Konfirmation - Estrid Fergo. Kbh. omk. 1918

Startet af Jonna Elise Arnholtz Lerby, 02 Jul 2017 - 18:54

Forrige emne - Næste emne

Jonna Elise Arnholtz Lerby

Hej.

Jeg kan ikke finde Estrid Fergo's konfirmation.

Hun er født 19/1-1904 i Sankt Johannes Sogn Kbh., hvor hun er født på Nørrebrogade 168 Kbh.

Hun har 2 brødre, der er konfirmeret i Sankt Stefans Kirke Kbh. i 1908 og 1 bror, der er konfirmeret i Kingo Kirke Kbh. i 1912.

Jeg har været både i Sankt Johannes, Sankt Stefan og Kingo Sogne - men har måske overset hende.

Familien har boet på Nørrebrogade fra 1901 til 1925.

Håber, at nogen kan hjælpe.

På forhånd  tak.

Hilsen
Jonna.
Jonna Elise Arnholtz Lerby
3050 Humlebæk

John Damm Sørensen

Hej Jonna,

Jeg fandt ikke Estrid Fergos konfirmation. Til gengæld fandt jeg hendes vielse med Niels
Brock Sommerfeldt
og faderen Peter Ditlevsen Fergos begravelsesprotokol her i Hans Egedes Sogn, hvor der står, at han døde på Balders Hospital.

Da Peter Ditlevsen Fergo dør den 12. november 1926 er familien flyttet til Silkeborggade 16.
Det er sket omkring 1925, indtil da boede familien på Nørrebrogade 163.

Ved Estrids bryllup i Holmens Kirke er hendes bopæl ligeledes Silkeborggade 16.

Estrids bror Helge gør sig tilsyneladende i fremstilling af exlibris. Her er Estrids exlibiris.

Hilsen
John

[vedhæfting slettet af admin]

Jonna Elise Arnholtz Lerby

Hej John.

Mange tak for de mange oplysninger. MEN jeg har kendskab til dem alle.

De eneste oplysninger, som jeg ikke har er Estrids konfirmation, hvor mange børn hun og Niels Brock Sommerfeldt fik, samt Peter's hustru Elna Marie Larsen's død, som er efter 1940, hvor jeg har hende i FT på Bernstorffsvej 75 i Hellerup.

Hilsen
Jonna.
Jonna Elise Arnholtz Lerby
3050 Humlebæk

John Damm Sørensen

Citat fra: Jonna Elise Arnholtz Lerby [32486] Dato 07 Jul 2017 - 19:26
De eneste oplysninger, som jeg ikke har er Estrids konfirmation, hvor mange børn hun og Niels Brock Sommerfeldt fik,

OK. Estrid og Niels Brock Sommerfeldt boede i 1940 på Niels Andersensvej 31 i Gentofte og havde da 2 børn.

Niels Brock Sommerfeldt er nu direktør i elektronikfirmaet Philips A/S og familien bor der stadig i 1954, så man kan sikkert følge børnene i Gentofte og/eller Helleruplund Sogne

I FT1930 bor de i Odensegade 17 og havde 1 barn.


Hilsen
John

Jonna Elise Arnholtz Lerby

Hej igen.

1000 tak for disse oplysninger.

Hilsen
Jonna.
Jonna Elise Arnholtz Lerby
3050 Humlebæk

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jonna Elise Arnholtz Lerby

Hej Gitte.

Så kom detektiven på banen!!

1000 tak for hjælpen.

Hilsen
Jonna.
Jonna Elise Arnholtz Lerby
3050 Humlebæk