Betydning af datoer i anmærkninger ved dåb 1899

Startet af Anne Messmann, 03 Okt 2018 - 13:05

Forrige emne - Næste emne

Anne Messmann

Hej,
Ved Karen Margrethe Hansens fødsel 27/10-1899 står der i Anmærkninger (udover forældrenes vieldesdata) 4 forskellige datoer.
Disse datoer kan jeg ikke relatere til noget, hverken i barnets eller forældrenes liv (ikke død, konfirmation, vielse).

Har kigget lidt rundt på andre indskrivelser, hvor der er indført datoer i Bemærkninger - men er ikke blevet klogere...

Gode råd/idéer efterlyses!

Sions sogn, København, opslag 130 nr. 187: https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=155556#155556,25991796

Venlig hilsen
Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Helle Jespersen

Fødselsdato på evt. søskende måske som er født og registreret i samme sogn
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Anne Messmann

Tak, Helle
Søskende kan det ikke være, men evt. Karen Margrethes børn. Hun var ugift indtil 1933, men fik et barn i 1922 - og kan godt have fået flere...

Jeg har dog søgt både i Sion og Rigshospitalet på fødte børn, men ikke fundet nogen på de datoer.

Kunne F. stå for andet end født?

Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Gitte Johansen

F er lig med fattighjælp fandt jeg langt om længe ud af, og når man først har tænkt den tanke er det jo soleklart, ikke :D ;D


https://www.kbharkiv.dk/kbharkiv/collections/fattigvaesnet/FVH_1928-1933A-K.pdf

Har kun ledt efter hende i 1929

Hun står under Elers (stedfar, men det ved du jo nok) ikke Ehlers.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Anne Messmann

Hej Gitte,
Ja, det må være VR-datoer vedr. Karen Margrethe (jeg så godt, der fejlagtigt stod Elers).
Jeg har også været på Stadsarkivet og set sagerne, der vedrører hendes søn. Med de i kirkebogen angivne datoer har jeg ikke set.
Måske findes der mere derinde, jeg må grave lidt mere...

Og da Karen Margrethe muligvis har flere børn, håbede jeg det var dem, datoerne angik. Eller noget helt tredie.

Du skal have mange tak for din tid. Jeg går på Stadsarkivet igen.
Hilsen, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann