Valg af slægtsprogram

Startet af Susanne Hemmingsen Hansen, 10 Jul 2017 - 10:29

Forrige emne - Næste emne

Susanne Hemmingsen Hansen

Hej forum!

Jeg har brugt Family Tree Builder (Myheritage) i mange år og pusler med ideen om at skifte program.
Hvad er forskellen på Family Tree Builder (Myheritage) og Family Tree Maker (FTM)? Er FTM gratis uanset antal af aner? Et sidste spørgsmål; vil jeg uden problemer kunne overføre mit "gamle" træ til et nyt program - uden at miste værdifulde oplysninger?

På forhånd tak - og god sommer,
Susanne Hemmingsen Hansen

Helle Jespersen

Ud fra denne hjemmeside så koster FTM penge, dog ikke nær så meget som MH
http://www.familytreemaker.dk/priser.html

Du bør til enhver tid kunne udtrække en GEDCOM fil fra MH og lægge den over i dit nye program.

Jeg bruger selv Legacy, kan se, den næsten har samme opbygning som FTM.
Legacy er gratis, der findes også en betalingsudgave, som er et engangsbeløb på ca. 200 kr.
Har du en gang købt deluxe udgaven, så skal du ikke købe igen, heller ikke selvom der kommer nye pådateringer mv.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Susanne Hemmingsen Hansen

Mange tak for svar,  Helle. Duer Legacy til en Mac? Hilsen Susanne

Helle Jespersen

Jeg mener faktisk de har lavet en udgave til Mac.
Jeg ser lige om jeg kan finde deres side
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Helle Jespersen

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Gitte Johansen

#5
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Susanne Hemmingsen Hansen

Tak for hjælpen Helle og Gitte. Så har jeg noget at komme videre med. Hilsen Susanne