Mulighed for kun at se tråde

Startet af Torben Frederiksen, 21 Sep 2010 - 10:02

Forrige emne - Næste emne

Torben Frederiksen

Hej

Hvor ændre jeg mine indstillinger sådan at jeg kun ser trådene, når jeg har valgt ei indlæg?
Denne mulighed findes i det gamle forum.

Hilsen
Torben Frederiksen
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Mette Fløjborg

Hej Torben!

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål, men vil forsøge at svare efter bedste evne:

På forsiden af Forum ser du et antal forumgrupper.
Hvis du klikker ind på overskriften 'Om nyt forum' ser du alle de emner, der ligger i denne forumgruppe.
Her klikker du så på det enkelte emne du vil læse, og først her ser du alle tråde under dette emne.

Hvis du kun vil læse de 'sidste nye' i en forumgruppe, kan du i stedet trykke på det lille symbol til venstre, der viser med streger på papiret, om der er nogt nyt siden du sidste besøgte forumgruppen.

Et lille tip: Hvis du gerne vil have trådene i et emne 'vendt om', så det nyeste svar står øverst, kan du vælge
Knappen Profil
Udseende og Layoutindstillinger (i venstre side)
Sæt et 'flueben' i Vis nyeste beskeder øverst
Vælg Gem profil.
Venlig hilsen
Mette Fløjborg
www.flojborg.dk

Torben Frederiksen

Hej Mette

I det gamle forum er der under Forum indstillinger "Standardindstilling for tråde - læs: " som kan sættes til "Vis tråde".
Når det er gjort og man har valgt en gruppe og et indlæg, ser man det første indlæg og alle svarene til dette indlæg vises som tråde, det er den mulighed jeg ønsker.
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Mette Fløjborg

Åh ja, nu er jeg med på, hvad du mener. Det tror jeg ikke, at du kan her. Er der mon andre, der har fundet en løsning på dette?
Venlig hilsen
Mette Fløjborg
www.flojborg.dk

Torben Frederiksen

Hej Mette

Det syndes jeg lyder kedeligt, årsagen er at når man åbner et emne med mange svar/indlæg kan det være fuldstændig uoverskueligt når alle svarene/indlæggene er åben, man kan ikke se hvilke svar/indlæg der er ny og hvilket svar/indlæg der kommenteres, prøv at se i det gamle forum der findes indlæg med rigtigt mange svar.

Jeg vil opfordre til at denne funktion indføres også i dette nye frorum.
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Ove Blach

#5
Hej.

Tråde er da meget mere overskulige og der kan indskydes svar hvor de passer i tråden, her kommer alle indlæg i bunden.

MVH Ove Blach 9240
ogb@mail.tele.dk http://www.o-blach.dk

Torben Frederiksen

Hej Mette

Her er et eksempel, er det mit inlæg eller dit indlæg Ole svare på?

Det kan ikke ses om det er mit eller dit inlæg Ole svare på.
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Arne Feldborg

Citat fra: Torben Frederiksen Dato 21 Sep 2010 - 23:00
Det kan ikke ses om det er mit eller dit inlæg Ole svare på.

Det vil helt automatisk fremgå, og iøvrigt også ofte gøre svaret langt mere forståeligt, hvis man lige citerer et par linjer af det man svarer på.

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Randi Overgaard

Endelig kan man også lægge mærke til at hvert indlæg i tråden har et #nummer. Det kan man også referere til, hvilket jeg synes er en rigtig god detalje  :D
Med venlig hilsen
Randi Overgaard

K. Thidemann

Citat fra: Randi Overgaard Dato 21 Sep 2010 - 23:51
Endelig kan man også lægge mærke til at hvert indlæg i tråden har et #nummer. Det kan man også referere til, hvilket jeg synes er en rigtig god detalje  :D

Svar til # 8.

Det bliver da også så kedeligt  :)
mvh K.Thidemann 9000

Randi Overgaard

Kære K. / #9

Måske lidt kedeligt - men det fungerer   ;D
Med venlig hilsen
Randi Overgaard

Torben Frederiksen

Hej

Ja, man kan mange forskelihe ting for at vise hvad man svare på, men hvis man kun får trådene vist er man aldrig i tvivl om hvad der er svaret på.

Jeg vil fortsat opfordre til at denne funktion indføres, så kan man bruge den eller ej, hvis det ikke kan lade sig gøre må jeg sige at det er et forkert system der er valgt.
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Ove Blach

Hej.

