Fransk pilot i krig

Startet af Poul Kristiansen, 18 Maj 2011 - 19:53

Forrige emne - Næste emne

Poul Kristiansen

Kan nogen hjælpe mig med søgning i Schweiz - Zürich - Ditlekon årene 1900 - 1925.
Har prøvet for meget længe siden men uden held.
Idag flere oplysninger, og så prøver jeg igen.

Anton Johannes Rasmussen. Født i Nørre Søby, Odense amt, Åsum herred i 1879. Han bosatte sig i Schweiz og blev indkaldt som fransk soldat. Han var pilot og var udstationeret i Morbihan og Lyon under 1. Verdenskrig. Efter krigen var hans titel Zimmermeister. Han tog et patent og han blev gift, vistnok med en fransk dame. Hans navn var herefter "Rasmussen-Klee".
Jeg søger hans daværende bopæl og evt. efterkommere.

mvh. Poul Kristiansen

Anne Mortensen

Er du opmærksom på at du kan få hjælp i Frankrig i Hjælp til Opslag

Se øverst oppe i det blå felt:

Hjælp tilbydes i Frankrig « 1 2 3 »  Kirsten Thomas  62  1187 
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Poul Kristiansen

Hej, mit navn er Poul Kristiansen og jeg vil gerne have hjælp til " fransk pilot i krig".

mvh Poul.K

Poul Kristiansen

Hej Kirsten Thomas. Vil du hjælpe mig med min franske pilot. Du skriver hjælp i Frankrig. Er det ikke i Schweiz vi skal søge?

Du ved nok bedst, så jeg vil bare se hvad du kan hjælpe med, på forhånd tak.

mvh Poul Kristiansen

Anne Mortensen

Hej

Læs mit første indlæg igen med forklaring på hvordan du søger hjælp hos Kirsten Thomas.

Har også sendt dig en mail med  forklaring - har du læst den ?

Hvis du skal være sikker på at Kirsten Thomas ser dit indlæg skal du skrive til hende som beskrevet i mailen.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Poul Kristiansen

Hej Kirsten Thomas.
Jeg er ikke sikker her. Jeg fjumrer vist lidt i det her!!

Jeg har søgt hjælp angående min franske pilot. Er det mon frankrig vi skal søge i, og ikke Schweiz?

Ditlekon er i Zürich eller deromkring.

Er du franskkyndig kan jeg sende håndskrevne breve fra den tid. Min franske pilot hed Rasmussen, han blev gift og så er navnet Rasmussen-Klee.

Jeg har også gamle fotos, hvis det er en hjælp.
Mvh Poul Kristiansen

Anne Mortensen

Hej

Jeg prøver igen vist for 3. gang bl.a. med mail d. 19.5 at fortælle dig hvor du skal skrive til Kirsten Thomas.
Uden en reaktion fra dig.

Hun har sin egen tråd i forbindelse med at hjælpe i Frankrig.
Fremgangsmåden er beskrevet i min mail til dig.

Kast nu et blik øverst oppe i Hjælp til opslag:

     Hjælp tilbydes til opslag i kirkebøger på Landsarkivet i København « 1 2 3 4 5 »  bente lindhardt  148  4252   Tirsdag 17 05 2011, 21:38
af Yvonne Jensen 
     Hjælp tilbydes for at finde slægt i Norge « 1 2 3 4 »  Litta Olsen  109  2068   Tirsdag 17 05 2011, 11:36
af Niels Korsgaard Nyeboe 
     Hjælp tilbydes i Frankrig « 1 2 3 »  Kirsten Thomas  62  1198   Søndag 10 04 2011, 08:28
af Kirsten Thomas 
       
Forum spilleregler  Mette Fløjborg  0  308   Tirsdag 25 01 2011, 15:07
af Mette Fløjborg 
      Gode råd til alle brugere af Hjælp til opslag  Kathrine Tobiasen  0  1359   Tirsdag 21 09 2010, 22:42
af Kathrine Tobiasen
----------------------------

Vi vælger frit hvor og hvordan vi ønsker hjælp - så jeg stopper her.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Grethe Elten Mortensen

Hej

Klik på dette indlæg og skriv dit spørgsmål til Kirsten Thomas, hun hjælper i Frankrig, så jeg ved ikke om hun kan hjælpe dig:

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,550.0.html

Venlig hilsen
Grethe Elten mortensen