Ane Catrine Hallberg og Johan Ludvig.

Startet af Theis Kongeskov Jensen, 01 Nov 2017 - 10:44

Forrige emne - Næste emne

Theis Kongeskov Jensen

Hej.
Jeg er løbet panden mod en mur :'(

Den 16. december 1813 fødte Ane Cathrine sønnen Johan Ludvig på Fødselsstiftelsen i København. Den 2. april 1814 udleveres sønnen til moderen, efter begæring, og de forlader begge stiftelsen og tager til Bagerens Gade (måske den senere Balsamgade i Nyboder).

Ane har hentet penge til Johan på Fødselsstiftelsen fra april 1814 til og med juni 1817. Johan er "Udgangen" den 5. juli 1817.

Johan dukker op igen i St. Heddinge ifm sin konfirmation i 1829, hvor han tjener/bor hos købmand Svendsen. Ved Johans vielse i Magleby i 1841 fremgår det, at han blev vaccineret af Neve, så allerede her må han jo have opholdt sig på Stevns!

Fra Johans konfirmation i 1829 har jeg helt styr på ham, men hvor han opholdt mellem Fødselsstiftelsen i 1814 og St. Heddinge i 1829, kan jeg ikke finde ud af.
Og moderen, Ane Cathrine, finder jeg aldrig efter, at hun forlod stiftelsen i april 1814 bortset fra, at hun altså hentede penge her indtil 1817. Hun kom, i.h.t. Fødselstiftelsens oplysninger til Kbh. i 1805 fra Bosjø Kloster i Sverige og har hele tiden opholdt sig i staden.

Kan nogen hjælpe mig videre med et par gode ideer. Jeg har forsøgt med det jeg kender til, såsom Nyboders Husbøger, Fattigvæsnet i Kbh. m.m.

MVH Theis

P.S. Jeg uddyber naturligvis gerne mine oplysninger, her eller pr. mail.
Venlig hilsen
Theis Kongeskov Jensen
kongeskov@gmail.com

Theis Kongeskov Jensen

Hej igen.
Venligst til info, så forventer ikke en afklaring af mit problem i dette forum. Blot et par gode ideer eller en tilkendegivelse af, at jeg formentlig godt kan opgive, at finde mere om mine 2 aner :-)

God weekend.

Mvh Theis
Venlig hilsen
Theis Kongeskov Jensen
kongeskov@gmail.com