dna

Startet af Tine Susanne Olsen, 16 Mar 2018 - 13:54

Forrige emne - Næste emne

Tine Susanne Olsen

ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 100kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 280.kr om året 77 øre om dagen det billigt

Christian Konstmann Autzen

Hej Tine

Jeg så desværre kun de sidste minutter af udsendelsen, men da det var på DR2, så vil jeg på et tidspunkt her i weekenden se en gentagelse via internettet.

Det lød faktisk meget interessant - altså en Y-kromosom (den mandlige linie tilbage), som så her kan følges meget langt tilbage i tiden.

Jeg vil på et tidspunkt også tage en sådan test - min Autzen linie kan desværre kun følges tilbage til omkring 1700, via kirkebøgerne.

PS: Det var så en søn, som på sin fars opfordring var gået i gang med øvelsen. Desværre så havde sønnen ingen søn (- endnu da, sagde han)

Mange hilsener sydpå  :)

Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Tine Susanne Olsen

det var en ok udsendelse ,men ikke fyldstgørende, kunne godt tænke mig at vide noget mere om DNA.
også mange hilsner nordpå :D
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 100kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 280.kr om året 77 øre om dagen det billigt

Anders M. Petersen

Hej Tina!

I de to seneste numre af Slægtsforskeren (årgang 2017 #3 og #4) har der været to artikler om DNA.
Hvis du ikke har fået læst dem, kan du som medlem downloade Slægtsforskeren her fra hjemmesiden.

Hvis de ikke svarer på dit spørgsmål, så skal du bare spørge her!

Hilsen
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm