Mulighed for kun at se tråde

Startet af Torben Frederiksen, 21 Sep 2010 - 10:02

Forrige emne - Næste emne

Ove Blach

Hej.
Jesper.
Ja du har ret i at der står ny ud for et indlæg, men du kan ikke se om det til dit indlæg eller det er til det første indlæg.

Det gamle forums indstillinger findes her.

Dine indstillinger

Forum indstillinger
color]    


MVH Ove Blach 9240
ogb@mail.tele.dk http://www.o-blach.dk

Jesper Skov

Til Ove Blach.

Det er korrekt, men bare vi alle er enige om, at forskellen er, hvorvidt indlæggene kommer i en træ-struktur eller en flad struktur. Træ-strukturen afspejler, hvilket indlæg, der svares til.
Så er det bare, at jeg (og andre) siger, at med mindre alle bruger det, så har det meget lidt relevans.

Det måtte da hjertens gerne have været på det her forum, men at forlange at det bliver implementeret, lyder for mig som om, at DIS skal vælge en helt andet forum. Webmaster har jo sagt, at det ikke er indbygget i dette forum.

Med venlig hilsen

Jesper Skov

Jannie Hornstrup

at DIS skal vælge en helt andet forum. ...

Ja, tak. Det ville sørme være dejligt- !!!!

Jeg vil gerne have det gamle tilbage :-)

Vi har fået ny hjemmeside, ja, det må vi så leve med, men det var vel ikke nødvendigt med et nyt forum ???????


Arne Feldborg

Citat fra: Jannie Hornstrup Dato 25 Sep 2010 - 14:31
Vi har fået ny hjemmeside, ja, det må vi så leve med, men det var vel ikke nødvendigt med et nyt forum ???????

Jo, det var i allerhøjeste grad nødvendigt, og har længe været det.

Dels fordi det gamle forum gennem de senere år ofte i længere perioder har fungeret ret så dårligt, og dels - og især - af hensyn til de folk der skal bruge deres fritid på at vedligeholde systemerne.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Torben Frederiksen

Hej Jesper

Citat fra: Jesper Skov Dato 25 Sep 2010 - 12:52
Jo, man kan. Der stå ny bag ved de nyeste indlæg også i enkelt-modellen. Den eneste forskel er, at de i enkelt-modellen kommer kronologisk, hvor de kommer efter det besvarede indlæg i tråd-modellen.

Så er der noget jeg ikke kan se.
Når jeg åbner en gruppe, så ser man overskrifterne for indlægene med et "ny" efter, hvis de findes nye svar til indlæg, som jeg ikke har læst, men når jeg så åbner et indlæg  med "ny" efter og får vist de svar der er, så er det jeg ikke kan se hvilket at disse svar jeg ikke har læst.
Hvis der findes en måde hvorpå jeg kan se dette vil jeg gerne vide det.
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Jesper Skov

Der står ny efter hvert indlæg, man ikke tidligere har læst.




Med venlig hilsen

Jesper Skov

Torben Frederiksen

Citat fra: Jesper Skov Dato 25 Sep 2010 - 17:15
Der står ny efter hvert indlæg, man ikke tidligere har læst.



Ja, i det gamle forum, men ikke i det nye forum.
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Jesper Skov

Torben Frederiksen skrev "Så er der noget jeg ikke kan se. Når jeg åbner en gruppe, så ser man overskrifterne for indlægene med et "ny" efter, hvis de findes nye svar til indlæg, som jeg ikke har læst, men når jeg så åbner et indlæg  med "ny" efter og får vist de svar der er, så er det jeg ikke kan se hvilket at disse svar jeg ikke har læst. Hvis der findes en måde hvorpå jeg kan se dette vil jeg gerne vide det."

Det var jo svært at se, hvilket forum du hentyder til.

Torben Frederiksen skrev endvidere "Ja, i det gamle forum, men ikke i det nye forum."

