Svend Aage Jensen-Thomine Jensen gift 5.11.1927 i Köbenhavn vad heter barnen?

Startet af Mogens H Andersson, 16 Jun 2018 - 22:52

Forrige emne - Næste emne

Mogens H Andersson

Hej

Svend Aage Jensen gifte  sig med Thomine Jensine Lassen  6.11.1927. De fick ett  barn som jag inte vet vad heter, men hen måste ju vara född nån gång och någonstans.

Svend Aage är född 19.5.1905 i Sankt Johannes sogn i Köbenhavn och dog enligt uppgift 23 november 1963. Thomine Jensine född Lassen född 22.3.1901 i Hobro dog också enligt upppgift 1968.

Vid tid för bröllopet bodde de på Dyrehavevej 5 i Klampenborg. Jag har kollat Hilleröd och Lynge sogn dock utan resultat. Varken Svend Aage eller Thomine Jensine finns på aneguf.dk

Hoppas att det finns någon i gruppen somkan hjälpa mig vidare


Mogens H Andersson

Tack  John och i DF 1940 finns de inte på Brigadevej...


Mvh

Mogens

Mogens H Andersson

Hej igen,

1936 bor familjen på Graekenlandsvej 68, men finns inte kvar i DF 1940 på den adressen...

Mvh

Mogens

Inge Nissen

#4
Hej Mogens

Iflg. folketællingen 1930, som John Damm Sørensen har fundet, var der ingen børn i ægteskabet, hverken levende eller døde? Hvorfra ved du, at de fik et barn? Måske først født efter FT 1930?

Der er jo adgang til gamle vejvisere på nettet www.slaegtsoglokalhistorie.dk/linkstilvejvisere.html

Jeg var kigget i 1940 for København - uden at finde en Mekaniker Svend Aage Jensen -


VH Inge

Inge Nissen

Citat fra: Inge Nissen [2041] Dato 17 Jun 2018 - 06:10
Hej Mogens

Iflg. folketællingen 1930, som John Damm Sørensen har fundet, var der ingen børn i ægteskabet, hverken levende eller døde? Hvorfra ved du, at de fik et barn? Måske først født efter FT 1930?

Der er jo adgang til gamle vejvisere på nettet www.slaegtsoglokalhistorie.dk/linkstilvejvisere.html

Jeg var kigget i 1940 for København - uden at finde en Mekaniker Svend Aage Jensen -


VH Inge

Men jeg ved heller ikke om alle mænd er med i vejviserne

Mogens H Andersson

Hej Inge,

Först och främst tack för hjälpen! Det är enligt My Heritage som det skall finnas en dotter.Naturligtvis har jag försökt att få direkthjälp från de släktsidor som är medlemmar i släkten, men detverkar som de flesta bara lägger in uppgifterna från s k SmartMatches. Utan att reflektera om det är rätt uppgifter.

Själv fann jag äktenskapsbeviset, med adress, men tyvärr läste jag fel adress, vilket jag borde ha förstått när jag hamnade i ett miljonvillaområde i Klampenborg!

Enligt DF arbetade Svend Aage på ett företag på Finsens väg, men den uppgiften leder inte vidare. Han är gudfar till Lis Valborg Andersen född 1936 och bodde då på Graekenlandsvej. Det är sista spåret jag har...

Jag har kollat kirkebögerna för Hildursgade från 1927 och framåt och Sundby från samma tid fram till 1937, dock utan resultat.Dessutom har jag frågat på Borgerservice, men de kan mot avgift ta fram uppgift om när personer dör, men att hitta ett barn som jag inte har varken namn eller födelsetid är kanske inte möjligt i Danmark?

Mvh

Mogens

Gitte Johansen

Nu har hun selv være med til dette, så jeg sætter det ind.



https://www.vaerloesehistorie.dk/judy-ottesen.html

Hun fortæller, hun er adopteret, men prøv selv at lytte til, hvad hun siger.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mogens H Andersson

Hej Gitte,

Tack för hjälpen! Det har varit ett par intressanta timmar att gå genom länkar och lyssna på inspelningen ett antal gånger. Det får bli en tur till Furesö Museum!

Fina bilder och så fick jag äntligen se min äldsta faster, Edith Andersen på bild!

Mvh

Mogens