Aner og efterslægt til Johan Ernst Adolph Keinke - f. ca 1850 - d ca 1879 -

Startet af Jakob Kaae, 24 Okt 2010 - 13:18

Forrige emne - Næste emne

Jakob Kaae

Jeg søger oplysninger om aner og efterslægt til Johan Ernst Adolph Keinke. 
Han blev født ca 1850 - formentlig i Tyskland.   
Han blev gift 2. Maj 1875 i Frederiksberg Kirke med Marie Rasmine Emilie Madsen -
Ved vielsen nævnes han som 25 6/12 Aar, Litograf af Studiestræde 7.
Parret fik børn 1875, 1876 og 1878 i Skt. Johannes sogn -
men ved Fkt 1880 ses konen på adressen Frederik d. 7. gade 8 som 26-årig enke.
Jeg har ikke kunnet finde hans død/begravelse - hverken i Skt. Johannes sogn, Skt. Stefan sogn eller Skt. Petri sogn.

Jeg gætter på han kunne være fra Tyskland, da der i Fkt 1885 på adressen Nørrebrogade 92A ses en Johanne Dorthea Antonie Keinke - (41 år, tjenestetyende, f. Hamburg - dvs f. ca 1844). 
Johanne Keinke ses også i Politiets Registerblade, hvor hun i en kort periode i 1898 ses som logerende hos Johan Ernst Adolph Keinke's enke, der på det tidspunkt er gift igen med Peter Christian Leonhard Bjerknæs.
Johanne Keinke må således være slægtning til Johan Ernst Adolph Keinke - mest sandsynligt nok hans søster.  (???)

Jeg søger også yderligere oplysninger om Johan Ernst Adolph Keinke's efterslægt og om efterslægten fra ægteskabet mellem hans enke Marie Rasmine Emilie Madsen og Peter Christian Leonhard Bjerknæs.

Børn af Johan Ernst Adolph Keinke og Marie Rasmine Emilie Madsen:
  Vilhelm Karl Johan Herman Keinke - f. 23 Sep 1875 i Sk. Johannes sogn. 
  Agnes Vilhelmine Johanne Elisabeth Keinke - f. 17 Nov 1876 i Skt. Johannes sogn.
  Gerda Emilie Ernestine Keinke - f. 22 Dec 1878 i Skt. Johannes sogn.

Barn af Marie Rasmine Emilie Madsen og Peter Christian Leonhard Bjerknæs: 
  Helga Astrid Bjerknæs - f. 1881
  Ingeborg Ellen Elisa Bjerknæs - f. 1884 
  Ragnhild Sigrid Petra Bjerknæs - f. ca 1887
  Georg Asmund Leonhardt Bjerknæs - f. ca 1889

Og så søger jeg kontakt til den slægtsforsker, der har lagt oplysninger om Johan Ernst Adolph Keinke's efterslægt på Nordisk Slægtsdatabase, da jeg dels har en del rettelser og tilføjelser - dels ønsker uddybning af nogle oplysninger.

Venlig hilsen - Jakob Kaae, Farum