Død på Gottorp lazaret nov. 1850 og begravet på Frederiksberg. Hvilken kirkebog?

Startet af , 30 Nov 2018 - 19:29

Forrige emne - Næste emne

Hej.

Først vil jeg beklage, at vores brugernavn ikke vises, så vi fremstår anonymt. Jeg ved ikke, hvorfor det sker.

Mit spørgsmål drejer sig om min oldefars bror, Christen Pedersen, født 2. maj 1826 i Ravnkilde sogn, Aars herred, Aalborg amt.

Han er på listen over døde i 1. Slesvigske Krig 1848-1850 som Christen Petersen Damborg. Han døde på Gottorp lazaret af tyfus den 7. november 1850 og blev begravet på Frederiksberg Kirkegård den 9. november 1850.

Jeg kan ikke finde ham i kirkebogen for Frederiksberg. Hvorfor ikke? Og blev disse døde soldater registreret i en anden kirkebog?
Og hvorfor blev han transporteret til Frederiksberg og ikke til sit hjemsogn Ravnkilde i Himmerland, Jylland?

På listen over døde soldater i 1850 var der flere, som døde i Gottorp og blev begravet på Frederiksberg Kirkegård; men de findes heller ikke i kirkebogen for Frederiksberg.

Venlig hilsen.

Pia.

Gitte Johansen





https://da.wikipedia.org/wiki/Frederiksberg_(Slesvig)


Trefoldighedskirken i Frederiksberg blev bygget i årene 1650 til 1651. Den enskibede munkestenkirke er endnu i dag midtpunkt for hele bydelen. På den nu nedlagde gamle kirkegård findes en del danske soldatergrave fra de dansk-tyske krige, bl.a. fra Slaget ved Slesvig.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Gitte Johansen

Du skal vel bare ind i "mine indstillinger" igen og så skrive dit navn. Husk at gemme det ;)


Det vil være en rigtig god ide.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Hej Gitte.

Tusind tak for hjælpen.

Ja, det giver også mere mening, at Christen Petersen blev begravet i nærheden af Gottorp.

Jeg prøver at gå ind i Mine Indstillinger.


Venlig hilsen.

Pia.