Profil - slette - ikon

Startet af Anne Mortensen , 25 Okt 2010 - 11:30

Forrige emne - Næste emne

Anne Mortensen

Hej

Ude til venstre under mit navn er 3 ikoner.
Det første betyder: Vis ikon.

Hvorfor ser jeg ikke det hos andre medlemmer ?
Hvordan får jeg slettet det ikon ?
Og kan alle se min profil ?

Nu vises antallet af beskeder - kan dette slettes.
Undre mig over, at andre medlemmer der også er aktive på DIS har så få antal beskeder  ???
Og hvorfor skal der absolut holdes regnskab med hvor ofte man skriver et indlæg - er det kun mig der er sart og syntes dette er overflødigt ?

Har prøvet at søge for  selv at finde en forklaring, men desværre uden held.

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Helge Bay

Hej Anne

Nej det er ikke kun dig, som undrer sig over, at den slags skulle være nødvendig på det, man ellers kunne forvente var seriøs hjemmeside om slægtsforskning.

Den første ikon under dit navn kan kun du se, idet man efter kritikken har sløjfet muligheden for at se andres profil.
Det er naturligvis kun en foreløbig nødløsning, for hvorfor skal man have en profil, hvis andre ikke kan se den?

Med hensyn til antallet af "beskeder", så bliver det nok generet af den statistik-program som overvåger hver enkel brugers gøren og laden på hjemmesiden.
Hvis du via ovennævnte ikon går ind på din profil og klikker på "Personlig statistik", vil du se en udførlig opgørelse over din tid og bevægelser på hjemmesiden/Forum. Bl. a. hvilke sider du mest har besøgt osv.

Hvorfor man har brug for det, er mig fortsat en gåde.

Med venlig hilsen

Helge

Anne Mortensen

Tak for dit svar, men hvorfor har jeg det ikon ?
Du har det ikke ?
Har tænkt at jeg skulle slette min profil, men så går det vel helt galt ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Lars Jørgen Helbo

Alle har det, men det er kun dig selv, der kan se det.

Anne Mortensen

Aha - det er sådan det hænger sammen.
Så behøver jeg ikke at undre mig over det ikon mere.

Men stadig syntes jeg ikke om at antal beskeder skal noteres.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Arne Feldborg

Citat fra: Anne Mortensen  link=topic=1427.msg6656#msg6656 date=1288011647
Men stadig syntes jeg ikke om at antal beskeder skal noteres.
Hvad i alverden skulle problemet dog være ved det.?

Det kan man da næsten altid i sådanne forum systemer - det kunne man såmænd også i det gamle, så det er der ikke noget nyt i.

Og ellers kan man jo bare søge på forfatternavn, og vupti så har man antal indlæg fordelt på grupper også.

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Anne Mortensen

Du ret har med hensyn til gamle DIS.

Men  på gamle DIS skulle man trykke på navnet for at se hvor mange indlæg vedkommende havde og det er OK, men her vises det straks og ja kald mig sart - for min skyld kan man fjerne det og hvis man er interresseret må man trykke sig frem for at se resultatet.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Arne Feldborg

Jammen for min skyld må man da gerne fjerne det. Men jeg kan altså selv med den allerbedste vilje dog ikke at det skulle være et problem at det er der.

Jeg synes generelt der er for meget kritik af ting der bare er en lille smule andreledes end det var i det gamle system, og af andre ligegyldige småting.

Jeg synes man skulle fokusere noget mere på de ting der har betydning for forums brugbarhed i det daglige. Der er trods alt stadigvæk nogle ting der kunne være bedre på det område.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Poul G. Michelsen

Jeg har ingen problemer med, at andre kan se, hvor mange indlæg jeg har skrevet, men den oplysning er en del af min profil og totalt overflødig som oplysning ved hvert indlæg.
Det hører måske til i småtingsafdelingen, som ikke skal have højeste prioritet, men jeg mener ikke det er ligegyldigt, at pladsen bruges på overflødigt "flimmer", som kun kan forringe overskueligheden.
Med venlig hilsen
Poul G. Michelsen

Helge Bay

Citat fra: Poul G. Michelsen Dato 25 Okt 2010 - 18:52
Jeg har ingen problemer med, at andre kan se, hvor mange indlæg jeg har skrevet, men den oplysning er en del af min profil og totalt overflødig som oplysning ved hvert indlæg.

Det er også min mening.

Desuden kunne man med fordel også overveje, om vi har brug for alle de ikoner der "flimrer" rund i forum.

Mvh.

Helge

Jette Nielsen


Det er også min mening, at det er helt overflødigt,
at vise hvor mange indlæg man har haft på første side,
det var fint som det var i det gamle Forum.

Med venlig hilsen
Jette Nielsen