frederiksborg Amt

Derfor gik jeg ind i Frederiksborg Amt i 1921.
Jeg hoppede lidt rundt og fandt en hvor de stod død i Karlebo, men oppe i kanten stod der Kronborg.

Derfor gik jeg ind i digdag, og fandt lægedistriktet under andet.

Så gik jeg ud fra at ALLE fra Kronborg lægedistrikt lå i datoorden, derfor fandt jeg den første. Det opslagnr. jeg kom frem til, genbrugte jeg så igen i 1925 og kom igen frem til den rigtige dato.

Det er ikke altid lige logisk, for på andre tidspunkter ligger dødsattesterne under det sogn, hvori de er døde.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Eva Corneliussen Krakou

Nåh... jeg vidste ikke at der var andre veje at gå. Jeg har ikke skænket det med lægedistrikter en tanke. Jeg har kun kigget under sognet.

Jeg vidste heller ikke hvad digdag er, det må jeg hellere få set på.

Tusind tak for hjælpen!
Venlig hilsen
Eva

Aase Madsen


Skriv DigDag på Google.

Så finder du et sted hvor du kan få dette kort frem.
Det kan indstilles til hvilket årstal du søger, samt:

Administrativ inddeling:
Kommunal
Amtslig/regional
Kirkelig
Retslig
Geografisk
Politivæsen
Øvrige

Så kan man gøre kortet større, og flytte det hen til det du søger. Der fremkommer sorte streger med inddeling, og når kortet VIRKER, kan man trykke på området, og så kommer der til at stå i ve. side, hvad området hørte under på det givne tidspunkt.

Desværre VIRKER det ikke altid, men det er en stor hjælp, til mange ting.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Aase Madsen

Venlig hilsen.
Aase Madsen

Aase Madsen

Tryk på Karlebo inden for de sorte streger.

Da jeg havde fundet en dødsattest for Karlebo, hvor der stod Kronborg oppe i kanten, så gav det næsten sig selv.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Eva Corneliussen Krakou

Tak skal du have. Jeg gemmer din vejledning :)
Venlig hilsen
Eva