Mormonmissionærer i Danmark ca 1870-1890

Startet af Jytte Dalum Nielsen, 18 Feb 2018 - 16:56

Forrige emne - Næste emne

Jytte Dalum Nielsen

S.C Christensen f 3.3.i Levan USA var missionær i Danmark 1900-1902. boede  da i Odense, men havde hans fader Niels Chr. Christensen også
været det. Han var født  5.2 1847 i Vognsild, Aalborg Amt  og var 15 april 1862 udvandret til Utah via Hamborg med skibet Franklin, sammen med sine forældre Christen Christensen og Bodild Sørensen og broderen Anton Christensen 20. 2 1849 og søsteren Anne Cathrine Christensen  f 25.4. 1851.Jeg søger en missionær ved  efternavn Christensen, men er måske på vildspor.
Mange hilsener fra
Jytte

Jytte Dalum Nielsen

Jeg vil supplere med yderlige oplysninger. Jeg søger faderen til min Famor  Kirstine Dorthea Kristensen f 26.nov.1876 i Haverslev, Aajborg amt. Og ved hendes død fandt man et foto taget i Danmark og stemplet med S.C.Christensen Moroni-Bagpå er skrevet med hånskrift Dortheas fader. Desuden var hun i familie med familien Christensen der udvandrede til USA. i 1861.Det kan jo også tænkes at en missionær er blevet bedt om at kontakte andre familiemedlemmer i Danmark.Håber at jeg kan få løst gåden.
På forhånd tak.
MVH Jytte