DNA-test hos FamilyTreeDNA.

Startet af Poul Erik Jørgensen, 31 Mar 2018 - 18:14

Forrige emne - Næste emne

Poul Erik Jørgensen

Jeg har overført kopi af mine DNA-data fra MyHeritage til FamilyTreeDNA. For mig at se ligner resultaterne af de 2 tests hinanden – blot på andre personer. 
Jeg overvejer nu at købe Y-37 eller y-67 testen hos FamilyTreeDNA inden så længe.
Kan nogen oplyse om det vil være en dårlig ide at undlade at købe FamilyFinder-testen med til den tid?
Med venlig hilsen
Poul Erik Jørgensen
Med venlig hilsen
Poul Erik Jørgensen
Odense

Anders M. Petersen

Hej Poul!

Tillykke med din DNA-test!

MyHeritage får foretaget deres DNA-tests i FamilyTreeDNA's laboratorier, så du vinder næppe noget ved at købe samme test én gang til hos FTDNA. Desuden er "samle-rabatten" på Y37 og FamilyFinder til at overse, så ingen grund til at koble de to ting.

Til gengæld er der af og til gode rabatter på Y37, så du kan spare nogle penge ved at vente lidt. Jeg slår op i denne tråd, når der er tilbud, så hvis du tegner abonnement på tråden, så får du besked, når der er penge at spare: https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,134627.0.html

"Fars dag" i starten af juni er et godt bud på den næste Y37-rabat - hvis du ellers kan vente så længe?
I mellemtiden kan du med fordel prøve at se, om du kan skubbe din rene fader-linje (din fars, fars, fars...) en generation eller to længere tilbage. Det giver god nytte, når man begynder at lege med Y-DNA!

Hvis du vil have hjælp med din FamilyFinder har jeg begået dette lille skriv, der giver gode råd til at få noget ud af testen: http://morup-petersen.dk/FamilyFinder.pdf

Med venlig hilsen
Anders


Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Poul Erik Jørgensen

Hej Anders
Mange tak for dit fyldestgørende svar. 
Også tak for henvisningen til dit skriv. Der er mange gode og relevante oplysninger deri, og det vil blive brugt som vejledning/inspiration for mit videre arbejde med DNA.
Med venlig hilsen
Poul Erik
Med venlig hilsen
Poul Erik Jørgensen
Odense

Anders M. Petersen

Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm