Karen Mikkelsdatter, Gosmer

Startet af Tove Laursen, 22 Aug 2017 - 10:30

Forrige emne - Næste emne

Tove Laursen

Jeg vil gerne have hjælp til at finde ud af, hvor og hvornår Karen Mikkelsdatter dør?

Karen Mikkelsdatter, født 25. april 1815 i Fruering sogn, Skanderborg
Viet 22. marts 1839 Gosmer sogn, Aarhus til Søren Nielsen Thaaning

Søren Nielsen Thaaning født 15. januar 1815 i Gosmer Sogn, Aarhus.
Søren dør 27. oktober 1859 og begraves i Gosmer sogn, Aaarhus. I kirkebogen kan ikke læses, om han dør som enkemand.
http://ao.salldata.dk/vis1.php?side=165&bsid=162781&kb=%C3%85rhus+amt%2C+Hads%2C+Gosmer%2C+1859-1891+FKVDJ+%28KM%29

Familien kan følges i folketællingerne Gosmer Sogn i årene 1840-1845-1850

Jeg har forgæves søgt Karens død mellem 1850 og 1860, da hun ikke er i folketællingen 1860 i Gosmer.

Jeg har også søgt hende i afgangslisterne for Gosmer, men ikke fundet hende før 1860.

Hvor er hun ved folketællingen 1860?

Ved folketælling 1880 kan jeg finde en Karen Mikkelsdatter i Vitved sogn, der er under samme pastorat som Fruering - tænkte at hun måske var flyttet tilbage til sin fødestavn - , men denne Karen i Vitved kan følges i tidligere folketællinger, så det er ikke "min" Karen Mikkelsdatter.

Venlig hilsen
Tove Laursen

Venlig hilsen
Tove Laursen

Inge Hedal

Hej
Mon ikke det er hende?

Aarhus, Hads, Gosmer, Fendsteen, Et Huus, 63, FT-1860, b8279
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Karen Mikkelsd.     44     Enke     Huusmandsenke, lever af sin Jordlod          Fruering, Skanderborg A. 
Ane Kirstine Sørensen     10     Ugift     [hendes datter]          Her i Sognet 
Else Cathr. Sørensen     7     Ugift     [hendes datter]          [Her i Sognet] 
Seier Rasmussen     27     Ugift     Bødker          Hundslunde 

Mvh. Inge

Tove Laursen

Tak for denne hjælp, jeg må totalt have overset hende ved denne FT.

V.h.
Tove
Venlig hilsen
Tove Laursen

Tove Laursen

Har nu fundet hendes død i 1874.
Desuden 2. ægteskab indgået i 1863

Begge i Gosmer sogn

V.h.
Tove
Venlig hilsen
Tove Laursen