Fr.borg, Strø, Ølsted, 1825. Mangler stilling og navn på 1 fadder

Startet af Michael Andersen, 26 Apr 2011 - 18:33

Forrige emne - Næste emne

Michael Andersen

Hej

Jeg mangler at tyde stilling og navn på 1 fadder ved tvillingedåb.

Frederiksborg, Strø, Ølsted, 1814 - 1880, opslag 9, nederst. Barn nr. 4 og 5 Frederik og Niels Larsen

xxx  xxx  hustru fra Frederiksværk og degnen Sparres hustru, gmd Jørgen Olsen og Hans Nielsens hustru i Grimstrup, gmd Jens Pedersens hustru i Lille Hagelse og gmd Jens Jensens hustru i Grimstrup

Jeg læser det som "Smedemester" og et navn, der skal være i retning af "Lucas/Lukas".

Baggrundsviden til hjælp ved tydning
Lucas kan være ham her. Moderen til tvillingerne, Ellen Frederiksdatter, kan være den Ellen Berg, der er i denne FT.

Frederiksborg, Strø, Vinderød, Frederiksværk, , 18de Familie, FT 1801, A4487
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Lucas Friderich Berg 39  gift Manden Nagelsmedmester 
Ane Nielsdatter 49  gift hans Kone   
Christian Berg 10  - deres Børn   
Juliane Berg 7  - deres Børn   
Ellen Berg 4  - deres Børn

Jeg har søgt efter samme fadder ved dåb af tvillingernes søskende i håb om mere læselig skrift, men der optræder han ikke.



venlig hilsen

Michael
Aner:
Svend Villumsen Liungh, Ulrich Christian Göring, Johan Conrad Melling, Christen Jensen Veggerslev, Hans van Meulengracht. Lucas Frederik Berg

Lars Bo Foller Larsen

Frederiksborg, Strø, Ølsted, 1814 - 1880, opslag 9, nederst. Barn nr. 4 og 5 Frederik og Niels Larsen

Smedemester Lucas hustru fra Frederiksværk og degnen
Sparres Hustru, gmd Jørgen Olsen og Hans Nielsens
Hustru i Grimstrup, gmd Jens Pedersens Hustru i Lillehagelse og
Hmd Jens Jensens Hustru i Grimstrup

ja, Smedemester, og Lucas med c

den sidste er kun husmand !



mvh
Lars Foller Larsen

Michael Andersen

Aner:
Svend Villumsen Liungh, Ulrich Christian Göring, Johan Conrad Melling, Christen Jensen Veggerslev, Hans van Meulengracht. Lucas Frederik Berg