Efterkommer af Karen Aase Rasmussen

Startet af Niels Berggren Smidt, 25 Maj 2011 - 20:59

Forrige emne - Næste emne

Niels Berggren Smidt

Hej..
Jeg prøver her at efterlyse eventuele efterkonner af Karen Aase Rasmussen (Nielsen).
K.Aa.R blev født den 24 Dec.1923 og døbt i Tune kirke, Roskilde amt den 6 Juli 1924, Hun var datter af Ugift Anna Kirstine Kristensen, ingen far er nævnt i kirkebogen, Tune sogn kirkebog 1914-1930 opslag 58.
Hendes mor bliver den 25 Sep.1927 i Tune kirke gift med Otto Emil Rasmussen, født 2 Aug. 1903 i Rye Roskilde amt,
Efter vielsen kan jeg ikke mere finde denne familie hvad kan jeg forsøge??
mvh.
Niels
mvh
Niels Smidt

Ruth Steenberg Rasmussen

Hej Niels
Prøv om du kan finde dem via hendes navneforandring fra f. Nielsen til Rasmussen. I følge kirkebogen i Tune er det i 1937.

http://ikjensen.me/pdf/navneaendring.pdf

mvh
Ruth

Niels Berggren Smidt

Hej Ruth..
Tak for dit svar, jeg har nu prøvet at se efter i kirkebogen men syntes ikke at der er nævnt noget om den navneforandreng nogen stæder.

mvh
Niels Smidt

Kirsten Ingemann

Hejsa

Hvis du slår op ved hendes fødsel Tune 1914-1930 opsl 58, som du selv har nævnt, så står det helt ude til højre i bemærkninger efter fadderne.

Mange hilsner
Kirsten Ingemann

Niels Berggren Smidt

Hej Kirsten..
Tak skal du ha, det havde jeg overset :-[ Nå jeg tror at jeg må en tur på folkeregistret de kan vel slå dem op da de er ret nye af alder.
mvh
Niels Smidt

finnnielsen

#5
Hej Niels

Min mors farfar var Jørgen Peter Rasmussen, bror til Otto Emil Rasmussen. Hun mindes at deres bror Edvard Arnold Rasmussen deltog til nogle nytårsaftener med mere familie og her blev der talt om familie i Amerika og den sædvanlige historie om den "rige onkel", man skulle arve. Min mors farfar og farmor talte åbenbart ofte om, at det skulle arve fra det ene eller andet familiemedlem, men måske der kan være noget om at Otto Emil og Anna Kirstine Kristensen er udvandret til USA med Karen Aase?