Nej, det har jeg heller aldrig påstået, men diskussionen handlede om, hvorvidt trådmodellen skulle implementeres eller ej (se indlægget 14:09 om dette).

At det her forum, så ikke viser, hvilke indlæg (eller beskeder som det nu kaldes), der er nye, er så en helt ny diskussion, som jeg ikke har nogen offentlig mening om.

Så må vi jo spørge webmaster, om nye indlæg/beskeder kan markeres (hvilket jeg tvivler på).


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Arne Feldborg

Citat fra: Torben Frederiksen Dato 25 Sep 2010 - 17:11
Når jeg åbner en gruppe, så ser man overskrifterne for indlægene med et "ny" efter, hvis de findes nye svar til indlæg, som jeg ikke har læst,
Ved normal visning står de nye indlæg altid i kronologisk rækkefølge nederst i rækken, så hvad er problemet.?

Når man så har læst det sidste nye indlæg, så klikker man bare på "gå" nederst til højre, og vupti er man tilbage ved oversigten over emner, hvor de nyeste altid står øverst og er markeret som nye. Her klikker man så bare på det lille icon med pilen til højre i linjen og ser straks de nye indlæg i det næste enme.

Efter min mening kan det vanskeligt blive nemmere.


mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Torben Frederiksen

Citat fra: Jesper Skov Dato 25 Sep 2010 - 17:46
Nej, det har jeg heller aldrig påstået, men diskussionen handlede om, hvorvidt trådmodellen skulle implementeres eller ej (se indlægget 14:09 om dette).

At det her forum, så ikke viser, hvilke indlæg (eller beskeder som det nu kaldes), der er nye, er så en helt ny diskussion, som jeg ikke har nogen offentlig mening om.

Så må vi jo spørge webmaster, om nye indlæg/beskeder kan markeres (hvilket jeg tvivler på).

Diskussion har være i dette forum, jeg har efterlyst en funktion i det gamle forum, set fra min side hænger disse to ting sammen, nemlig kun at se trådene og se hvilke svar der er nye.
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Torben Frederiksen

Citat fra: Arne Feldborg Dato 25 Sep 2010 - 18:19
Efter min mening kan det vanskeligt blive nemmere.

Jo, visning af tråden giver efter min menig en meget bedre/nemmere oversigt.
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Jesper Skov

Torben Frederiksen skrev "set fra min side hænger disse to ting sammen".

Muligvis, men for mig er det to forskellige ting:
1) Du vil gerne, at nye beskeder bliver markeret som nye.
2) Du vil gerne, at man kan vise beskederne som en tråd.

Webmaster har sagt, at (2) ikke er en mulighed med dette forum, hvorvidt (1) er en mulighed, må du jo spørge hende om.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Arne Feldborg

Citat fra: Torben Frederiksen Dato 25 Sep 2010 - 19:08
Jo, visning af tråden giver efter min menig en meget bedre/nemmere oversigt.
Men hvis det kun er nogle der bruger det, og disse indretter deres svarmetode efter det, bliver det totalt forvirrende og uoverskueligt for alle vi andre.

En forudsætning for at systemet med pseudo-tråde kan fungere er, at alle bruger det - men det er der jo tydeligvis ikke stemning for.

Har du overhovedet prøvet at gøre som jeg foreslår længe nok til at få et indtryk af hvordan det fungerer i praksis (dvs. nogle dage).
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Torben Frederiksen

Citat fra: Arne Feldborg Dato 25 Sep 2010 - 20:06
Har du overhovedet prøvet at gøre som jeg foreslår længe nok til at få et indtryk af hvordan det fungerer i praksis (dvs. nogle dage).

Ja det prøvede jeg dengang det gamle forum startede, der gik nogen tid inden jeg opdagede denne facilitet.

Jeg syndes at denne diskussion har varet længe nok nu, derfor stoppe jeg her.
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk