Ebbe Bilzau, Thomine sophie Holm, Ålboeg Amt

Startet af Niels Jensen, 16 Maj 2011 - 12:11

Forrige emne - Næste emne

Niels Jensen

Hej Alle
Jeg søger oplysninger om disse 2 personer.

Hvornår er de gift og hvor.
Hvor er deres barn døbt og hvad hedder hun.
Hvornår er de døde og hvor.

Thomine er gift 4 gange den sidste 1893 i Frejlev sogn med Kristen Nielsen.
i Folketællingen 1880 er Ebbe og Thomine i Biersted Sogn, hvor de også får en datter 14 februar 1880 men hun er ikke døbt i Biersted da de er flyttet, hvorhen ?.
Det næste jeg kan finde er Ebbe fraskilt i 1901 i Rostrup Sogn. Thomine i 1890 i Frejlev S.

Mvh

Niels Jensen

Egon Sørensen

God dag Niels!


Ebbe og Thomine får en datter 7 md gammel begravet i Års sogn Ålborg amt i 1884 opslag 141 nr 1


Mvh.

Egon Sørensen


Niels Jensen


Kirsten Ørum

Hej

Jeg har med interesse fulgt nyheder om slægten Else Ebbesdatter og Christopher Jensen Bilzou/Bilzau/Bitzou  ???(kært barn har mange navne).

Jeg vil gerne høre, om der er noget nyt om ovennævnte Ebbe Christoffersen Bilzau?


Venlig hilsen
Kirsten Ørum

Niels Jensen

Hej til alle interesserede.

Efter lang tid søgen har jeg endelig fundet Ebbe Christoffersen død.
Hvis nogen er interesseret vil jeg gerne høre fra jer om i også har noget at tilføje.

Mvh
Niels

Kirsten Ørum

Hej Niels

Det må ha været en lang sej kamp.

Det sidste sted, jeg slap Ebbe Christoffersen Bytzov var i 1884 i Aars sogn Aalborg Amt, men har ikke fundet ham død.

Jeg venter i spændig på din fortælling.

Mange Hilsener
Kirsten


Niels Jensen

Hej Kirsten

Jeg har fundet Ebbe død 21/2 og begravet 27/2 - 1912 i Als S. Ålborg H.

Der er skrevet lidt om ham i en bog Originaler og anden godtfolk i Helberskov, hvor der er et billede af ham.

Jeg er stadig interesseret I de andre søskende.

MVH

Niels

Kirsten Ørum

Hej Niels

Jamen jeg vil gerne fortælle - det lidt jeg ved - om andre søskende.

Men lige for at stille min altoverskyggende trang til at læse i din bog - hvor køber jeg den?

Venlig hilsen
Kirsten

Niels Jensen

Hej Kirsten

Det eneste jeg ved om bogen er at du kan finde den på nettet, jeg har ikke nået at være på biblioteket endnu da det er ret nyt jeg har fundet ham.

Mvh Niels

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kirsten Ørum

Hej Gitte

Under Ebbes  dåb i kirkebogen for Nøvling sogn Hammerum Herred Ringkøbing Amt er hans fødenavn:

Ebbe Christoffersen Bytzov.

Kært barn har mange navne.


Venlig hilsen
Kirsten Ørum

Niels Jensen

Hej Alle

Jeg har fundet mange forskellige stavemåder på navnet men Kirsten har ret, hans søskende har andre måder at stave det på.

MVH Niels

Gitte Johansen

Jeg skrev kun det, der stod, så det var til at finde. Jeg ved ikke noget om manden ;)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Niels Jensen

Hej


Ebbe og Thomine får et barn 1880 i Biersted Sogn hvor er dette barn døbt og hvad hedder hun.

I 1883 får de en datter mere som dør februar 1884 i Års Sogn denne datter hedder Nielsine og var 7 måneder. Hvor er hun født ?

Mvh

Niels

Kirsten Ørum

Hej Niels

Det eneste jeg ved, er, at familien forlader Biersted sogn før dåb.

Hvor familien bor mellem 1880 og 1883 ved jeg ikke.

Jeg finder først Ebbe igen i FT 1901 i Rostrup sogn Aalborg Amt og Thomine i FT 1890 Frejlev sogn Aalborg Amt - begge uden børn.

Hilsen
Kirsten