Hjælp til at finde min fasters vielse bl.a.

Startet af Grethe Iversen, 23 Jan 2019 - 16:10

Forrige emne - Næste emne

Grethe Iversen

Hej.
Er der nogen der kan være behjælpelig med at finde vielsesdato på min faster Else Margrethe født Pihl den 9.5.1919 i Hasle, Bornholm, hun er sikkert viet på Bornholm omkring 1960, men jeg kan ikke selv søge så sent i de digitale arkivalierne. Hun blev gift med Martin Kristiansen (Christiansen, Kristensen el. Christensen), de boede i Lille Colbjørnsensgade i 1960-erne.
Jeg kan heller ikke finde hvornår eller hvor Martin er født, men han er også Bornholmer, og ca 15 -20 år ældre end min faster. Else dør 14.2.1995 og begraves på Enghave Kirkegård, har jeg fået oplyst af et ældre familiemedlem som heller ikke er mere. Martin er nok død ca 1972 da de boede i Lille Colbjørnsensgade. De var begge med i Frelsens Hær både på Bornholm, men også hele tiden i København.

Hilsen
Grethe

A-M Jørgensen


Frelsens Hær har fejret bryllupper i Danmark i over 125 år, og antallet af viede i hæren er langt over 100. Men først med en ny lov om vielsesmyndighed i 1969 har Hæren kunnet foretage vielser med juridisk gyldighed.
Måske de alligevel har et arkiv over vielser af deres medlemmer.

vh Anne-Marie

Grethe Iversen


OK, tak. Jeg vil prøve en forespørgsel på deres arkiv.

Så må de være viede på Borgmesterkontoret, for de var viede juridisk, sikkert i Rønne for de blev viede omkring 1960-erne.Tidligere kunne vi her på Bornholm få tilsendt materiale til Rønne Biblioteks læsesal, det kan vi desværre ikke mere, så jeg kan kun se til og med 1959, øv. 
Jeg kan heller ikke se min fasters død i kirkebogen fra Enghave, da de også slutter digitalt meget før hun dør, der står ellers sikkert en del af de oplysninger jeg mangler. ØV igen.

Hilsen Grethe