Udvandret Helmar Frode Bjerregaard

Startet af Per Lønborg, 10 Maj 2011 - 14:51

Forrige emne - Næste emne

Per Lønborg

Jeg søger efter oplysninger om Helmar Frode Bjerregaard, der er født i Hurup, Ringkøbing amt, 19. januar 1908.
Som meget ung (ca 14-15 år gammel) udvandrede han til Amerika. Hans onkel havde en farm i Bingham, Nebraska. Og familietraditionen vil vide, at han tog ophold der. Han er ikke registreret i "Det danske udvandrearkiv", så nogen udefra har måske betalt biletten for ham.
Det siges også, at han har været indrulleret i den amerikanske hær i 2. verdenskrig.
Det vil ikke være usandsynligt, hvis han er taget over Esbjerg/Liverpool. Men jeg har ikke kunnet finde passagerlister på nettet (link hertil). Kan nogen hjælpe mig med passagerlister over danske udvandrere, der er taget over England?
Vi har ikke kunnet finde noget som helst på ham, hvad angår hans liv i USA.
Har man i USA et site, der svarer til vores AO?
Det hævdes også, at han har været hjemme i Danmark på en kort visit, som 18årig, men det har ikke kunnet bekræftes af nogle nulevende familiemedlemmer.

Med venlig hilsen
Per Lønborg

Anne Mortensen

Læs gruppen Hjælp Internationalt

I det lyseblå felt:

Hjælp med opslag i Ancestry.com  « 1 2 ... 10 11 »  Rikke Fjordbak Ravn 
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Mette R Francke

Hei

Jeg prøvde www.ellisisland.org , men kunne ikke finne han der.

Prøvde så på www.footnote.com

Nærmste treff er en Howard Bjerregaard født sep 1907 , død sep 1967.
Bosatt i Canton OH.

Mette
Mette R Francke

Anne Mortensen

Per Lønborg har skrevet det samme indlæg under Hjælp Internationalt, men ikke gjort opmærksom på det her.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Mette R Francke

Hei

Jeg finner ikke Hjælp Internationalt .

Mette
Mette R Francke

Anne Mortensen

Det er kun medlemmer der kan læse og skrive indlæg i Hjælp Internationalt.

Har lige nu set at Per har skrevet et indlæg om  hjælp hos Rikke Fjordbak Ravn der på vegne af DIS og for DIS medlemmer  søger i Ancestry. com
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770