Betty Pedersen, f. 4.10.1931, gift med Jens Otto, hvor?

Startet af Susanne Hermann Uhrenfeldt, 05 Aug 2018 - 15:16

Forrige emne - Næste emne

Susanne Hermann Uhrenfeldt

Betty Pedersen, født 4.1.1931 i Rind, død samme sted 5.8.2004; ifølge Herning Avis 18.2.1953 skulle hun giftes med Jens Otto Højvang den 26.2.1953 i Rind kirke, samme dag som hendes forældre havde sølvbryllup. Ifølge gravstenen på Rind kirkegård hed han Christensen til efternavn, og var født 1.4.1927 i Skarrild og død 20.7.2004 i Herning.
Jeg kan ikke finde deres vielse, og dermed ikke finde ud af, hvor han boede på vielsestidspunktet, og om de fik børn...
Mon nogen kan hjælpe?
Mvh.
Susanne

Elin Madsen

#1
Hej

Den Betty Christensen, som figurerer på gravstenen er født 4.10.1951, så hun er da vist ikke "din" Betty. Men måske Jens Ottos datter.
Det må du kunne få afklaret ved at kontakte kirkegårdskontoret.

Mvh
Elin

Tilføjet: Måske har stenhuggeren været lidt uheldig med mejslen. Jeg kan se, at der i afskriften af stenen står 1931. 😉

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Susanne Hermann Uhrenfeldt

Jo, kirkebogen for Rind 1946-58 ligger i DIS-Danmarks arkivalielister/salldata: http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=168018&side=150, men som det ses, figurerer vielsen ikke der. Jeg HAR bladret videre.
Jeg har også tjekket vielser i Herning og de øvrige omliggende sogne.
Jeg har siden konstateret på Mediestream, at der også er en omtale af Jens Otto Højvang i Vejle Amts Folkeblad i februar 1953, men den side er ikke tilgængelig på Mediestream Folkebibliotek.
Mvh.
Susanne

Gitte Johansen

#5
Nej, det gør den ikke. Det er Kølkær kirkedistrikt.

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=168018&side=1
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Susanne Hermann Uhrenfeldt

Tak for den oplysning - det havde jeg ikke lige bemærket :-(