johan Wilhelm Marius August Løvendahl

Startet af Peter Gandrup, 26 Mar 2018 - 20:16

Forrige emne - Næste emne

Peter Gandrup


  Hej....Jeg  søger  oplysninger om : Johan Wilhelm Marius August Løvendahl.

  Ane Cathrine Johansen bliver i juni 1864  gravid  med Johan  Wilhelm  Løvendahl.

  Hun rejser til København 1 nov. 1864. Den 16. marts 1865  føder  hun  en  datter  på  fødselsstiftelsen .

  Hun  giver  sin  datter  navnet Johanne Wilhelmine  Løvendahl  efter  faderen , men oplyser på det

  tidspunkt ikke faderens  navn. Da Johanne  bliver  konfirmeret i Dannemare i  Maribo Amt er  faderens

  navn imidlertid nævnt  for  første  gang , han står som snedkersvend og afdød.Intet  andet.

  men hvor kommer han fra?? ???

  I familien siges der han blev slået ihjel i en krig,  men ikke i hvilken,...  muligvis i udlandet....Har kigget alle faldne

  soldater igennem, men der var ingen Løvendahler.

  Jeg søger IKKE  oplysninger om  familien  KUN om  faderen. Der  var  trods alt ikke  mange  der  fik  4  fornavne selv
  i 1800- tallet. :D

  Der  var  en  Løvendahl  familie  i  Vejle  op igennem  1800- tallet , men  han er ikke en  søn  af  dem.

  Håber  I  kan  hjælpe  her.  Venlig Hilsen  I Gandrup

 

Elisabeth Nielsen

Hej

Måske du skal kigge efter ham i Sverige, der er mange med navnet Løvendahl som er kommet til danmark.

https://www.danishfamilysearch.dk/search/

Mvh Elisabeth

Peter Gandrup


Jeg fik ikke skrevet at Ane Cathrine Johansen  boede i Kolding  da  hun  blev  gravid og er  selv  født i  Eltang  lige  
  lige udenfor. Kolding.

Peter Gandrup


Jeg har kigget i family search  både for Sverige og Norge  og Tyskland   .uden resultat   :(  håber der er een der kommer op med et eller andet

John Damm Sørensen

Citat fra: Peter Gandrup [7593] Dato 26 Mar 2018 - 22:33

Jeg fik ikke skrevet at Ane Cathrine Johansen  boede i Kolding  da  hun  blev  gravid og er  selv  født i  Eltang  lige  
  lige udenfor. Kolding.

Jeg synes, der står 10 Mdrs København i forbindelse med fødslen.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17114465#203411,38577642

Hilsen
John

Peter Gandrup

jeg ved ikke hvad det betyder .....hun rejste til København den 1.nov 1864  og fødte sin datter  i marts .Jeg tror at Johan Wilhelm allerede er død da hun tager til København.Men det er kun fantasi fra mig.

Elisabeth Nielsen

Hej

I FT 1850 København er der en snedkersvend der hedder Løvendahl, men ikke det samme fornavn.

Karen Hansen   Kvinde   45   1805   Enke(mand)   ernærer sig med haandarbeide, huusmoder
   8362   Johanne Henriette Claudine Clausen   Kvinde   17   1833   Ugift   Hendes datter
   8363   Hans Søren Clausen   Mand   13   1837   Ugift   Hendes søn
   8364   Olae Mausen Løvendahl   Mand   24   1826   Ugift   snedkersvend
   8365   Johan Carl Petersen   Mand   26   1824   Ugift   skrædersvend, logerende
   8366   Niels Jensen   Mand   27   1823   Ugift   tømmersvend, logerende
Data hentet fra Dansk Demografisk Database Ref. DDA-7664, Kipnr. B6922. Sogn: Købmager Kvarter. Herred: København (Staden). Amt: København. Post nr. 8364 af 11346. Gerda Svane

Mvh Elisabeth

Eva Morfiadakis

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=16415220#29,22962

Här står det att hon kom till Kbh i Nov. 1864 "hvor hon er besvangert".  Något är fel i informationen.

Om hon blev "besvangert" i Kbh måste hon ha kommit tidigare. November kan inte stämma.

Eva M
Eva M

John Damm Sørensen

Citat fra: Eva Morfiadakis [1284] Dato 27 Mar 2018 - 01:11
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=16415220#29,22962

Här står det att hon kom till Kbh i Nov. 1864 "hvor hon er besvangert".  Något är fel i informationen.

Om hon blev "besvangert" i Kbh måste hon ha kommit tidigare. November kan inte stämma.

Eva M
Det stemmer jo ganske godt med oplysningen i kirkebogen om, at hun 10 måneder før fødslen opholdt sig i København.

Hilsen
John

Peter Gandrup


  Hmm. hej Eva     Det er jo rigtigt hun kommer til staden besvangret hun er jo 5 mdr. henne .Det med 1. nov  har jeg fra en rigsarkivar i forbindelse med om hun har modtaget bidrag fra faderen .Hvilket hun ikke har fordi han jo var død .Kan se hun har fået lidt hjælp fra staten nogle få måneder efter fødslen.det ophørte i august altså 1/2 år  barske tider.
Men det er jo ikke Johanne  men hendes far der er problemet .Jeg er fuldt opdateret med alt hvad der sker efterfølgende med hele familien.Både med moderen og med Johanne helt op til idag.Håber der er een der kan finde ham ...Men tak for hjælpen  Venlig Hilsen Inger Gandrup

Eva Morfiadakis

#10
Anledningen till att jag la upp udsaetterprotokollet är att det är viktigt att veta var modern fanns på 10-månaders dagen.

I födelseboken står det att hon var i Köbenhavn. Alltså bör fadern ha funnits i Köbenhavn.

