Hvor bør man begynde at lede ? Militæret 1914-1916

Startet af Ove Jensen, 14 Dec 2018 - 14:21

Forrige emne - Næste emne

Ove Jensen

Er der nogen der har gode tips til hvor man bør begynde at lede efter en ung mand fra Maribo Amt,der må ha været i militæret omkring 1914 - 1916 ?

mvh
Ove 


Ove Jensen

Ja det ved jeg godt - men hvor ville en person fra Maribo være indskrevet ? Jeg kan ikke se at der er et eget register for Lolland ?
mvh
Ove

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Du kunne også komme med navn og fødested, så vi kan hjælpe dig i gang.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ove Jensen

Hej Gitte,
Jammen det gik da helt fint med den linke du vedhæftede, så han er fundet :) så nu glæder jeg mig til at finde flere slægtninge.  Jeg har læst instruktionerne der ligger her  vedrørende at læse lægdsrullerne - og dem kan jeg følge - dog står der for min ane her intet andet end "sø" og bogstaverne 18N747. 

Formodentligt er han så blevet matros - men jeg kan ikke finde de tal / nummer kombinationen i nogle af de instruktioner der ligger her på siderne  og hvorledes den kan lede mig videre ? Eller er der en egen "sørulle" ?

Og tak for hjælp
mvh
Ove

 

Anne Marie Holck

Citat fra: Ove Jensen [53606] Dato 15 Dec 2018 - 16:24
Hej Gitte,
Jammen det gik da helt fint med den linke du vedhæftede, så han er fundet :) så nu glæder jeg mig til at finde flere slægtninge.  Jeg har læst instruktionerne der ligger her  vedrørende at læse lægdsrullerne - og dem kan jeg følge - dog står der for min ane her intet andet end "sø" og bogstaverne 18N747. 

Formodentligt er han så blevet matros - men jeg kan ikke finde de tal / nummer kombinationen i nogle af de instruktioner der ligger her på siderne  og hvorledes den kan lede mig videre ? Eller er der en egen "sørulle" ?

Og tak for hjælp
mvh
Ove

 

18 er lægdets nummer (sørullen) N er årstallet og 747 er hans nummer i rullen.