Fedder Petersen Møller, Gejlbjerg

Startet af Peer Petersen, 22 Dec 2017 - 14:47

Forrige emne - Næste emne

Peer Petersen

Fedder skulle være født 25. april 1834 i Gejlbjerg (Hvidding Sogn, Tønder Amt). Andre oplysninger meddeler at han blev født 3. april 1834. Jeg finder ham ikke i kirkebogen for Hvidding. Han skulle efter mine informationer være hjemmedøbt 1. maj 1834. Desværre finder jeg heller ikke konfirmationsinformationer eller hvornår han døde og hvor han blev begravet. Fedder har nok være debil, idet han fraskriver sig arvefæsteretten til gården i Gejlbjerg og at han skulle bo på gården og hjælpe til for kost, logi og lidt lommepenge.
Hans far var Peter Madsen Møller og moderen Mette Kirstine Feddersdatter.
Er der mon nogen der kan hjælpe med at finde ham?

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Peer Petersen

Hej Gitte
Tak for hjælpen. Jeg havde ikke set efter i Vodder Sogn. Men nu har jeg så forsøgt at finde ham som død både i Vodder og Hvidding. Ingen resultat! Har du igen en ide?

Peer

Helle Sørensen

I folketælling i 1860 bor Fedder Pedersen Møller hos sin bror Mads Pedersen Møller i Vodder sogn.

Folketælling 1860, Slesvig, Tønder Amt, Hviding Jurisdiktion, Vodder Sogn, opslag 11, nr. 38.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=10600#10600,263163

Hilsen
Helle Sørensen

Svend Jacobsen

Hej Peer.

Jeg ved ikke noget om Fedder Møllers liv, men vedrørende hans slægt, kan jeg igen henvise dig til hjemmesiden www.troelswinther.dk

Mvh. Svend Jacobsen, Frederiksberg

Peer Petersen

Tak til Helle og Svend.

Jeg søger videre efter data omkring Fedders død!

Peer