Citat er ikke nødvendig hvis det laves i tråde som i det gamle forum.
I tråde kan man jo også se hvad der er nyt da der står ny bagefter.eller Ny.
MVH Ove Blach 9240
ogb@mail.tele.dk http://www.o-blach.dk

Arne Feldborg

Citat fra: Ove Blach Dato 22 Sep 2010 - 11:25
Citat er ikke nødvendig hvis det laves i tråde som i det gamle forum.

Nu er det jo altså ikke alle der er så begejstrede for disse pseudo-tråde som du og Torben åbenbart er. For alle andre er det faktisk ret forvirrende, hvis nogen bare svarer ind i en sådan 'tråd' i forventning om, at alle så umiddelbart kan se hvad der svares på.

Jeg tror faktisk det er de færreste der bruger dem, og derfor er det altid en god ide på een eller anden måde at markere, hvad det egentlig er man svarer på.

Personlig synes det er mere forvirrende end forklarende at få det stillet op i disse 'tråde'. Plus at man i skal klikke frem og tilbage flere gange for se alle nye indlæg. Jeg foretrækker absolut at se alle indlægene i kronologisk rækkefølge når først selve tråden er åbnet.

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Helge Bay

Hej Arne

Helt enig!!

Mvh.

Helge

Vagn Altmann

Citat fra: Torben Frederiksen Dato 22 Sep 2010 - 09:44

Jeg vil fortsat opfordre til at denne funktion indføres, så kan man bruge den eller ej, hvis det ikke kan lade sig gøre må jeg sige at det er et forkert system der er valgt.

Jeg har altid været meget tilfreds med citatmetoden. Jeg har altid fundet trådopstillingen bøvlet og jeg synes det er meget bombastisk, at kalde systemvalget forkert, hvis denne facilitet ikke findes.
Venlig hilsen

Vagn Altmann 6360

Torben Frederiksen

Hej Arne

Det er lige netop fordelen ved det gamle forum, hvis man ikke ønske at bruge dem kan bare lade være, om hvor mange der bruger dem er der nok ingen der ved.
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Torben Frederiksen

Hej Vagn

CitatJeg har altid været meget tilfreds med citatmetoden. Jeg har altid fundet trådopstillingen bøvlet og jeg synes det er meget bombastisk, at kalde systemvalget forkert, hvis denne facilitet ikke findes

Om systemvalger er forkert eller ej, er det evige spørgsmål om systemerne skal tilpasses brugerne eller brugerne skal til passes systemerne, jeg er tilhænger af, at brugerne kan indstille systemerne og bruge dem som det passer dem.
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Karen Graabæk Møller

Hej Torben

Jeg kan da godt se at det med tråde er ganske smart - hvis altså man overhovedet véd det eksisterer!!! Det har jeg ikke vidst, og jeg har så altså når jeg har fulgt med i en tråd, sommetider undret mig over indlæg som virkede til at svare i øst når resten nu var i vest.

Ulempen ved den metode som du efterlyser på dette vores ny forum - som jeg kan se det - er jo da netop at man ikke ser alle indlæg under en tråd ... og derfor kan der være kommet nye oplysninger frem som man så ikke kender til - og derfor kan svarene netop komme til at være komplet uvedkommende, når altså man ikke har stillet det op som du har haft.

Hvis man skulle indføre et sådan system, skal alle  bruge det - ellers er det ikke noget værd i mine øjne. Men hver sin smag - her var bare et argument for det at vi ikke har tråd-muligheden.

Hilsen
Karen G. Møller

Torben Frederiksen

Hej Karen

Ja, man skal selvfølgelig vide at funktion findes for at kunne bruge dem.

Citater jo da netop at man ikke ser alle indlæg under en tråd
Man kan se alle indlæg som tråde, med markering om der er nye svar og man er ikke i tvivl om hvilket indlæg der er svaret på.

CitatHvis man skulle indføre et sådan system, skal alle bruge det
Nej, det er fordelen man kan bruge det eller ej, men for at svarene kommer i den rigtige tråde kræver det, at man har det indlæg åben som man svare på.
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Jesper Skov

Torben Frederiksen skrev "man er ikke i tvivl om hvilket indlæg der er svaret på."

Det er jo kun rigtigt for dem, der bruger funktionen.
Jeg bruger den ikke, og derfor er alle svar jeg nogensinde har givet på http://dis-danmark.dk/forum svar til første indlæg, selvom svaret kunne være til et hvilket som helst andet indlæg.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Torben Frederiksen

Hej Jesper

CitatJeg bruger den ikke, og derfor er alle svar jeg nogensinde har givet på http://dis-danmark.dk/forum svar til første indlæg, selvom svaret kunne være til et hvilket som helst andet indlæg.

Så er det jo netop svært ved at se hvad der svares på.
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Jesper Skov

Til Torben Frederiksen.

