RA - Hjælp til opslag FT 1960

Startet af Kent Madsen, 23 Maj 2011 - 10:22

Forrige emne - Næste emne

Kent Madsen

Hej,

Jeg søger information fra FT 1960 (muligtvis 1965) i århus, Jægergårdsgade 86. Jeg kan finde frem til at det må være Sct. Pauls sogn.

Jeg søger specifikt efter fødselsdato og -sted for Knud Kjærulf; men vil gerne have al information som er tilgængelig.

Jeg har et brev fra 1962 fra Knud Kjærulf som bekræftiger adressen.

Med venilg hilsen
Kent Madsen

Anne Mortensen

Læs her om folketællinger 1940-1970

http://www.sa.dk/content/dk/mest_brugte_arkivalier/sadan_bruger_du_de_mest_brugte_arkivalier/folketallinger_-_en_vejledning


Det må du se
Folketællinger indeholder oplysninger om rent private forhold og er omfattet af en tilgængelighedsfrist på 75 år.

Hvis formålet er slægtsforskning, kan du få særlig tilladelse til at se folketællingerne 1940-1970. Tilladelsen kan søges på Rigsarkivets læsesal. Ansøgningen behandles med det samme.

Vil du søge om tilladelse til at benytte folketællingerne 1940-1970 til andre formål, skal du sende en skriftlig ansøgning. (Ansøgningsskema eller brev). Du får skriftligt svar senest 15 dage efter, at ansøgningen er modtaget.   

Det må du se - om adgangsregler og ansøgning
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Kent Madsen

Hej Anne,

Der står følgende på RA vedr. FT efter 1940:

Folketællingerne 1940 - 1970 er kun tilgængelige med tilladelse. Hvis du ønsker at bruge folketællingerne til slægtsforskning, kan du på læsesalen få udleveret en ansøgningsblanket, som du skal udfylde og underskrive. Tilladelsen får du derefter med det samme, således at du kan benytte folketællingerne samme dag.


Siger du at jeg ikke kan bede andre om at lave opslaget for mig, da det kun er undertegnede med familie relation der vil kunne få adgang til disse?

Mvh
Kent

Anne Mortensen

Ja, det er sådan jeg opfatter at man skal have ansøgning.

Men for en ordens skyld ring derind og spørg.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770