SA har udlagt kirkebøger

Startet af John Nielsen, 18 Mar 2018 - 15:16

Forrige emne - Næste emne

John Nielsen

Hej Mette

Ved at gøre en særlig indsats for slægtsforskningen.
A la Dan, Arne, Helbo og nogle af de hjælpsomme DIS piger,
Poul Wachmann og folkene omkring DIS bibliotek og DIS Wiki.

Hilsen John Nielsen

Mette Lund

#181
Hej John

Tak for svar. Jeg ser uopnåeligheden for mig og lærer at klare mig uden, hvilket jo også har været tilfældet de sidste 4-5 år :-)

Mvh.
Mette

Verner Bentsen

Da " Den Jyske Kirkebog" tilsyneladende kun er tilgængelig får nogle få udvalgte ud af de tusinder, som er medlem/bruger af Slægtogdata, ville jeg mene det ville være rimeligt at tråden "SA har udlagt kirkebøger" blev lukket og John kunne så lave en privat mailliste til de få udvalgte, da det jo kun er dem som har brug for disse opdateringer.

Tråden er for nuværende vist ca. 20000 gange og til gavn for hvor mange ?

Mvh Verner

John Nielsen

Hej Verner

I behøver ikke at lukke tråden, hvis oplysningerne er uønskede så stopper jeg bare.

Hilsen John Nielsen

Gitte Johansen

Hej John

Jeg vil blive meget ked af, hvis du lukker tråden.

Jeg bruger "Den Jyske Kirkebog" meget, når jeg skal finde noget til andre, så det er da en gavn for dem, der skal have hjælp.

Jeg vil da også ønske for andre, at de kan se den, men det er nu engang dig, der bestemmer, John ;)

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

John Damm Sørensen

Citat fra: Verner Bentsen [62] Dato 12 Okt 2019 - 16:31

Tråden er for nuværende vist ca. 20000 gange og til gavn for hvor mange ?

Lad mig gætte. Johns ego.

Hilsen
en anden John

Mette Lund

Hej Gitte

Jeg forstår godt, at du er glad for Den Jyske Kirkebog. Det var jeg også, før John lukkede for tilgangen i 2015.

Det er - så vidt jeg kan forstå - en meget lille del af DIS'/Danske Slægtsforskeres medlemmer, der har adgang, og derfor synes jeg måske nok, at Verners forslag har sin berettigelse. Hvis det kun er en ret begrænset skare, der har adgang, kan der vel nemt konstrueres en mailliste til "the chosen ones", så kun disse bliver informeret om opdateringer af skatkammeret.

Personligt går jeg altid optimistisk ind og checker, når John annoncerer nye opdateringer - i håbet om, at miraklet er sket, og almindeligt dødelige har fået adgang, men det kan jeg selvfølgelig bare lade være med.

Men spørgsmålet er så netop, som Verner skriver, om tråden hører hjemme her.

Mvh.
Mette

Verner Bentsen

Citat fra: Gitte Johansen [67] Dato 12 Okt 2019 - 19:16
Jeg vil da også ønske for andre, at de kan se den, men det er nu engang dig, der bestemmer, John ;)

Hej Gitte

Jeg har også prøvet at få adgang til "Den Jyske Kirkebog" dog uden held.

Jeg kan godt forstå at de "indviede" er tilfredse med opdateringerne, men har de ikke adgang til dem alligevel ?

mvh Verner



Gitte Johansen

Hej Verner

Jo, alt er tilgængeligt andre steder.

Det er bare nemt lige at slå op i "Den Jyske Kirkebog".  F. eks var der en den anden dag, som ledte efter en borgerlig vielse, og så var det nemt lige at slå op og konstatere, at den endnu ikke var online.

Vejlø Register Ægteskabsjournal 1923 - 1969
Vejlø Ægteskabsbog 1927 - 1969
Vejlø Ægteskabsjournal 1923 - 1969

Derfor er jeg glad for den.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mette Lund

Hej Gitte

Men din adgang til Den Jyske Kirkebog forsvinder vel ikke, selv om John ikke skriver om opdateringer i en tråd her på siden?

Mvh.
Mette

Gitte Johansen

Hej Mette

Det ved jeg ikke noget om. Det er vel helt op til John.

Jeg synes så ikke, den bør genere nogen. Der er da så meget andet herinde, der ikke interesserer alle.

Som jeg skriver, bruger jeg den som et slags opslagsværk til glæde for andre, forhåbentlig ;)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Hans Ole Pedersen

Jeg deler andres undren over denne særprægede konstruktion af et "æres"-medlemshold adskilt fra det menige medlemshold - varetaget af et ikke-medlem. Der er åbenbart historiske grunde til det, ukendte for mig, men det er svært at få øje på en logisk grund. For min skyld må tråden da gerne eksistere, men mærkeligt er det nu.

Venlig hilsen
Hans Ole

John Damm Sørensen

Hvis man lider enorme abstinenser i forhold til den jyske kirkebog, kan man finde en gammel kopi her:
https://web.archive.org/web/20140329124526/http://www.denjyskekirkebog.dk/

Umiddelbart synes jeg ikke den indeholder noget, der i ikke kan findes på andre mere autoriserede steder som digdag.dk i AOs registraturer osv. Med andre ord er siden overhalet af andre, og det er måske i virkeligheden det reelle problem.

Når det er sagt, synes det en helt utrolig fin gestus fra DIS, at tillade et ikke medlems udgydelser af ingen eller af ringe værdi for de medlemmer, der betaler for at holde denne service kørende.

Hilsen
John

Gitte Johansen

#193
Der er jo en del oplysninger i svar fra John, som ikke decideret vedrører "Den Jyske Kirkebog".

Kan man ikke bruge dem??



At så John slutter med at skrive, at Den Jyske Kirkebog er opdateret, kan jeg godt nok ikke se noget galt i.

Men jeg er jo farvet af, at jeg kan se den, får jeg så nok at vide.

Det er beklageligt.

Og ja, John er ikke medlem mere, men de fleste af os bruger denne https://arkivalielister.dis-danmark.dk/ao_kb_vis_form.php,

som Arne, Lars og John har lavet i fællesskab.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Verner Bentsen


Hej Gitte.

Jeg er ikke i tvivl om at John laver et stort stykke arbejde, men jeg kan ikke se hvad jeg skal bruge de mange oplysninger i "SA har udlagt kirkebøger" til.

Læs f.eks. hvert indlæg i dette link:
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,135824.150.html
Jeg tror ikke der er mange som har noget at bruge disse oplysninger til.

Eksempel:
Citat fra: John Nielsen [108] Dato 21 Sep 2019 - 20:14
Hej

Der er nu 14.583 registraturer og 7.434 links.
Den Jyske kirkebog er opdateret.

Hilsen John Nielsen

Mvh Verner

Gitte Johansen

Hej Verner


Det er ok. Du og Mette har en ide om, at den ikke skal være her, og det er helt fint, at I har den mening.


Jeg tror, det kommer helt af sig selv nu, hvis jeg kender John ret.


At han så lige skal have det med, at han bruger medlemmernes penge til hans udgydelser, er da godt nok lige i overkanten.

Hvad så med alle vore brugere, der flittigt benytter vores forum (og gudskelov for det)  gratis??

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Verner Bentsen

Hej Gitte.

Jeg har mener ikke at Johns indlæg ikke skal være her hvis de omhandler almene oplysninger og ikke kun for folk med adgang til "Kirkebogen"

Og så vil jeg gerne undtages fra udtalelsen om "hans udgydelser"

Mvh Verner

Gitte Johansen

Det var da heller ikke dig, der skrev det.

Det kunne du aldrig finde på :)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

John Nielsen

Hej Gitte

Hjemmesiden fortsætter som hidtil og jeg har fulgt Verners råd og lavet en nyhedsside der, så kun folk med adgang får oplysningerne.

Verner har i en mail oplyst at det ikke var fordi han fik afslag tidligere på året.

Hilsen John Nielsen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com