Ja, hvis man bruger tråd-modellen, men ikke hvis man bruger enkelt-modellen (som jeg selv gør). Jeg skriver selvfølgelig altid, hvem jeg skriver til, hvis der kan være tvivl om det.

Med venlig hilsen

Jesper Skov

Ove Blach

Citat fra: Jesper Skov Dato 24 Sep 2010 - 23:21


Ja, hvis man bruger tråd-modellen,

Når man bruger tråd-modellen rykker nye indlæg en tak til højre for hvert nyt indlæg og der kommer til at stå NY efter indlæget.

Indlæg1 NY
Indlæg2 NY
  Indlæg3 NY
   Indlæg4 NY
MVH Ove Blach 9240
ogb@mail.tele.dk http://www.o-blach.dk

Jesper Skov

Til Ove Blach.

Ja, og .... ?


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Torben Frederiksen

Hej Jesper og Ove

Som Ove viser det, er det denne indrykning og markering af hvilke indlæg der er nye, jeg mangler i det nye forum, som  det er nu bliver alle indlæg markeret som læst når man åbner emnet, dette sker ikke i det gamle forum, når man bruger visning af tråde så er det kun de indlæg man har set, der bliver markeret som læst.
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Karen Graabæk Møller

Hej Torben

Jeg kan godt se at du måske savner funktionen, men vi der ikke har benyttet den, savner den ikke - hvis jeg går ind i en tråd, læser jeg selvfølgelig alle indlæg, og næste gang der kommer nye indlæg kan jeg se hvor de nye indlæg starter da de har et NY ikon ved siden af - keine problem for mig!

Men jeg har jo tit undret mig over "hovedløse" indlæg - indlæg der svarer på indlæg som er skrevet for dage siden, og ikke vidst hvorfor der pludselig skulle rodes op i et eller andet når man nu var kommet videre - det kan jeg nu forstå hvorfor er sket....

Det er derfor jeg vil mene at hvis funktionen skal fungere (!) bedst muligt, burde alle bruge den - ellers kan det blive vældigt forvirrende at læse tråde ... jeg kan jo ikke se, når ikke jeg bruger den funktion, at du svarer i en underliggende tråd!!!

Jeg synes stadig, at med mindre det bliver en "tvungen" ting, vil det kun bidrage til at mindske forvirringen i tråden, at funktionen ikke længere er tilgængelig. Og jeg kan illustrere ved at bede dig slå den fra og læse flere tråde på det gamle forum - vælg én du ved er godt lang og med adskillige undertråde - så kan du forhåbentligt se hvad jeg mener når jeg siger at undertrådsfunktionen kan være ganske uforståelig for dem der ikke bruger den.....

Hilsen
Karen G. Møller

Ove Blach

#27
Citat fra: Karen Graabæk Møller Dato 25 Sep 2010 - 11:13
Men jeg har jo tit undret mig over "hovedløse" indlæg - indlæg der svarer på indlæg som er skrevet for dage siden, og ikke vidst hvorfor der pludselig skulle rodes op i et eller andet når man nu var kommet videre - det kan jeg nu forstå hvorfor er sket....
Hej.

Jeg syntes du skulle prøve med tråde i det gamle forum før det lukker, det gamle forum var som det ny forum da det blev lavet om sidste gang men med mulighed for at indstille det til tråde.
CitatJeg synes stadig, at med mindre det bliver en "tvungen" ting,
Jeg syntes ikke det skal være tvungen, jo flere mugliheder desto flere kan være tilfreds med det.
MVH Ove Blach 9240
ogb@mail.tele.dk http://www.o-blach.dk

Torben Frederiksen

#28
Citat fra: Karen Graabæk Møller Dato 25 Sep 2010 - 11:13
Jeg kan godt se at du måske savner funktionen, men vi der ikke har benyttet den, savner den ikke - hvis jeg går ind i en tråd, læser jeg selvfølgelig alle indlæg, og næste gang der kommer nye indlæg kan jeg se hvor de nye indlæg starter da de har et NY ikon ved siden af - keine problem for mig!

Det man kan se er at der findes nye inlæg til et emne, men ikke hvilke indlæg der nye.

Jeg er helt enig med det Ove skriver.
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Jesper Skov

Torben Frederiksen skrev "Det man kan se er at der findes nye inlæg til et emne, men ikke hvilke indlæg der nye."

Jo, man kan. Der stå ny bag ved de nyeste indlæg også i enkelt-modellen. Den eneste forskel er, at de i enkelt-modellen kommer kronologisk, hvor de kommer efter det besvarede indlæg i tråd-modellen.


Med venlig hilsen

Jesper Skov