Opslag i Flensburg

Startet af Laila Middelboe, 25 Maj 2011 - 15:06

Forrige emne - Næste emne

Laila Middelboe

Hej
Er der nogen der har mulighed for at se kirkebøger i Flensburg. Jeg har fået at vide på Rigsarkivet, at kirkebøgerne for Erckanförde ikke endnu er overført til Rigsarkivet i København, men vil blive det i løbet af 2011. Det kunne så være, at der var nogen der ville hjælpe mig med at finde Christian Heinrich Daniel Lund født den 12. december 1812. Hvad hans mor og far hed. Han er selv kommet til København enten som ung eller barn, men han bliver gift i tårnby 1837. Jeg har prøvet mange kirkebøger, for at se om jeg kunne finde hans konfirmation i København, men det kunne jeg ikke og jeg ved jo heller ikke om jeg leder det rigtige sted.
Med venlig hilsen
Laila Middelboe
Med venlig hilsen
Laila Middelboe

Cay-Erik Geipel

#1
Er det nu Flensborg eller Eckernförde det drejer sig om ? Det er to forskellige byer og kirkebøgerne for Eckernförde ligger ikke i Flensborg.

Hilsen
Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Laila Middelboe

Hej Cay-Erik
Det er Eckernförde det drejer sig om. I kirkebogen hvor han findes under døde står der slet og ret, født i Eckernförde.
Med venlig hilsen
Laila Middelboe

Cay-Erik Geipel

Det er en skam, så kan jeg ikke hjælpe med opslag i Flensborg.

Hilsen
Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Laila Middelboe

Hej igen Cay-Erik
Det var fordi manden på Rigsarkivet sagde " bøgerne ligger hos Lutheranerne i Flensburg" derfor tænkte jeg også på Flensburg.
Mvh Laila
Med venlig hilsen
Laila Middelboe

Cay-Erik Geipel

Så har du fået en forkert oplysning. Hverken på byarkivet eller hos kirkekontoret har de bøger fra Eckernförde. De ligger på kirkearkivet i Rendsborg. Se her:

Kirchenkreis Rendsburg-Eckernförde
für die ehemaligen Kirchenkreise Rendsburg und Eckernförde
Kirchenkreisbuchamt Rendsburg-Eckernförde im Christophorushaus
z. Hd. Herrn Voss
Hindenburgstr. 26
24768 Rendsburg
Tel.: 04331 / 94 56 0  - 70
Fax: 04331 / 94 56 0 - 79
E-Mail: Hans-Peter.Voss@kkre.de 
Sachbearbeiter: Herr Voss
Öffnungszeiten: Mi + Do. 8.00 - 16.00 Uhr jeweils nur nach vorheriger telefonischer Anmeldung
Benutzungsform: Mikrofiche 
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Laila Middelboe

Tak for oplysningen.
Laila
Med venlig hilsen
Laila Middelboe