DNA - skønnede slægtsskaber

Startet af Knud Aage Rasmussen, 02 Nov 2017 - 16:05

Forrige emne - Næste emne

Knud Aage Rasmussen

I bedes forklare og uddybe oplysningerne under Skønnede slægtsskaber, fx

Kusine i 1. led fjernet to gange - kusine i 3. led fjernet én gang
Fætter i 1. led fjernet to gange - fætter i 4. led
Kusine i 2. - 4. led
osv

Tak for artiklen i Slægtsforskeren
Venlig hilsen
Knud Aage Rasmussen
Lokalforening Odense

Anders M. Petersen

#1
Hej Knud!

Tak skal du have  :)

Jeg sidder i toget, så det korte svar bliver, at det er godt beskrevet her (lidt nede på siden):

http://dsgg.dk/tolkning/familyfinder-matches/index.html


Denne tegning er også altid god at kigge på:

https://isogg.org/w/images/b/bf/Shared_cM_version_3.jpg


Hilsen Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Christian Konstmann Autzen

Tja - nu er vi så¨igen tilbage i noget meget vigtigt om DNA i slægtsforskningen.

Hvor ville det have været rart, hvis DIS-Danmark havde haft en helt selvstændig overtråd til dette, men det har man så ikke, af hvilke grunde der så end angives, beskæmmende.

Vigtig information i dette ellers meget vigtige emne forsvinder ud i den blå luft  :(

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Tine Susanne Olsen

er der nogen der har spurgt om vi kan få lavet et område med DNA?
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Christian Konstmann Autzen

Citat fra: Tine Susanne Olsen [49] Dato 03 Nov 2017 - 17:30
er der nogen der har spurgt om vi kan få lavet et område med DNA?

Ja - jeg har gjort det gentagne gange, desværre uden held indtil nu.

Senest skulle sagen have været drøftet på bestyrelsesmødet i september, men ... intet er sket (endnu  ::) )

Det er, som om bestyrelsen er ligeglade med dette emne - selv om de nogen gange har udtalt noget andet.

Så - desværre forsvinder mange gode indlæg om dette emne i den store masse af indlæg.

At henvise til Facebook, hvor der åbenbart findes grupper med dette emne, er helt fint; - men jeg er så ikke på Facebook.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Anders M. Petersen

Så længe der er under ét opslag om DNA her i forum om ugen, så synes jeg emnet bor fint under 'Metode og teknik'. Ordet 'DNA' er også nemt at søge på, så vi overlever nok.

Til gengæld er jeg godt træt af at den samme klage over en manglende gruppe for DNA skal afspore næsten alle opslag der vedrører DNA, uanset hvor høfligt og relevant der spørges. Kan den debat ikke flyttes til 'Foreningsforhold' og blive der?

Tak!
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm