CPR/Folkeregisteret

Startet af A Durst, 16 Apr 2011 - 12:55

Forrige emne - Næste emne

A Durst

Jeg har lige et par spørgsmål ang. cpr/folkeregisteret, som jeg ikke umiddelbart har kunne finde svar på.

1)
Hvis jeg ønsker oplysninger om en person (afdød i 1969) skal jeg så henvende mig til den kommune vedkommende boede i/var født i eller er folkeregisteret centralt således at jeg kan gå på mit eget folkeregister i min kommune og de så kan give mig oplysningerne? Jeg er i tvivl om folkeregisteret er indrettet således at alle folkeregistre landet over har adgang til hele landets oplysninger.

2)
Kan man via cpr/folkeregisteret få oplyst om en person (afdød i 1969) havde børn, og i givet fald navne eller andre/flere oplysninger på børnene?

Håber nogen kan hjælpe  :)

VH Annette


A Durst


Thestrup-Bjørn

Hej Annette!

Det koster præcis 52 kr. for hver person, du vil have din (egen) borgerservice til at slå op i cpr-registeret.

Du spørger, om du kan få oplysninger om eventuelle børn.
Ja, det kan du, hvis de altså er opført, for jeg har erfaring for, at det ikke altid er tilfældet.
Jeg har endda været ude for, at ingen biologiske børn var nævnt - til gengæld var et (af mig ganske kendt) plejebarn angivet som et "rigtigt" barn.

Desuden kan man heller ikke regne med, at alle en persons adresser er anført.
For sjov fik jeg min borgerservice til at slå mig selv op (hvilket de gjorde gratis!).
Det var kun ganske få af mine mange adresser gennem tiden, der kunne ses.

Bemærk, at folks adresser som hovedregel efterfølges af bopælskommunens navn - ikke af postdistriktets.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

A Durst

Tak Thestrup-Bjørn

Det er alligevel utroligt i vore digitaliserede og organiserede tider at der ikke er styr på børnene. Jeg har slået mig selv op i Cpr og der er godt nok alle mine adresser nævnt, men tror måske det kan knibe hvis man går længere tilbage i tiden, men det er et gæt.

Jeg skal i hvert fald forbi folkeregisteret, takker for hjælpen

A Durst

Et spørgsmål mere

Kan man se navneændringer i folkeregisteret? Altså hvad en person har ændret navn til (fx. ved ægteskab) og hvornår?

Lars Erik Bryld

Én ting er, hvad der står i CPR-registeret, en ganske anden, hvad man kan få at vide:

Må jeg henvise til en gammel tråd:

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?4,118746,118746

A Durst

Citat fra: Lars Erik Bryld Dato 18 Apr 2011 - 17:29
Én ting er, hvad der står i CPR-registeret, en ganske anden, hvad man kan få at vide:

Må jeg henvise til en gammel tråd:

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?4,118746,118746

Tak Lars det er en interessant tråd