Dødsårsage på 2 drenge - hvor kan jeg finde dem?

Startet af Ann Ritter Pedersen, 24 Okt 2010 - 14:56

Forrige emne - Næste emne

Ann Ritter Pedersen

Hej.

Til at starte med vil jeg lige fortælle at jeg er helt ny i det her med at slægtsforske, men allerede nu stiller jeg mig selv mange spørgsmål, som jeg ikke rigtig ved, hvordan jeg skal få svar på.

I min søgen har jeg opdaget, at min tipoldemor Karen Nielsen f. 18 oktober 1858 i Helgenæs sogn på Mols herred, at hun d 7 december 1902 føder en dreng Joakim Jokumsen i samme sogn.

Karen Nielsens datter som også hedder Karen Nielsen ( nogen steder optræder hun som Karen Nielsen Jokumsen) f. 25 december 1879 i Helgenæs sogn, føder en dreng Rasmus Peter Jokumsen Nielsen i Helgenæs sogn d. 3 september 1902.

Men det mystiske er at disse to drenge som er født af hver sin mor på to forskellige datoer, pludselig optræder i en dødsattest i Helgenæs sogn om at de begge er døde d. 10 april 1903.

Dette sætter jo gang i mine spørgsmål om, hvad er der sket?? Hvor kan jeg finde oplysninger om dette? Er drengene tilfældigt døde på samme dag, i forbindelse med sygdom, eller er der sket en decideret ulykke? Kan man hvis det er en ulykke se i gamle aviser, og hvor finder jeg dem?

Håber der er nogle af jer derude, der kan hjælpe mig med, hvor jeg skal lede efter et svar.

Vh Ann

INGRID HØST

Begge drenge er indført i kirkebogen
Randers amt Helgenæs sogn 1892-1909
opslag 186

Kirkebogen ligger på arkivalieronline

Mødrene har samme navn.

Vh Ingrid


Ann Ritter Pedersen

Hej Ingrid

Tak for dit svar. Men jeg tror måske jeg ikke har fået formuleret mig rigtigt. Drengenes fødsel og død har jeg fundet i kirkebøgerne på arkivalieronline.dk

Det jeg spørger efter er, hvor kan jeg finde dødsårsagen ud fra de oplysninger om, hvornår de er født og død? Hvor kan jeg finde avisudklip, hvis der er skrevet om dem, for at se, om der skulle være sket en ulykke?

vh Ann

INGRID HØST


Jeg var ikke opmærksom nok, da jeg læste dit indlæg.
Kirkebogen har jo ikke dødsårsagen med.
Jeg beklager meget.

Vh Ingrid

Ann Ritter Pedersen

Det gør ikke noget, tak fordi du tog dig tid :)

vh Ann

Anne Larsen

Hej :)

Prøv Egnsarkivet i Knebel på Mols.De kan hjælpe med meget.Måske har de oplysninger du kan bruge.

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland

Ann Ritter Pedersen