Hinze slægten

Startet af Bente Hinze, 26 Maj 2011 - 17:34

Forrige emne - Næste emne

Bente Hinze

Jeg søger oplysninger om Hinze slægten. Marius Andreas Rasmus  født 6.8.1878 i Vor Frue sogn i Haderslev, død 9.5.1940 i Broager, Sønderborg amt. Er flyttet til Broager 1901, hvor er han blevet gift og hvornår? Han har fået sit første barn i 1902. Han blev gift med Karen Christine Nissen født 8.9.1882 i Tyrstrup Haderslev amt, hende kan jeg ikke finde nogen steder. Hun døde 21.4.1924 i Broager. Det er min mands slægt. Bente Hinze.

Inger Buchard

Moderator flytter nok snart dit indlæg til 'Aneefterlysning'.
Men indtil da skal du lige have en oplysning, der kan give dig en god viden om Marius Hinze:
Han var med i 1. verdenskrig, må være blevet såret, for der ligger en invalidesag efter hans krigsdeltagelse på LA Aabenraa
Marius Hinzes sag har nr.
I 186 (I for Invalidesag)

Følg opskriften, jeg skrev i går i
http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,14407.0.html

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Anne Mortensen

Hej

Dit indlæg hører til under Aneefterlysning.

Dit indlæg bliver sikkert flyttet af Moderator.

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bente Haulund Madsen

Hej

På Bornholm har jeg støt på navnet Hinze og Øland i Thy, der er der en Hinzedatter.

Hilsen Bente

Henny Odby Nielsen

Hinze stavet på forskellige måder var et fornavn tilbage i 1600-1700 tallet. Jeg har selv aner med navnet som fornavn og som efternavn efterfulgt af -sen og -datter. I Rønninge og Kølstrup sogne i Bjerge Herred, Odense Amt.

Men mon ikke, det er én bestemt Haderslev-slægt, som Bente Hinze søger. Navnet er nok oprindelig tysk.
Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.

Eva Schwabach

Hej Bente
Ang dit navn
Ved du om dit slægtnavn kom fra Tyskland?
Vi er mange her med Tyske navne
Eva Schwabach

dejligt at se dig her på DIS :)

Bente Hinze

Hej Eva Det var hyggeligt at høre fra dig. Jeg kan desværre ikke komme ret langt tilbage i slægten. Jeg kan se at min mads farfar er nævnt som Hensen omskrevet til Hinze. Jeg kan kun finde hans far som hed Henning Madsen Hinze. Det er lidt kringlet. Jeg havde håbet at finde ud af om familien kom fra Tyskland og hvornår. Jeg leder videre.

Lars Flyge Østergaard

Hej Bente,

nu er det Nissen-slægten, der er min indgangsvinkel, men efterslægten er jo den samme. Jeg har nedenstående oplysninger, som jeg gerne vil bidrage med.

Karen Christine Nissen, født 8/9-1882 i Nr. Aastrup, døbt 19/11-1882 i Tyrstrup Kirke, konfirmeret 11/4-1897 i Oxenvad Kirke, gift 27/7-1901 i Aastrup Kirke med Marius Andreas Rasmus Hintze, født 6/8-1878 i Haderslev, døbt 18/9-1878 i xx Kirke, søn af Henning Madsen Hintze og Christine Jeppesen, konfirmeret 18/9-1892   

Barn: Peter Julius Hintze, født 28/7-1901, nøddøbt i hjemmet 6/8-1901 indskrevet i Aastrup Kirke.

Hvis du har fundet flere børn i dette ægteskab er jeg naturligvis interesseret i at høre mere fra dig. Karen Christine Nissen har fælles aner med mig i De la Motte og Flyge slægterne.
Med venlig hilsen
Lars Flyge Østergaard
www.flyge.dk

heidi hinze hansen

Hej hej

jeg kan læse at der er en som har fundet en Hinzedatter på Øland vil gerne vide om Øland ligger ovre ved Gjøl ??? For hvis det er så er det mig de har fundet.. Jeg kan læse at der er flere her på siden som er i familie med nogle af mine familiemedlemmer, og jeg ved at flere af mine familiemedlemmer bor i broager i nu og kan også fortælle at Hinze er tysk og tror nok vi stammer fra køln af... Håber at høre fra jer..

Venlig hilsen
Heidi Hinze