HVOR er Christine Jensdatter født i 1807 ? Far: Jens Thom(a)sen

Startet af Jan Wibrand, 07 Aug 2018 - 15:08

Forrige emne - Næste emne

Jan Wibrand

Dette ved jeg:
Vielse 22/4 1833 i Garnisons Kirke, København:
- H-min: Permitt. Peder Andersen, Christine JensD.
- K-min: Peder Andersen fra Roeskilde, permitteret Artillerist, 30 aar gl. – Christine Jensdatter Thomsen, 25 Aar gl.

1. barn: født 9/6 1833 på Fødselsstiftelsen: Karen Marie, men dåb er ikke fundet. Død før dec. 1837 – jf. barn nr. 3.

FT 1834: Familien er ikke fundet, men FT for København er ufuldstændig. Ægteparret findes ej heller i Søllerød Sogn, hvor Peder Andersen i et par år har været arbejdsmand på Frydenlund Slot.

2. barn: født 15/9 1835, døbt i Søllerød: Anders. Her benævnes moderen i begge KB Christine Jensdatter Thomsen

3. barn: født 14/12 1837, døbt i Søllerød: Karen Marie. – Død 4/12 1840 i Søllerød. Her benævnes moderen i begge KB ved dåb: Stine Jensdatter.

FT 1840, Søllerød: Christine Jensen, 34 år gl. Øvrige familiemedl. udeladt.

4. barn: født 4/12 1840, døbt i Søllerød: Christian Ludvig. Her benævnes moderen i begge KB: Kristine Jensdatter.

Død 4/12 1842 i Søllerød: Christine Jensen, 35 år gl.

I skiftet ved hendes død og senere da Peder Andersen gifter sig igen i 1851 (Kbh. Amt, Nordre Birk] benævnes hun Christine Jensdatter.

Men HVOR er hun født?
Jeg har søgt via Family Search og fundet en mulighed via en konfirmation for en Christine Jensdatter i 1822 i K-Såby Sogn (gl. Roskilde Amt), der har ført mig videre til sammes dåb i K-Syv Sogn: født 31/8 1807. I 1822 boede Peder Andersen i nabosognet Lyndby!
Her er faren til denne Christine Jensdatter: Jens Thom(a)sen med hustru Karen Jørgensdatter.

Ser frem til hjælp til enten at blive bekræftet i, at foranstående er eneste sikre mulighed eller ført på sporet af andre muligheder, der skal udforskes.

Mvh – Jan Wibrand

Hanne Elise Yndgaard

https://aurelia-clemons.dk/vibygdx.htm

Karen Jorgensdtr i Wibye     24 Feb 1821     pg 26 27
HUSB:    Jens Thomasen hmd
CH:      Jorgen Jensen    10
         Hans Jensen      8
         Kirstine Jensdtr 13
         Ane Jensdtr      12
         Inger Hansdtr    5
BRO:     Soren Jorgensen hmd i Ousted
[Vibygaard gods skpr; Book 2 1819-1850; film 41401]

Jorgen Knudsen hmd i Ousted           29 Apr 1815    pg 647
WIFE:    Inger Jensdtr
CH:      Soren Jorgensen  hmd i Ousted
         Karen Jorgensdtr = Jens Thomasen hmd i Wiibye
[Vibygaard gods skpr; Book 1 1743-1818; film 41401

Her er moderens skifte, ikke sikkert det bringer dig meget videre men det kan da give dig navne på søskende.


Venligst
Hanne Yndgaard.

Jan Wibrand

Hej Hanne EY.
Tak for din deltagelse.
Skiftet kender jeg til, men har indtil videre alene noteret mig børneflokken. Jeg kunne have ønsket mig, at denne mor var død 12 år senere!
Faren lever helt indtil 1855, men her er skiftet (Ramsø¨Hrd) ganske kort - han er på fattighjælp.
Mvh - Jan W