Hejls sogn, Vejle amt opslag i LAV

Startet af Henning Rosthøj, 27 Apr 2011 - 09:32

Forrige emne - Næste emne

Henning Rosthøj

Hej
Var der en der kunne lave et opslag i LAV for mig ?

Det drejer sig om min farbroder

Karl Åge Hansen død den 25 feb 1952 i Hejls, 45 år
begravet på Hejls kirkegård, Vejle amt.

Jeg er interesseret i om han blev gift med sin (for mig ukendte) veninde Lydia inden han døde.

Mvh

Henning

MvH
Henning Rosthøj

Inger Bødker-Jensen

Lydia & Karl Aage blev gift.
Se AO:
Hejls, Nørre Tystrup, Vejle Opsl. 242.
Med venlig hilsen
Inger Bødker-Jensen

Henning Rosthøj

Hej Inger
Tak for det, er det mig der har sovet i timen, eller er kirkebogen lige blevet tilgængelig ??
Nå men det kan skyldes, den noget rodede oplægning.

men tak for hjælpen, jeg har set de andre kirkebøger efter for giftemål, men måske finder jeg dem viet her.


Henning
MvH
Henning Rosthøj

Gitte Lund

Hej Henning

Hvis du er interesseret i et billed af gravstenen, kommer jeg til Hejls i løbet af sommeren, så kan jeg kigge efter den.

Vh Gitte Lund

Henning Rosthøj

Hej Gitte

Tak for tilbudet, min farbroders grav har været slettet i mange år, men Lydia kan være død
og begravet mange år efter Karl Åge måske også gift igen, jeg har ingen data om Lydia, jeg har fundet dem som nygifte i 1949 som faddere ved en barnedåb, de er muligvis borgelig viet da jeg ikke kan finde dem viet i kirkebøgerne, Lydia Marie Jensen, havde efter sigende en damefrisørforretning i Hejls.
Kirkegården er ikke så stor, så hvis du har tid ville det være findt hvis du kikkede efter hende.

Vh
Henning
MvH
Henning Rosthøj

Gitte Lund

Hej Henning

Jeg har været kirkegården igennem og har ikke fundet Lydia, og heller ikke de gamle gravsten gav noget.

En bekendt af mig har forespurgt en pensioneret kirkegårdsgartner, han vidste heller ikke noget, men foreslog en henvendelse til Lokalarkivet i Hejls, det skulle have alt på PC.

Hvis Lydia drog fra Hejls eftert et nyt giftermål, kan de måske sige noget om det.

Vh Gitte Lund

Henning Rosthøj

Hej Gitte

Tak for at du kikkede efter, jeg må en tur på arkivet her i løbet af sommeren.

Nu mangler jeg også oplysning om en anden dame, som er død inden for de sidste
20 år i Hejlsminde og begravet i Hejls hendes navn er Siggi Petersen Hugger, desværre er Joans side med gravsten lukket.

MvH

Henning
MvH
Henning Rosthøj

Gitte Lund

Hej igen

Efternavnet Hugger er meget brugt på egnen.

Jeg tager en rundtur igen ved lejlighed.

Men skriv da bare til lokalarkivet, de er flinke, men har ikke meget åbent om sommeren.

Ja, vi savner Joans sider, men de kommer nok ikke igen.

Hilsen Gitte

Gitte Lund

Hej Henning

Jeg har været på Hejls Kirkegård igen og har haft lokal hjælp igen, og jeg kan sige med 99 % sikkerhed, at Siggi ikke ligger begravet på kirkegården.

Jeg tog billeder af sten med efternavnet Hugger på, og før jeg sender dig dem, skriver jeg lige en privat mail, hvis man kan det, da du ikke har oplyst e-mailen.

Hilsen Gitte Lund

Henning Rosthøj

Hej Gitte

Der har levet et par familier i Hejls med navnet Hugger, disse er ikke "mine" Hugger, men Siggi
blev gift og flyttede efter sigende til Hejls hvor hun døde ca 1998-2000.

Siggi kan være et kælenavn for Sigrid, hun kan også være begravet under sit giftenavn, så alt i alt
ved jeg ikke ret meget om hende, jeg har imidlertid fundet hendes afdøde søster i Egtved og vil prøve
at kontakte hendes børn.

Venlig hilsen

Henning
MvH
Henning Rosthøj

Gitte Lund

Hej Henning

Så vidt jeg husker indeholder et af mine billeder en Sigrid. Det sidder i apparatet endnu.

Er på vej hjem fra sommerhuset, kigger på det i aften.

Hilsen Gitte

Gitte Lund

Hej Henning

Jeps jeg har billed af en sten der kan passe. Fødselsdatoen er 4.7.1937 og død indenfor 20 år som du har nævnt. Hugger er et mellemnavn, kun for kvinden.

Der står intet fødested.

Mere synes jeg ikke jeg kan oplyse her, da hendes mand er død senere.

Send mig din e-mail, så sender jeg billedet.

Vh Gitte Lund

Henning Rosthøj

Hej Gitte

Jeg har sendt dig en Mail direkte, min e-mail skulle ikke være skjult, men jeg skal lige tjekke!!

Jeg takker mange gange for hjælpen, skulle du få brug for hjælp her fra Odense gør jeg gerne gengæld.

Med Venlig Hilsen

Henning
MvH
Henning Rosthøj