Forfatter Emne: Fejl i link fra salldata på arkivalieliste.dis-danmark.dk  (Læst 3459 gange)

Helmer Christiansen

  • Medlem
  • Bruger med indlæg
  • Indlæg: 570
I oversigten over jordemoderprotokoller på arkivalieliste.dis-danmark.dk er jeg stødt på link-fejl.

Linket under Titel (+link til AO) for
Jordemoderprotokol for Pedersen, M. Helm i Tranekær-Bøstrup distrikt
leder til den korrekte protokol: https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=309180#309180,63329376

medens klik på linket under salldata.dk 309180 leder til
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=309180&side=1
Rander Byfoged.
Afgangsliste over Værnepligtige. 1858

Helmer Christiansen
2000 F

Arne Feldborg

  • Bruger
  • Bruger med indlæg
  • Indlæg: 4.369
    • http://hammerum-herred.dk/
Sv: Fejl i link fra salldata på arkivalieliste.dis-danmark.dk
« Svar #1 Dato: 23 Jun 2017 - 11:00 »
Tak for oplysningen.

For mig at se må det være en fejl på salldata.dk.

salldata.dk henter jo billederne hos AO, og derfor bør det samme bsid-nummer (309180) også give samme protokol.

Men jeg vil lige høre Lars Jørgens mening.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Arne Feldborg

  • Bruger
  • Bruger med indlæg
  • Indlæg: 4.369
    • http://hammerum-herred.dk/
Sv: Fejl i link fra salldata på arkivalieliste.dis-danmark.dk
« Svar #2 Dato: 23 Jun 2017 - 12:18 »
Lars Jørgen har oplyst at problemet nu er løst.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Helmer Christiansen

  • Medlem
  • Bruger med indlæg
  • Indlæg: 570
Sv: Fejl i link fra salldata på arkivalieliste.dis-danmark.dk
« Svar #3 Dato: 23 Jun 2017 - 14:22 »
Ja, problemet er løst i min konkrete eksempel med den pågældende jordemoder. Men så vidt jeg kan se (og jeg har opdateret oversigtssiden), er det stadig
Rander Byfoged.
Afgangsliste over Værnepligtige. 1858

der dukker op den halve snes gange jeg prøvede andre links i oversigten.
Helmer Christiansen
2000 F

Arne Feldborg

  • Bruger
  • Bruger med indlæg
  • Indlæg: 4.369
    • http://hammerum-herred.dk/
Sv: Fejl i link fra salldata på arkivalieliste.dis-danmark.dk
« Svar #4 Dato: 23 Jun 2017 - 15:19 »
Som nævnt har det ikke noget med oversigtsiden at gøre.

Jeg prøver lige at kontakte Lars Jørgen igen.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Arne Feldborg

  • Bruger
  • Bruger med indlæg
  • Indlæg: 4.369
    • http://hammerum-herred.dk/
Sv: Fejl i link fra salldata på arkivalieliste.dis-danmark.dk
« Svar #5 Dato: 25 Jun 2017 - 12:10 »
Det skulle være i orden nu.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Leif Nørskov

  • Medlem
  • Bruger med indlæg
  • Indlæg: 3
Sv: Fejl i link fra salldata på arkivalieliste.dis-danmark.dk
« Svar #6 Dato: 11 Nov 2021 - 20:36 »
Nedenstående kunne godt være noget tilsvarende.

Dette link
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=20691#20691,1774924
fører til
Danmarks Statistik Folketælling 1901, København, Strandboulevard (Ordrup) # opslag 5 af 25:

mens dette link
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=20691&side=5
leder til
København amt, Københavns gader - S, Strandboulevard, 1901 - opslag: 5 af 94:
Her havner jeg på Strandboulevarden på Østerbro i København i stedet for Charlottenlund (Ordrup Sogn).

Normalt er der ikke problemer med at hoppe frem og tilbage mellem Salldata og AO,
når bare bsid er det samme.  Og så er det lidt mystisk, at gaderne har samme navn.
Kunne der være en menneskelig fejl bag?

Venlig hilsen
Leif Nørskov
Tappernøje
LeifNorskov<at>mail.dk