FamilyTreeDNA/Family Finder (betale for profil for at se sine data? Tilbud?)

Startet af Anna L. T., 06 Nov 2018 - 17:19

Forrige emne - Næste emne

Anna L. T.

Hej  :)

Jeg har 2 spørgsmål til FamilyTreeDNA Family Finder test:

1) Hvis jeg køber testen, skal jeg så ud over testen også betale for at have en profil på deres side eller er adgangen til mine data med i prisen på testen?

2) Kommer der af og til tilbud på Family Finder testen? Kan se den koster $79 lige nu, men kan det mon betale sig at se an om den kommer på tilbud og er der nogen der ved hvornår den evt gør det? (Black Friday, jul, andet i den stil?)


Med venlig hilsen,
Anna  :)
Venlig hilsen,
Anna

Anders M. Petersen

Hej Anna!

Det kan jeg da svare på!

1) Hos FTDNA betaler du kun for testen - brugen af deres website med muligheder for at finde matches er efterfølgende helt gratis. Jeg kan naturligvis ikke garantere dig at det bliver sådan til evig tid, men jeg har aldrig hørt om planer om at opkræve abonnement hos FTDNA.
Og som et lille tip, så er det samme test som man kan købe hos MyHeritage, men det er (aktuelt) gratis at flytte sit Family Finder resultat fra FTDNA til MyHeritage efterfølgende, så ved at tage testen hos FTDNA, så mister du ikke noget ved at kopiere den til MyHeritage og samtidigt beholder du de gratis muligheder hos FTDNA.

2) FTDNA har ofte tilbud på deres produkter, så det er næsten dumt at købe til listepris. Du skal dog være klar over at de nogle gange giver et "tilbud på et tilbud" lige før tilbudet udløber, så man kan af og til spare ekstra ved at have is i maven - de melder dog altid ud, hvornår deres tilbud udløber, så man kan altid vælge at købe på sidste dag.
Black Friday er et godt bud på den næste tilbudsrunde og ellers i december.
Jeg skriver i denne tråd, når der er tilbud: https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,134627.0.html
Hvis du tegner abonnement på tråden vil du få besked, når der kommer et nyt tilbud. I tråden kan du allerede nu læse, hvordan prisen er ved tilbud og hvor ofte der er tilbud.

Imens du venter på det rigtige tilbud hos FTDNA kan du læse dette lille skriv om, hvad du skal gøre for at få mest muligt ud af testen - så er du lidt forberedt på hvad du får for pengene: http://www.morup-petersen.dk/FamilyFinder.pdf

Held og lykke med det!

Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Anna L. T.

Hej Anders  :)

Tusind tak for dit fyldestgørende svar og links!

Lige et spørgsmål til det med at overføre data til My Heritage bagefter- ved du om man i så tilfælde skal have en betalt profil hos MH for at kunne se data, matches osv når man har overført? Jeg ved nemlig at man ikke kan gøre det helt store hos dem uden at betale og jeg kun den helt gratis basis profil hos dem.
Venlig hilsen,
Anna

Anders M. Petersen

Hej Anna!

Jeg har i hvert tilfælde lige overført min Family Finder til en gratis profil hos MyHeritage, så indtil videre virker det.
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm


Anders M. Petersen

Hej Anna!

Jeg hørte i går rygter om at MyHeritage fra 1. december i år vil indføre betaling for indlæsning af "fremmede" DNA-tests.

Hvor stor betalingen bliver ved jeg ikke, men det giver jo god mening, nu hvor det bedre kan betale sig at tage sin test hos FTDNA og så kopiere den til MyHeritage end omvendt...

Hilsen
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm