Villadsens enke, gården "Kirstinelyst" i Lystrup - hvor ???

Startet af Keld Sørensen, 23 Jul 2018 - 18:06

Forrige emne - Næste emne

Keld Sørensen

>> Gitte.

Jeg undrede mig i sin tid, da jeg i en politirapport fra Århus Politi så en adresse angivet som "Villadsens enke, Kirstinelyst, Lystrup" - enken hed "Ane Kirstine" ... måske har der i Århus Politi været en kulrur, som ville antyde noget om stedet - specielt nu da vi har fundet ud af, at det skulle have været "Kirstinelund" - politihunden sov jo, da rapporten blev skrevet ... eller var det i virkeligheden bare en dårlig kultur på stationen.

Kender du nogle "historier" eller nogen som evt. kender nogle "historier" fra gården "Kirstinelund" i tiden medens "Villadsens enke" og min person boede der ?

Min person - og du har jo sikkert allerede fundet ud af hvem - bor der åbenbart gennem mange år - i hvert fald fra 28-03-1928 til 01-11-1936 i mindst 2 perioder - har der måske været andet end staldarbejde at gøre på gården  ::) ::) ::)

Det skal siges, at han havde ry for at være en "drukkenbolt", dog uden at være ondsindet i sin beruselse.

Jeg ved ikke om det er sådan nogle historier man kalder sladder, men de er nu sjove at have med, hvis de kan sandsynliggøres.
Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com

Gitte Johansen

Jeg skal se, om jeg kan finde ud af noget. Vi har kun boet her fra 1975, men der er et par, der bor på samme vej som os, og de har boet her altid. Hun skriver for Lystrup Lokalarkiv, så hun vil være et godt bud. Jeg lader høre fra mig, hvis der findes noget.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com