FT 1860 Roskilde købstad opslag 216

Startet af Lars Nielsen, 24 Okt 2010 - 10:15

Forrige emne - Næste emne

Lars Nielsen

Hej
Først vil jeg gerne sige, at jeg endelig har fået hul på slægtforskningen hos min tipoldefar, ikke mindst pga. den dejlige hjælp fra alle jer slægtforskere, som er så behjælpelige med at tyde diverse gammel skrift.
For det andet vil jeg lige nævne en pudsig oplevelse i forbindelse med min slægtforskning.
Jeg er selv født og opvokset i København, men bor nu uden for Roskilde i Hvalsø. Jeg er ved at slægtforske på min moders side som ligeledes er født og opvokset i København indtil min tipoldefader Niels Hansen som er født i Roskilde. Hans forældre er ligeledes født i Roskilde, nærmere betegnet Kirke Hyllinge Sogn og Rye Sogn - begge ca. 5 km fra hvor jeg nu bor. Det synes jeg da er ganske pudsigt :)

I FT 1860 Roskilde købstad opslag 216 øverst på siden har jeg brug for lidt hjælp.
Er fødested for Hans Petersen Rye Sogn Roskilde?
Er fødested for Sophie Ludvigsen Kirke Hyllinge Sogn Roskilde?
Kan det passe, at Sophie også hedder Ane?
Stilling i familien for alle? Hans Petersen arbejder ved Jernbanen som drager, men står der det?
Hvad er adressen? Der står For____No 334, intet Matr. No, Eier Vern ____________
På forsiden opslag 215 står adressen som Roskilde Mark? Hvad betyder det?


Mvh
Lars Nielsen
4340 Tølløse

Anne Mortensen

Jeg læser:

Hans Petersen Syv Sogn Roskilde?
Sophie Ludvigsen Kirke Hyllinge Sogn Roskilde? Det ser rigtigt ud - prøv at søge hende der.
Kan det passe, at Sophie også hedder Ane? Ja.
Stilling i familien for alle?
Husfader Bane
Vogter
Hans Kone
Deres børn

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Lars Nielsen

Mvh
Lars Nielsen
4340 Tølløse