I udsaetterprotokollet står det att hon kom till Köbenhavn i November 1864 "hvor hon er besvangert". Jag tolkar att hon blivit gravid i Köbenhavn men så är det det här med November 1864. Det är motsägelsefullt.

Man kan kanske tolka det att hon redan är "besvangert" när hon kommer till Köbenhavn?

Man måste veta var man ska söka herr Løvendahl i Köbenhavn eller i Kolding. That's is the question.

Om han är död i kriget tänker jag mig att det är kriget 1864. När slutade det? Jag tänker mig att det kan vara en påhittad historia. Stackars barn, fadern dog i kriget. Föräldrarna skulle gifta sig men hann inte.

Løvendahl i FT 1850 ska vara född i Lund i Skåne. Jag har tittat i födelseboken för 1826 men kunde inte finna en passande Ola/Olof.

Om han är svensk är Løvendahl säkert ett efternamn han tagit som hantverkare. Han finns inte i en utvandrardatabas som jag har tillgång till. Sen känns namnet Marius osvenskt. Han har väldigt många förnamn.

Eva M
Eva M

Peter Gandrup


Hej igen  hvad er det for en FT du har kigget i fra 1850 ? Det er rigtigt det er mange fornavne selv om det er i 1800 hvor 2 er meget almindeligt .Jeg har fået en tanke på at han kommer fra en fin familie men er bare en tanke. Hilsen Inger Gandrup

Eva Morfiadakis

#12
Navn:   Olae Mausen Løvendahl   Køn:   M
Alder:   24   Civilstand:   Ugift
Fødested:   Lund i Skaane
Erhverv:   snedkersvend
Kildehenvisning:   42
Antal familier/hus:   14
Kilde:   FT-1850   Husstands-/familienr:   127
Matrnr/adresse:   Store Grønnegade 261,bagbygningen, wenstre side, 1ste sal
Sogn:   Købmager Kvarter   Herred:   København (Staden)
Amt:   København   Stednavn:   Købmager III
Indtastningsnr:   B6922   Løbenr.:   8364

Han nämns i ett tidigare inlägg.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=115601#115601,17305591

Ola Mausen Løvendahl.

Eva M
Eva M

Peter Gandrup

 ok tak ..nej det er ikke ham ....Jeg tror han var soldat  da han mødte hende ...og skulle i krig kort tid efter .Jeg tror også at med de navne
han er fra Danmark.Jeg ved også der er andre grene  af Løvendahlfamilien der spændt venter på at komme videre  at finde ham . :D
Håber det sker ...

Eva Morfiadakis

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=181387#181387,30794528

Här är Johanne Vilhelmines vigsel 1895. Här uppges hon vara dotter till aflidne Snedker Alfred Hakon Kruse.

Det är väl hennes stedfar?

http://politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3352895&searchname=polit_adv

Han som betecknas justitsraad här.

Om fadern dog i kriget bör det vara kriget 1864. Finns det inte listor över stupade soldater i det krigen?

Eva M
Eva M


John Damm Sørensen

Citat fra: Eva Morfiadakis [1284] Dato 27 Mar 2018 - 13:18

Om fadern dog i kriget bör det vara kriget 1864. Finns det inte listor över stupade soldater i det krigen?

Listerne finde, men han optræder ikke i nogen af dem.

Hilsen
John

Peter Gandrup

 
Mange tak for jeres søgen  men jeg har ALLE  oplysninger om Johanne og hendes mor  ..Jeg søger kun oplysninger om

Faderen til Johanne Wilhelmine Løvendahl. Hvis der en  een der kunne finde Johan Wilhelm Marius August  Løvendal ville

jeg blive  glad. Jeg har  skrevet tidligere at jeg har kigget alle registre igennem om faldne soldater i krigen 1864.men der var ingen Løvendahler  ..Men  hvor er han født? Jeg tror han er dansker med alle de navne  men ved det ikke.Hilsen Inger Gandrup

John Damm Sørensen

Citat fra: Peter Gandrup [7593] Dato 27 Mar 2018 - 16:27
 
Mange tak for jeres søgen  men jeg har ALLE  oplysninger om Johanne og hendes mor  ..Jeg søger kun oplysninger om

Hvis det er så afgørende, at du allerede har alle oplysninger om Johanne og hendes mor. Kunne du så ikke være så venlig at dele dem andre og lade det være op til dine hjælpere at afgøre, om der i disse data findes spor, der kan lede til identifikation af Løvendahl?
Indtil videre har vi fundet ud af, at moderen må være besvangret i København på trods af din insisteren på, at hun blev besvangret i Kolding.

Hilsen
John

Eva Morfiadakis


Jag noterar att moderns man också var snedker precis som Løvendahl. När blev hon och Kruse gifta? Det finns kanske en förbindelse mellan Kruse och Løvendahl.

Jag tror ju inte Løvendahl har fallit i kriget. Som jag ser det är 1864 års krig det mest troliga. Det pågick också ett inbördeskrig i Amerika, men då måste han ha utvandrat.

Johannes Vilhelmines dopattest, har det stått ett namn på fadern i den? Det står ju inget i födelseboken. Kan modern ha hittat på ett namn vid konfirmationen?

Jag såg i en FT en Marius C Løvendahl, snedkerlerling, f. ca 1843 i Vejle. Kan du ha missat någon person i den släkten?

Eva M
Eva M

Peter Gandrup

hej igen  Ja familien løvendahl i Vejle kender jeg godt. Jeg har længe troet at Johan Henrik Løvendahl var faderen  til Johanne  han er født i 1830,... men det er han jo så ikke..... men måske kan have noget med familien at gøre på en anden måde .